meiden even jullie mening. mijn zoontje (bijna 2,5) doet het reuze goed met zindelijk worden thuis eigenlijk nooit een ongelukje. nu gaat hij sinds kort naar de psz en ook daar doe ik hem geen luier om. de eerste keer is het goed gegaan maar de afgelopen keren steeds een natte broek. nu vandaag kreeg ik 2 zakken mee en hij liep rond in een natte broek ik vroeg aan de leidster hoe dat nou kan. ze vertelde dat hij het goed aangaf en dat ze hem ook op de wc zetten maar dat hij over de bril heen plast. ik vroeg me later af waarom ze hem dan niet helpen. vind het zo sneu omdat ie erom moet huilen. wat ik ook raar vind is dat ze hem gewoon rond laten lopen met een natte broek. heb later de psz nog gebeld maar eerst wil ik jullie mening hierover... later zal ik het telefoongesprek nog neerzetten. thnx alvast
jeetje wat raar zeg! je kan van een kind van 2,5 toch niet verwachten dat ie zijn piemeltje ook netjes naar beneden doet. En dat ze hem in zijn natte broek laten lopen kan toch ook niet. Ik zou ook echt boos zijn hoor. Goed dat je er gelijk iets van gezegd hebt dat zou ik ook doen. ben wel benieuwd wat ze aan de telefoon hebben gezegt
Hoe veel verschoning had je mee gegeven dan? Wantzoals ik het lees was hij al bezig aan zijn derde setje kleding? Dus misschien was de reserevkleding in die maat ook wel gewoon op, hier hebben ze voor nood echt wel droge kleding liggen maarja ook geen stapels natuurlijk. Wel balen dat het dan met plassen niet goed gaat, ze hebben neem ikaantoch speciale kinderwc's? Dan kan er toch weinig mis aan gaan? Mijn mannetjewil alleen nog maar op het potje en daar geen last met rond spuiten, gene idee of datop een wcanderswerkt , maar ik zou zeggen als je als leidster 1x ziet dta het niet goed gaat probeer je detweede keer toch te helpen, erg jammer zo.
@blaine: veel potjes.. hebben in het midden.. een stukje wat omhoog staat wc's natuurlijk niet... maar ze kunnen hem toch even helpen? hoeven er niet eens aan te zitten verder.. maar gewoon elke keer even zeggen: let op, piemeltje naar beneden anders worden je kleren nat. kleine moeite toch? dat is hoe je iets leert..
het zijn inderdaad kinder wc's maar hij heeft zon kleine piem . mijn man had de boys weggebracht en geen tas meegeven. ik heb gebelt en gevraagd hoe dat bij hun gaat als een kindje aangeeft dat het moet plassen. ze vertelde dat ze meegaan en erbij blijven maar dat hij zijn bekken moet kantelen. ik wilde geen stennis maken maar dacht direct je kan zijn piem toch naar beneden duwen, zeker bij de 2e en 3e keer. maar goed heb er geen worden over vuil gemaakt en gezegt dat ik het niet begreep vandaar dat ik belde. en vooral omdat het zo goed gaat en het zielig vind voor hem.
Hier het zelfde probleem gehad. Toen ik zei dat ze wel zijn piemeltje naar beneden moesten doen kreeg ik als antwoord dat ze dat niet zonder toestemming van de ouders mochten doen? Alsof een kind van 2.5 dat zelf doet. Na dit aangegeven te hebben geen probleem meer gehad. Groetjes Mupke
Eh ja, vind het een beetje dubbel. Als ze zomaar aan zijn piemeltje gaan zitten zijn er ook genoeg ouders die daar niet blij mee zijn, aan de andere kant mogen ze ook wel even helpen door het gewoon te zeggen. Toch is het niet hun verantwoordelijkheid lijkt mji.
eigen po mee geven!bij kdv mocht dat niet. hem daar weggehaald. psz gevonden die dat geen probleem vond! ze gebruiken die po nu ook vr andere kindjes. het blijft dus daar. en thuis oefenen hoe het moet. kijk bij kinder wc's hebben ze een opening aan de voorkant. dat is niet zo goed vr n kleine jongen.
dus bij meiden vegen ze de billen ook niet af? Of de vagina? Tja ik snap heel dat gedoe om al dat misbruik wel maar slaan we niet allemaal een beetje door daarin. Ik heb nog steeds vertrouwen in de leidsters op sem zijn psz. Een kind van 2,5 daar moet je echt wel een paar x voordoen hoe het moet en ik vind dat ook hun verantwoording aangezien je niet zelf op de psz bent al toch iemand anders daar de verantwoording over moeten nemen.
ohja dat denk ik wel... maar daarentegen bij het hofnarretje snapt niemand dat ze nooti wat hebben gezien daar genoot iedereen vol vertrouwen en liep het helemaal mis je kunt het nooit goed doen bij ons op de bso staat ook een man op de groep. leuke vent.. maar ik denk niet dat hij met de meiden mee gaat naar het toilet ook niet bij de kleutertjes. in de meeste gevallen zal het ook heus goed gaan.. maar ik denk dat die ouders in amsterdam nooit meer iemand 100% vertrouwen met hun kind en dat zullen meer ouders hebben. maarja.. je kunt toch niet alles voorkomen.. al doe je nog zo je best en niet helpen bij het toilet gaan lijkt me alleen maar een vervelen en onzinnig bijeffect. maar kan me voorstellen dat als je op zo'n lokatie werkt.. dat je dan toch liever het zekere voor het onzekere zal nemen.
@suus1983 ja ik vind dat als hij bij hun is dat het hun verantwoording is dat hij niet de boel onderpiest. hij geeft immers aan dat hij moet. en anders moeten ze hem maar een luier omdoen!!
Dat zat ik net te denken! Helpen bij naar de wc gaan is toch een normaal iets? Ik verwacht eerlijk gezegd ook van de leidsters etc dat ze dat doen. Heb daar bij Thijmen ook helemaal geen problemen mee gehad. Bij een luier omdoen doen ze dat toch ook (neem aan dat ze bij een jongetje niet de piemel omhoog laten wijzen oid... )
haha ik wil echt niet dat ze aan piemel van mijn jongen aan raken hoor. hij moet het zelf doen! en dat kun je echt leren aan een 2,5 jaar oud kindje. het is dat wc niet handig als het kindje niet met 1 hand vast er op kan zitten met de andere hand piemel richten. dat krijgt je als de voeten niet de grond raken. mijn jongen moest toen met 2 handen de kinderwc vasthouden(22 maande oud)om niet te vallen omdat zijn voeten niet de grond bereikten. dus po is een oplossing of grote wc met een trapje.
ik ga mijn kind die goed op de wc plast niet aanleren om op een po te gaan plassen!!!! en het gaat hier om de psz waar ze kinder wc's hebben en hij dus zijn kontje niet in de pot kan laten zakken
nou heb ik geen ervaring met psz, maar vind het wel raar dat ze hem tot 3x toe zn broek laten natplassen terwijl hij op tijd aangeeft dat hij moet en dus ook op tijd zit! Wat is er nu voor ergs aan dat ze ff zn piemeltje naar beneden doen zodat zn broek droog blijft?
wij deden dat op het kdv ook niet bij de jongetjes, mensen kunnen het onzin vinden, maar er zijn genoeg ouders die bij het minste of geringste denken dat hun kinderen misbruikt of mishandeld worden. We vertelden die jongetjes natuurlijk wel dat ze dat zelf moesten doen, maar ik deed het nooit.