Dochter wil niet slapen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ellen291982, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ons dochtertje heeft sinds 4 dagen dat ze absoluut niet wil gaan slapen.
    Iets na de kerst heeft onze oudste zo'n hoge koorts gehad dat ze dinge zag. Ze was helemaal panisch en zag overal slangen. Dat heeft de jongste meegekregen dus we denken dat dit er ook mee te maken kan hebben.

We hebben echt vanalles geprobeerd: uitleggen, troosten, bij haar liggen, extra lamp aan, deur op een kier, steeds haar in bed leggen keer op keer op keer, maar het duurt zo lang voor ze eindelijk gaat slapen.

We zijn er zo'n twee uur, twee en een half uur mee bezig, niet echt goed dus.
    Iemand de tip?

2. Ellen291982

Niemand die een tip heeft? Het speelt nog steeds. Dachten even dat het beter ging maar nee hoor is weer in volle gang.

Hebben haar bij haar zus op de kamer gelegd (waar ze later ook komt te liggen) in de hoop dat ze beter zou slapen maar ze komt er steeds uit.

Weten niet meer wat we moeten doen.
    Nu is het niet alleen het inslapen. Ze wordt s nachts wakker en begint het weer van voren af aan.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Slaapt ze 's middags nog?
    Misschien dat slaapje inkorten of weglaten dat ze 's avonds ook echt goed moe is?
    Kan ze aangeven of ze ergens bang voor is? Moet ze huilen? Of is ze gewoon wakker?

4. Ellen291982

Soms slaapt ze overdag niet omdat we weg moeten oid maar dan is het probleem er ook nog. Als ze s middags slaapt is het ook nog 1,5 a 2 uur. En vaak niet vrolijk als ze niet slaapt. We denken dat ze dat nog wel nodig is, anders hadden we dat zeker gedaan nu twijfelen we dus omdat ze toch wel moe is.

Ze huilt en als we haar terug willen leggen dan schreeuwt ze idd. Vaak niet duidelijk wat ze dan zegt (terwijl ze prima kan praten denk dat ze zoveel wil zeggen dat het er niet meer duidelijk uit komt).
    Ze wil niet slapen zegt ze wel eens, maar als we vragen waarom komt er geen duidelijk antwoord.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    En als je er overdag eens naar vraagt waarom ze niet wil slapen 's avonds? Of je iets kan/moet doen om haar te helpen oid?
    Hier kon ze dat in ieder geval dan altijd wat beter aangeven dan op het moment dat ze overstuur was...

Tja, lastig hoor...
    Geen doorkomende (laatste) kiezen oid?
    Geeft ze nergens pijn aan? (oortjes oid?)

6. Ellen291982

Duurt pijn van kiesjes lang? Ik weet het zo niet nl. Emma heeft er eigenlijk geen last van gehad nl.
    Ze heeft verder geen pijn aan gelukkig!

Morgen zal ik het nog een keer proberen te vragen.
    Zal misschien kijken hoe we het aan kunnen pakken evt met middagslaapje. Als ze niet slaapt is ze vaak niet gezellig en heel snel huilerig.

7. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Als je alles al geprobeerd hebt om op een zachte manier haar te helpen dan is de harde aanpak denk ik n optie.
    Mijn dochter heeft ook n tijdje gerommeld, na de komst van haar zusje.
    Na weken lang van alles proberen hebben we besloten dat ze gewoon niet meer uit bed komt ook al huilt ze twee uur lang.
    Ze heeft de eerste avond anderhalf uur gehuild, ben er bij blijven zitten op de grond en af en toe herhaald dat het bedtijd is en ze moet gaan slapen.
    Ze viel in slaap.

Tweede avond, drie kwartier ofzo en daarna nog n paar keer beetje gemekker. Toen opgelost!
    Hopelijk kun je het ook zo doorbreken.
    Let op, wel alleen als andere dingen als pijn hebben, heeeel bang zijn, verdrietig ergens om etc. Uitgesloten kan worden.
    Bij ons was het puur proberen om niet te hoeven slapen, een machtsstrijd.

Succes!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En (hoe ongezellig en saai en onhandig ook) er bij/naast gaan liggen de hele nacht?

Als ze echt ergens bang voor is zou ik haar niet laten huilen maar het vertrouwen geven dat jij/jullie er zijn. Ruil na een paar nachten met je man zodat jullie iet bide gesloopt zijn.

kiezen krijgen verliep hier bij zoon heel raar. De eerste kies kwam door en dat was drie weken drama drama drama met eten/drinken/slapen/humeur enzovoort. Kort erna kwamen drie kiezen tegelijk door en je merkte niks aan hem.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hebben we ook weer een fase te pakken waarin ze niet wilt slapen. Ze zegt dan regelmatig dat ze in ons bed wilt slapen, of op de zitzak. Dat mag dan, en dan gaat ze er ook echt liggen slapen! In een hoekje van de woonkamer bijvoorbeeld op de zitzak. Ik vind het niet erg, ik geef ze aan "Het is bedjestijd, je moet slapen. We gaan niet spelen" Voor ons een betere oplossing als je kind aan te leren dat je bed een plek is die niet prettig is, waar je uren lang moet huilen, en papa en mama zitten erbij en helpen je niet te troosten.

Share This Page