hoeveel dagen achter elkaar koorts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mosterd, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Mijn dochtertje heeft nu vanaf zaterdag koorts, wisselend van 39.9 tot 38, 5
    De huisarts heeft maandag gekeken, oren keel en longen prima. Gewoon griep was de conclusie.
    Maar ik vindt dat de koorts toch wel lang aanhoudt. Zolang zetpillen lijkt me toch ook niet goed.

Hoelang "mag" je koorts hebben?

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Koorts is een middel van je lichaam om ziektekiemen kwijt te raken. Op zich is koorts dus niet slecht!
    Het advies is om na 3 dagen koorts contact op te nemen met je ha. Daar ben je gisteren geweest, dus dat is helemaal prima. Zo te lezen waren oren, keel en longen niet ontstoken, dus dat is gelukkig niet waar de koorts vandaan komt. Omdat de ha griep vermoedt, zal hij niks voorgeschreven hebben en is het advies uitzieken.

Balen natuurlijk, want het is helemaal niet leuk als je kleine meid ziek is. Voelt ze zich ook ziek of speelt ze wel?

Ik zou het gewoon weer een paar dagen aankijken en als het eind van de week nog niet beter gaat de ha bellen. Maarreh..... als ze flink achteruit gaat of andere klachten erbij krijgt, moet je eerder bellen hoor! En ook als je het echt niet vertrouwd. Volg je gevoel!

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik zou het inderdaad ook nog even aanzien tenzij haar toestand achteruit gaat.
    Het lichaampje heeft tijd nodig om te herstellen.

Beterschap!

4. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Dankjewel voor de reacties. Ze hoest flink.
    Bah niet leuk om je kleintje zo ziek te zien.

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik zou wel stoppen met de zetpillen denk ik behalve als ze er bv s'nachts niet van kan slapen of als je ziet dat ze echt veel pijn heeft. Zo niet zou ik ze niet geven. De koorts heeft id een functie die vecht tegen de ziektekiemen en als je die steeds onderdrukt met zetpillen vecht het lijf minder hard .. Verder veel laten drinken maar dat zal de huisarts ook wel gezegt hebben. Beterschap !

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Je zal zien dat de koorts vanmiddag of vanavond gezakt is. Hier net 2 x 4 dagen koorts gehad in 2 weken....pffff....zo zorgelijk. Maar hier ging het steeds de 4de dag beter. Als het echt 5 dagen boven de 38.5 is dan zou ik terug gaan naar de huisarts. Zo lang ze alert zijn en veel drinken is het ok. Erge benauwdheid natuurlijk ook altijd terug gaan.

Sterkte

7. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Vandaag is ze inderdaad weer een stuk levendiger en is de koorts toen ik vanmorgen heb gemeten weg. Hopelijk blijft dit zo...

8. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    gelukkig maar. is niet leuk als ze ziek zijn.
    een aantal dagen achter elkaar paracentamol kan geen kwaad.
    wij geven bij koorts standaard elke vier uur pcm gedurende de koorts periode. dit ivm koortsstuipen in het verleden.

Deel Deze Pagina