Ik heb een dochter van 4 en een zoon van 2 en half. Nu geef ik ze het hele jaar door vitamine D, maar nu het potje op is, vroeg ik mezelf af of ik eens andere vitamines zal halen met ook andere vitamines. Soort van centrum voor kinderen ofzo? Wat gebruiken jullie?
Ik had altijd Berensnoepjes voor Isabella. Davitamon geloof ik Maar ze eten nu allebei zo goed ( groente en fruit) dat ik het nu niet meer nodig vind.
Wij gebruiken sinds kort voor onze zoon Davitamon junior kauwvitamines. Hier zit ook de benodigde hoeveelheid vitamine D in. Onze dochter krijgt alleen nog vitamine D, ze is ook pas 3 maanden.
Wij gebruiken zeker in de herfst / winter een multivitamine (zo'n kauwtablet) je kan zelfs met de meest correcte voeding niet halen wat er in zo'n tablet zit (omdat mensen gewoon vaak niet gevarieerd genoeg eten hiervoor, al zou je bij wijze van diëtist zijn lukt dat nog niet volgens mijn vriendin die diëtist is) en een beetje extra weerstand kan geen kwaad. Je hebt ze in allerlei leuke vormen, cars en prinsessen geloof ik ook..
Af en toe Optimax, zit geen onnodige troep in. Over en algemeen eet ze hier goed, op de dagen dat ze slecht groente eet, geef ik haar er eentje. Daarnaast krijgt ze nog Vit. D.
Ze eten hier dagelijks groente, alleen fruit gaat niet echt super. Vandaar dat ik eens een andere vitamine wil proberen.
hier ook kauwvitaminen, zonnetjes van davitamon. Ik vergeet het vaak, maar op dagen dat we ongezonder eten (en afgelopen tijd was nogal chaotisch door omstandigheden) probeer ik er beter op te letten dat ze ze wel krijgt. Ze vind ze gelukkig érg lekker en eet het liefst zo het potje leeg
Ik geef de beertjes van optimax. Ondanks dat ze voldoende groente en fruit eet overigens. Mijn dochter was vaak verkouden en sinds ze dit krijgt is het minder vaak.
Hier een meisje van 4 en een jongen van 7.. Ik geef de gewone tabletjes van Dagravit.. Deze slikken ze heel door, met een hapje vla. Ik ben niet zo van de kauwvitamines. Dan zijn het net snoepjes en heb dan het gevoel dat ik ze snoep geef na het avondeten....Ik snap ook niet zo goed waarom vitamines op snoepjes moeten lijken Maar misschien ben ik wel een zeikerd hoor
Mss een beetje stom antwoord van mij, maar waarom ze uberhaupt vitaminen geven. Van de ka/ha/cb hoeft het hier niet en ook de vtdk vind het maar nonsens. www.vtdk.nl. Soms kan het zelfs schadelijk zijn. Vit D wordt hier in Vlaanderen alleen voorgeschreven voor borstgevoede babies, niet voor andere babies/peuters/kleuters.
Uitsluitend vitamine D, tot ze 4 jaar zijn (die wordt geadviseerd aan álle kinderen onder de 4, die minder dan een halve liter kunstvoeding per dag drinken). Daarna is het niet meer nodig, mits ze iedere dag een poosje buiten komen (en dat is zéker het geval). Andere vitamines vind ik onzinnig en zonde van het geld. Het staat niet vast dat die extra vitamines geen kwaad kunnen. En nog belangrijker: ze eten behoorlijk gevarieerd, en zijn niet (chronisch) ziek.