Hoi meiden, Mijn zoontje wordt vrijdag opgenomen voor een darmspoeling/lavage. De arts zei dat het enkele dagen kan duren en dat hij tot zeker na het weekend in het ziekenhuis moet blijven en misschien wel langer. Wie heeft hier ervaering mee? Hoe ging het? Waar moet ik op letten, tips? Alvast bedankt, Haags Zonnetje
Zelf geen ervaring mee, maar het zoontje van vrienden van ons heeft dit ook regelmatig gehad. Mag ik vragen waarom je zoontje het nodig heeft? Kan je verder niet helpen met tips of ervaringen, wil je wel veel succes wensen.
hij heeft al een hele tijd niet gepoept en het zit echt helemaal vast in zijn endeldarm maar ook nog in een ander gedeelte van zijn darmen, daarom werken de clysma's ook niet.
Nee, gelukkig geen ervaring. Is er een foto of scan gemaakt? Je had toch ook laxeermiddelen gekregen; werken die (nog) niet? Hoe lang gebruik je die nu en wat gebruik je? Ik weet wel dat het even kan duren voordat de poep komt, dat soort middelen hebben wel even de tijd nodig om te beklijven zeg maar. Kan de kindarts geen diepe klysma geven? Wat ik ervan gelezen heb, lijkt zo'n darmlavage me heel heftig! Sterkte alvast, nooit leuk zo'n opname!
helaas werkt echt helemaal niets, geen microlax klysma's, geen forlax, niet reguliere laxeerdrankjes, etc. Zelfs de twee diepe klysma's in het ziekenhuis niet. Dit omdat het zo hard is + dat het ook in een gedeelte rechts van zijn darmen zit en daar komt zo'n klysma ook niet. Dit hebben ze gezien door foto's. Gelukkig liet hij het allemaal goed over zich heen komen (hij wordt in feb 3) en zitten we bij een kinderziekenhuis wat ik erg prettig vindt. De arts vertelde dat het ene kind een opname van 3-4 dagen nodig is maar bij enkelen wel 2 weken. De vloeistof die hij binnen krijgt moet alle ontlasting oplossen en hij mag pas weg als het van beneden net zo helder is als van boven
Wat naar allemaal, jeetje heftig. Heel veel sterkte!!!! Hier geen ervaringen, behalve ook een moeilijke stoelgang en een aantal maanden aan de forlax, zonder gaat het helaas nog niet.
Oh wat erg... Hij moet wsl zelf die Kleanprep drinken of doen ze dat met een maagsonde? Onder narcose dan? Pfieuw, ik loop nu al een jaar bij de kinderarts omdat mij zoontje niet uit zichzelf kan poepen, maar dit is me gelukkig bespaard gebleven! Nogmaals heel veel sterkte!
veel sterkte zeg Hoe is je zoontje er onder? Heeft hij erge buikpijn? Merk je ook dat ze eetlust minder is? (ben nieuwschierig)
ze doen het inderdaad met een maagsonde omdat die kids natuurlijk niet zo veel willen drinken en zo kunnen ze het ook beter instellen. Hij kan misselijk worden en dan gaat ie te hard. Bah, zie op tegen morgen maar we doen het voor het goede doel. Gelukkig heeft ie geen pijn in zijn buik en mag je er ook aan zitten. Vlg mij brengen ze de sonde niet in onder narcose, de arts zei nl dat de kids het niet leuk vinden als het in het neusje wordt ingebracht maar het later wel OK vinden als het er eenmaal in zit.
Haags zonnetje nogmaals veel sterkte, gelukkig dat hij er zelf geen last van heeft, zoals pijn of andere klachten. Ik lees dat je zoontje vandaag die darmspoeling krijgt, hopelijk gaat het allemaal goed en zal je zoontje ervan opknappen en uiteindelijk weer goed kunnen poepen. Ben wel benieuwd naar hoe het gegaan is?
Hoi meiden, we zijn weer thuis. Vrijdag dus opgenomen voor de darmspoeling en het ging erg goed, gingen liters doorheen en vandaag werden er foto's gemaakt en het was allemaal schoon. Hopelijk blijft het bij 1 keer. Ze doen niet echt onderzoeken om na te gaan waarom dit nu gebeurd is. Ze gaan er vanuit dat het eenmalig was maar mocht het nog een keer gebeuren dan gaan ze het wel onderzoeken. Hij vond het allemaal wel prima, zaten in het kinderziekenhuis en had de tijd van zijn leven. Vanmiddag vroeg ie zelfs of hij weer terug mocht
Fijn dat het zo goed is gegaan! Ik neem aan dat hij nu hooggedoseerde laxemiddelen krijgt om dit te voorkomen?
Inderdaad daar Sint gevierd en hij kwam nog aan z'n bed met zijn grote boek. En de PIeten zongen Bob de Bouwer voor mijn zoon. Heeft idd laxeerdrankje als soort onderhoud tot we naar de poli moeten. HIj eet weer super en heeft heerlijk gepoept vandag