dreumes 15 maanden eet slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Is het nu al begonnen: ik ben 2 en ik zeg nee?!

Het lijkt er wel op: alle eten gaat nu slecht, behalve ontbijt. Drinken gaat ook goed. Fruithap, lunch en avondeten gaan slecht. Wel eet ze de yoghurt als toetje na het avondeten.

Nu heeft ze dus sinds 1-2 dagen ook problemen met de ontlasting, ze zit verstopt. Maar fruit wil ze dus niet meer: geen aardbei, druiven maar ook geen pruim.

Iemand tips? Qua eten én verstopping?

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Klinkt herkenbaar.. Had mijn dochter ook met 15mnd en nu met 17 mnd is ze weer een paar dagen bezig met slecht avondeten. Overdag gaat alles er wel in. Alleen het avondeten is hier een ramp.

Je doet er niets aan als ze echt nix willen, krijg je er ook niets in.
    Ik probeer erna wel nog stuk fruit te geven en evt een boterham.

Eet ze ook geen boterhammen, pap of yoghurt met fruit erdoor?
    En een smoothie van het fruit maken, is dat een idee?
    Wacht niet te lang bij geen ontlasting, en ga ff naar je h.a. Dan krijg je lactulose voorgeschreven. Want krampen is ook niet prettig als ze die dalijk gaat krijgen.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    had mijn dochter ook met 15 maanden, ik heb ooit gelezen dat dit rond de 15 maanden erbij hoort, gaat vanzelf weer over.

Wij probeerde als ze echt niet wilde eten wat fruit of appelmoes.
    Verder maakte we er niet een al te groot probleem van want dat werkt alleen maar averechts, onze dochter heeft gelukkig spekjes genoeg dus kon het wel hebben het minder tot niet eten.

Gelukkig dronk ze wel, drinkt je meisje wel goed?
    De huisarts zei zolang ze goed drinkt dat de kans op verstopping dan kleiner word.

Na 1,5 week is werd het beter.

ohwja wat ook werkte: Zelf laten eten ! Ze wilde vanaf die leeftijd steeds meer zelf doen en dus ook eten, dat hielp echt goed.

4. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dit :)

En je zegt dat ze wel ontbijt eet.. wat eet ze dan? brood? pap?

5. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ze eet 's morgens 2 bruine boterhammen met margarine en een klein beetje hagelslag. En als drinken een fles melk van 120cc

Fruit smoothie is een goed idee omdat ze wel heel goed drinkt, desnoods wat aangelengd met water.

Gisteren ook al pruim geprakt en aangelengd met water. Pruimensap kan ik ook nog even halen.
    Zou de huisarts Lactulose voorschrijven? Hier moest ik maar pruim geven en melk aanlengen met water...

Pap met fruit zou ik moeten proberen of brood met vruchtenpuree. Yoghurt met fruit at ze eerder ook wel eens maar weet niet hoe dat nu is....

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lactulose zou ik niet aan beginnen als er geen medische problemen zijn. Het maakt de darmen lui en kan nogal wat krampen geven. Als er echt ontlasting dwars gaat zitten, kun je beter microlax halen bij de drogist en dat even geven.
    Twee boterhammen 's ochtends en een fles 's ochtends is echt veel, dus ik zou me over de middagboterham niet te druk maken. Goed drinken is belangrijker.
    Verder hielp zelf laten doen hier ook om beter te eten. Het werd er niet wonderbaarlijk goed van ofzo, maar ze aten dan iig meer dan als ze gevoerd werden.

7. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    ja als ze wel fruit eet zit je goed!! want dan kun je inderdaad een broodje of cracker door het fruitje prakken! en probeer ook eens de yoghurt met fruit! succes en laat je weten hoe het gaat!?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en het is vooral volkomen normaal gedrag voor deze leeftijd. Dat begint meestal ergens kort na de eerste verjaardag. Dat dat pas zou komen met 2 jaar, klopt niet :)

9. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ze eet inderdaad zelf, voeren wil ze eigenlijk niet meer.
    Soms moet je dingen eigenlijk met een lepel eten, zoals spinazie, maar zij pakt het gewoon met haar handen ;)

Heel soms als ze weigert te eten doen we nog wel eens een potje, want we koken natuurlijk niet meerdere dingen ;)

Eerst at ze:
    7:30 uur 2 boterhammen met hagelslag en 120cc gewone melk
    9:30 uur flinke fruithap met 150cc diksap
    11:30 uur 2 boterhammen met vleeswaren/kaas en 150 cc diksap
    15:00 uur koekje/rijstwafel met 150cc diksap
    17:30 uur flink bord avondeten met 100ml yoghurt
    19:30 uur 180cc gewone melk

Minder eten is ook niet meteen een probleem denk ik maar ik maak me zorgen om het fruit (vezels) en de verstopping, nu 3-4 dagen geen poepluier.

Ik heb haar vandaag een halve tuitbeker pruimensap gegeven aangelengd met water. Nog geen poepluier, wel scheetjes. We wachten het af. Morgen bel ik even de assistente als er nog geen poepluier is

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou in ieder geval de hagelslag even laten. Van chocola raak je ook verstopt. Veel succes!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook een jongetje van net 15 maanden dat ineens heel slecht eet :D Hij kijkt al met een vieze blik op het moment dat je zegt dat we gaan eten haha.. Komt vast wel weer goed, fases fases fases.

12. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ze heeft nu in ieder geval gepoept, de eerste poep sinds 3-4 dagen. Ik wou zo zoetjes aan de huisarts bellen maar ik hoorde haar een beetje persen en wachtte even. Het zal wel niet de laatste van vandaag zijn....

Ik ga voorlopig even door met de pruimensap, half sap half water.

Deel Deze Pagina