Zoontje van 4,5 laten besnijden of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 3muisjes, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik zou voor een second opinion gaan om mee te beginnen, gezien de familie geschiedenis en dan opnieuw de keuze evalueren.

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    JA! dit had mijn vriend ook en is hier op 4 jarige leeftijd ook voor besneden en daar is hij nu erg blij mee! het enige wat hij nog weet ik dat de dokters vertelde toen hij een mondkapje op moest dat er zo pepermuntballetjes uit kwamen...mja toen sliep hij al vrij snel en toen hij wakker werd hadden ze zijn voorhuidje "gepikt"dat verhaal moet ik nu 22 jaar later nog steeds aanhoren.

en ik weet hoeveel onzekerheid het met zich mee kan brengen een "anders"uitziende geslachtsdeel.
    dus zou hem echt laten helpen

3. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    In jou geval zou ik het idd ook doen. Wat sneu als ie er last van heeft zeg..

Onze zoon is ook besneden, maar dan vanwege geloof. Hij was geloof ik 2,5 of 3 jaar en we hebben er minder dan €300,- voor betaald.

4. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik zou het ook laten doen. Nog zo lang wachten vind ik sneu. Mocht je ook het financiele aspect mee laten wegen, heel veel verzekeringen vergoeden het als je aanvullend verzekerd bent.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het heel gek dat artsen dat kennelijk niet nodig vinden? Als hij er pijn aan heeft, zou ik het ook doen. Ik zou wel nog eens aandringen bij de uroloog, laatste poging om het via die weg te laten doen ivm vergoeding.

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Kan je niet de uroloog nog eens bellen met je verhaal? Dat hij zo'n last heeft / het hinderlijk is en dat je overweegt om het buiten de verzekering om te doen. Maar dat het eigenlijk het liefste bij deze uroloog doet omdat zijn verhaal toch al bekend is. En of ze toch nog een keer dringend zouden willen overwegen om het nu te doen?
    Ik vind je vraag best logisch, iets hoeft geen pijn te doen om er hinder van te hebben. Als iets elke dag niet fijn zit...dan is dat toch genoeg. Nog zo'n poos wachten is dan wel heel lang.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.400
    113
    Nee, maar mijn zoontje heeft behalve af en toe wat jeuk er verder ook geen last van. Nu gaan we nog niet zomaar een besnijdenis doen, eerst alle andere opties proberen en dan pas als laatste een operatie, weliswaar een kleine operatie, maar als het niet absoluut noodzakelijk is doen we het niet.
    Maar het wordt ook lang niet meer zo vaak gedaan om deze reden hoor. Ons is uitgelegd dat er lang niet meer zoveel voor een besnijdenis wordt gekozen, dan eerder voor een voorhuid besparende operatie.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.400
    113
    Tegenwoordig zeggen ze ook dat het langer mag duren dan 8 jaar, puberteit wordt ook wel genoemd, maar dat je niet zo lang wilt wachten snap ik zeker. Zeker als je kindje er last van heeft. Maar zo makkelijk als sommigen hier denken over een besnijdenis, dat doe ik niet.

9. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ik vind net onderstaande tekst op internet. Zou ons zoontje dit kunnen hebben?
    Ik heb de artsen hier nog niet over gehoord namelijk...

Hierin staat ook dat de voorhuid tot 5 jaar strakker kan zitten... Misschien toch nog een half jaartje wachten ermee? Al denk ik zelf niet dat het heel veel verschil zal maken...

Bij phimosis is de voorhuid zo vernauwd dat deze niet of nauwelijks teruggetrokken kan worden over de eikel.

Phimosis kan aangeboren zijn, of veroorzaakt worden door herhaalde infecties van de voorhuid. Bij kinderen tot ongeveer een jaar of 5 is het normaal dat de voorhuid nog niet (volledig) teruggetrokken kan worden. Ten onrechte krijgen ouders nog vaak het advies de voorhuid te "oefenen". Dit kan beter achterwege blijven aangezien door het geforceerd terugtrekken van de voorhuid phimosis juist kan ontstaan.

Phimosis kan allerlei problemen veroorzaken. Doordat de voorhuid niet teruggetrokken kan worden en de eikel eronder niet goed schoon te maken is, hoopt zich smegma op, wat ontstekingen en zo verdere vernauwingen in de hand werkt. Ook kan meatus stenose, een vernauwing van de opening van de plasbuis, ontstaan.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een besnijdenis is maar een kleine ingreep, en hoe jonger, hoe sneller de genezing. Gezien de last die hij heeft zou ik dus niet meer twijfelen. En daarbij heeft hij nu misschien geen ontsteking, dat kan wel nog komen. Hoe naar is het om niet goed te kunnen plassen, of jezelf schoonhouden? Het lijkt mij ook niet goed voor zijn zelfbeeld later.

Hoe vervelend zou het zijn mocht hij op zijn 21e (zoals het voorbeeld hier) nog geholpen willen worden omdat alles pijn doet, terwijl het nu al opgelost kan worden?

11. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ja zo denk ik ook Nescio! Alleen nu komt het volgende probleem.... De kliniek die ik heb gevonden die werken niet met narcose. De kleine zal dus alleen plaatselijk verdooft worden. Ik denk niet dat ons zoontje daar rustig zal gaan liggen.....

In het ziekenhuis kunnen ze wel zonder medische indicatie helpen maar de kosten kunnen oplopen tot 2000,-!

Ik heb vanmorgen met de huisarts gebeld voor een verwijzing naar een ziekenhuis hier in de buurt. Hopelijk vinden hun het wel noodzakelijk. Alleen moet ik nu eerst wachten tot de huisarts me terug belt voor een telefonisch consult. Hij wil weten of het erger is geworden de afgelopen jaren.

Ik hou normaal niet van mensen die liegen maar denk toch wel dat ik het een beetje meer ga aandikken... wat vinden jullie?

12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.558
    2.025
    113
    Zalfje hebben wij ook gehad, leek wel iets te helpen maar zodra we stopten was de werking ook weer weg.
    Prinsje wou ook niet hebben dat we aan zijn piemeltje kwamen, dat deed hem pijn.

Na de ingreep is hij een week thuis geweest. Hij zat toen net in groep 1.
    Hij heeft er wel pijn aan gehad maar dat was snel over. Hij had meer last van het verbandje verschonen. Maar met een weekje was het ergste leed al weer geleden.
    Nu is alles normaal voor hem...

13. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0

Heel erg bedankt voor je reactie! Mijn zoontje zit nu ook in groep 1. Dus even thuis blijven om te herstellen zou vast geen problemen opleveren denk ik.

Kan je zoontje er nog veel van herinneren? En was hij wel onder algehele narcose?

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.558
    2.025
    113
    Het was idd onder algehele narcose.
    Hij heeft het er niet meer over. Hij weet dat hij aan zij piemeltje geopereerd is maar doet hem verder niks

15. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik heb niet alles gelezen dus misschien is dit al aangedragen.
    Mijn zoontje had ook een te strak voorhuidje en ontstekingen. Hij is toen ipv besneden, ingeknipt en gehecht. Hierdoor werd zijn toompje langer en kan de voorhuid nu wel er overheen.
    Een kleinere ingreep en minder drastisch. Misschien het overwegen waard?

Groetjes Suzanne

16. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Hoi Suus,

Bedankt voor je bericht! Hier heb ik verder nog nooit over gehoord...
    Ik ga er eens wat meer informatie over op zoeken. Dank je.

We hebben inmiddels een afspraak met de huisarts voor volgende week. Gezien het al bijna 2 jaar geleden was dat hij hem had gezien wilde hij hem toch eerst zelf zien voordat hij een verwijzing zou geven... ben benieuwd...

17. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Kan er niet een kleine inkeping in gemaakt worden ipv besnijden?

18. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Oh mosterd na de maaltijd, het idee is al geopperd..:p

19. Laat maar..
    Mijn reactie was al gegeven
    Mosterd;)

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zoon was veel kleiner.
    Maar het heeft enorm goed geholpen.
    Voorheen zat hij constant aan de AB en daardoorheen kreeg hij nog blaasontstekingen.
    Daarna nooit meer gehad.

Deel Deze Pagina