Zoontje van 4 wil niet op wc poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door exciting, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi dames .

    Ons zoontje van 4 jaar (oktober 4 geworden) wil niet op de wc poepen. Heeft het wel een paar keer gedaan in de zomer,, maar het was weer voorbij toen we op vakantie gingen. We krijgen het nu niet meer voor elkaar. We kunnen zeggen wat we willen maar hij doet het niet. Hij wil een pamper om...
    Wil ik te snel? Of moet ik hier iets mee? Ik heb zelf genoeg ervan...vindt die pampers nu zo vies. Maar goed, als de tijd er nog niet is moet ik het ermee doen. Hoe oud waren jullie kindjes? Overdag is hij qua plassen wel zindelijk,, 's nachts nog niet...
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Herkenbaar, hier pas poepzindelijk vlak voor hij naar de basisschool ging. Van de ene op de andere dag. Voor die tijd vroeg hij om een luier en na flink wat gedoe (van alles geprobeerd) hebben we daar gewoon aan toegegeven. Niet ideaal, verre van. Maar ik wilde ook gewoon even geen strijd meer hierom en ook niet dat hij het ging ophouden. Want dan ben je nog verder van huis (buikpijn, pijn bij het poepen). En na een paar maanden zijn we het weer gaan proberen, mentaal was hij er ineens aan toe.
    Op school en bij vriendjes hield hij het nog heel lang op, maar ook dat ging voorbij. Ik heb me er uiteindelijk bij neergelegd dat het hier niet snel zou gaan en dat was echt voor alle partijen het beste.
     
  3. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Maar hoe oud was hij toen dan?
    Wij geven idd ook toe aan de pamper, want wil niet dat hij obstipatie krijgt. Maar vindt het wel vervelend..

    Vanmorgen moest ie ook.. Pamper om en heb hem toen op de wc gezet. Dus hij poepte in de pamper op de wc. Ging goed.. Dit houden we maar even aan. En dan misschien over een paar weken een gat in de pamper knippen!!
     
    conejita vindt dit leuk.
  4. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Vier en een half.
     
  5. Petrablij

    Petrablij Lid

    29 dec 2018
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hoi we zijn hier ook zo begonnen zinds de zomer plas zindelijk
    Nu wil me zoontje niet dat je er bij bent dus hij heeft een mini wc in de woonkamer een po op z'n slaapkamer .eerste 2maand elke keer zodra ik hem z'n nacht pamper om had binnen 5 min poep.
    Heeft 1x in de tuin gepoept. Daarna ging hij stiekem naar z'n slaapkamer en riep als hij had gepoept . Nu ook de nacht geen luier meer was papa een keer vergeten nu na 8 dagen z'n luier 3x nat geweest. Hij moet nog 4 worden in maart
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Omkopen:thumup: shame on me maar hier werkte het.
     
    conejita vindt dit leuk.
  7. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier niet!
    Met helemaal niks!
     
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    :eek: lastig!
     
  9. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.273
    2.443
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 2.5 jaar is plaszindelijk. Poepen doet ze in haar onderbroek. hoe het kwartje moet laten vallen. Daar ben ik nog niet uit. Lees even mee
     
  10. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Ik ken een jongetje dat tot bijna 6 in een luier poepte, plassen ging prima op het toilet. Als hij op school moest poepen hield hij het gewoon op.
    Van het één op het andere moment was het over, vlak voordat hij 6 werd.
    Ik zou me niet teveel zorgen maken.

    Mijn eigen zoon was bijna 7 toen hij zonder luier kon qua plassen 's nachts. Hij was laat zindelijk, bijna 4 jaar en nog steeds (nu 7 jaar) nog wel eens een ongelukje met plassen overdag.
    Mijn dochter daarentegen was met 2,5 - 3 jr zindelijk behalve 's nachts. Ik maak me geen zorgen, komt vanzelf. Bij mijn zoon zoveel geprobeerd met beloningen, stickers en weet ik veel, maar ik ben er van overtuigd dat ze het op hun eigen tempo doen.
     
    exciting vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina