Zoontje van 4 wilt niet meer naar oma

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door esje91, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn partner en ik hebben een zoontje van 4 jaar. Wij werken en beide en mijn moeder en schoonmoeder passen dan op. Alleen nu komt het probleem. Mijn schoonmoeder is heel lief, heeft veel geduld maar er zijn nauwelijk tot geen regels. J mag daar alles. Op de bank staan, midden op de salontafel zitten. Met speelgoed gooien, eten wat hij wilt en ga zo maar door. Als mijn schoonmoeder eens "nee" zou zeggen dan gaat J wel zolang door totdat het antwoord "ja" is. Dit is hetzelfde met speelgoed kopen. Ze gaat dus telkens naar de kruidvat, bigbazaar om speegoed te kopen als hij dit vraagt. Hij bepaald wat er gebeurd en niet mijn schoonmoeder. Mijn schoonmoeder is meer van het afleiden dan gewoon " nee " zeggen ze wilt gewoon de discussie niet met hem aangaan.We hebben haar al zovaak erover aangesproken en dan zegt ze wel dat we gelijk hebben en dat ze erop zal letten maar er veranderd niks, het lijkt alsof we tegen een muur praten. Mijn moeder heeft dus wel regels en daar mag hij dus echt niet alles wat bij mijn schoonmoeder wel mag. Maar jullie snappen het denk ik wel al, J wilt dus niet meer naar mijn moeder. "Die oma is niet leuk!" Het wordt dus nu telkens een discussie als hij naar mijn moeder moet.

Herkent iemand dit? En wat moet ik hiermee??

Groetjes

Deel Deze Pagina