Ik zit even met mijn handen in het haar.. Mijn dochter (word in oktober 2 jaar) heeft ontdekt hoe ze uit haar ledikant kan klimmen. Dit doet ze met slaapzak en al. We leggen haar terug, eerste keer zeggen we nog welterusten, daarna niks meer. Ze houd dit echt heel lang vol. Het record is 28 keer uit bed geklommen op 1 avond.. Overigens klimt ze er heel behendig uit, ze valt niet, of zo. Nu zit ik wat in dubio. Wat te doen? is er een gouden tip wat ik kan doen met het bedje zodat ze er niet meer uit kan klimmen? Hoe zorg ik ervoor dat ze blijft liggen? Moeten we nu al over naar een groot bed?! Ze is nog niet eens twee jaar, namelijk? Ik ben bang dat ze ook bij een groot bed eruit blijft komen.
Heel herkenbaar, dat deed onze jongste ook altijd. Totdat we over zijn gegaan naar een peuterbed. De lol was eraf en hij bleef keurig in zijn bedje liggen. Was zelf huiverig om het ledikant uitklimproof te maken want dadelijk blijven ze hangen...
Hier deden ze dat ook, niet lang na hun eerste verjaardagen allebei. Ledikant kon worden omgebouwd naar een bedje dat aan 1 zijkant open is, toen sliepen ze al snel weer een stuk beter; de lol van het klimmen was er af Hoewel de jongste toch vaak nog via het hoofdeind eruit klom ipv gewoon via de open zijkant
Peuterbed. Dochter ligt daar in vanaf 2 jaar en gaat er nooit uit. Ook niet als wij oms verslapen hebben op een vrije dag ze blijft liggen.
Dochter slaapt nu net een week in een peuterbed. Ik vond al dat klimmen toch te gevaarlijk worden. Gaat prima komtber niet uit.
Hier kwamen ze er altijd wel uit, maar ook prima hoor, er lag niks gevaarlijks op hun kamer en voor de trappen zat een hekje.
Mijn beide kinderen deden dit ook rond of voor hun 2e verjaardag. Bij beide hebben we toen de zijkant van het ledikant gehaald, toen bleven ze ineens in bed liggen, meestal dan... En dan is het nog geen groot bed, maar het vertrouwde ledikantje. Op de 3e verjaardag gingen/gaan ze over op een groot eenpersoonsbed. Maar erg lastig! Succes ermee!
Hier gewoon een groot bed aangeschaft. Klimmen is echt heel gevaarlijk. En mogelijkheden om ze vast te leggen zijn niet veilig. Peuterbed is wat mij betreft onzin (en kost extra geld). Puur gevoelsmatig voor ouders. Mijn kinderen slapen in een peuterbed (bij grootouders en opvang) hetzelfde als in een normaal bed. Misschien de deurkruk omhoog zodat ze niet uit de kamer kan?