Zo geschrokken!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanan2012, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanan2012

hanan2012 Lid

23 aug 2017
    7
    0
    1
    Dag lieve meiden,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen maar gisteren avond toen ik de tablet nakeek zag ik dat mijn zoon van net 5 jaar een stuk of wat foto,s van hem zelf had gemaakt hij was daarop naakt!..... Hij had foto,s gemaakt van zijn billen en piemel.Ik werd er letterlijk misselijk van en ben heel erg geschrokken hiervan!Wat moet ik hiermee?Ik heb vanochtend gelijk gevraagd waarom hij dat doet en hij geeft een ander kindje op school de schuld want die doet het ook.Hij moet er ook erg om lachen...maar ik niet.

Wat me ook heel erg opvalt is dat sinds hij naar school gaat heel erg met zijn billen bezig is daarvoor deed hij dit niet.

Wat moet ik hiermee?

Iemand die mij dit kan vertellen?

Liefs,Een bezorgde mama.

2. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Jeetje, snap dat je daar van schrikt! Ik zou het misschien toch even aankaarten bij de juf, als hij benoemd dat van vriendjes vandaan komt.

3. hanan2012

hanan2012 Lid

23 aug 2017
    7
    0
    1
    Bedankt voor je reactie!

Ja ik vraag me af hoe hij hier bijkomt! Sinds zijn school periode zo bezig met billen wil rare filmpjes kijken om Youtube e.d.Maar ik laat dat niet toe.Hij zit nu net in groep 2 is 5 jaar.

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik werk zelf op een bso met kindjes van 4 en 5 jaar. En interesse en nieuwsgierig naar wat we daar zit is ook echt wel normaal. Hier laten ze ook wel eens hun piemeltje aan elkaar zien, wat ik niet goedkeur maar het hoort ook wel bij de leeftijd. Maar foto's maken is toch wel een beetje vreemd vraag me af hoe hij erbij komt dat te gaan doen.

5. hanan2012

hanan2012 Lid

23 aug 2017
    7
    0
    1
    Ja ik vindt dit ook zo raar!Ik vraag me af of ze op school de beschikking hebben om foto,s te maken van elkaar b.v met een tablet of iets....

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zo raar vind ik dit toch niet? Op die leeftijd is jezelf en anderen ontdekken toch compleet normaal? En neemt hij ook veel foto's van andere zaken? Dan is dit toch een logische stap? Als hij zelf nog voor foto's getrokken heeft van pakweg jullie of zijn knuffels, dan is het wel raar.

Liva, Roos12, puzzelstukje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou jemig, sorry hoor maar ik vind dat je ontzettend overdrijft!

Nieuwsgierigheid op deze leeftijd is doodnormaal.... en billen en piemels zijn heeel grappig op school op deze leeftijd:rolleyes:
    Hier ook een zoon die billen grapjes e.d heel grappig vind.

Dat hij er foto's van heeft gemaakt... tsjaaa hij zal nieuwsgierig zijn en het gewoon grappig gevonden hebben.

Ik zie echt geen reden tot paniek en zou dus ook niet zo spastisch tegen hem erover doen ;)

wwrr, Roos12, Zusterke en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. hanan2012

hanan2012 Lid

23 aug 2017
    7
    0
    1
    Wat bedoel je met de laatste zin?Als hij zelf nog voor foto,s getrokken heeft van pakweg jullie of zijn knuffels?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hmm, autocorrect maakte'voor' van 'nooit'. Neemt hij wel vaker foto's, van jullie of van zijn knuffels of op uitstapjes? Dan is het niet zo gek dat hij foto's maakte van zijn nieuwe interesse, toch? Als hij nog nooit foto's gemaakt heeft, dan is het wel gek.

10. hanan2012

hanan2012 Lid

23 aug 2017
    7
    0
    1
    Hij maakt indd wel is foto,s.Maar waarom van zijn eigen geslachtsdelen?Het was echt heel naar om te zien kan ik je vertellen...

11. hanan2012

hanan2012 Lid

23 aug 2017
    7
    0
    1
    Op Youtube wil hij ook alleen maar filmpjes kijken van poppetjes die met billen dansen of kussen e.d....

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar waarom naar? Voor hem is dat niets anders dan foto's nemen van zijn vingers. Voor jóu is dat seksueel, voor hem niet.

Ctje1987, Jessi79 en madelein vinden dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hij vindt dat gewoon leuk, zo gek is dat toch niet? Er zijn mensen die voor de lol op een kopieerapparaat gaan zitten en dan een kopietje maken. Met 5 jaar vind ik interesse in je eigen piemel en billen echt níet zorgwekkend, er dan foto's van maken als er een camera voor handen is ook niet. Hij zal ook vast graag voelen, ontdekken erc; volkómen normaal gedrag! Dat is niet seksueel, maar gewoon fysiek ontdekken, je eigen lijf leren kennen etc.

Hier (3 en 5 jaar) zijn billen-, poep-, plas-, piemel-, vagina-, borsten-, ...-grapjes ook gewoon echt het állergrappigst.

Zusterke, Be Happy, Jessi79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat nu op 35 nog steeds de beste grappen :D

wwrr, Mir82, Majo1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Haha :D Ik lach ook vrolijk mee ;)

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dat je een beetje overtrokken reageert. Hij is gewoon nieuwsgierig... Jouw reactie draagt dan niet echt bij aan een positief zelfbeeld... Billen en piemels zijn immers slecht!! Dat is althans de boodschap die je 'm meegeeft.

Misschien even relativeren.

Be Happy, suus1983, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zou er ook vrij luchtig mee omgaan.
    En zeggen dat hij best mag kijken naar zijn billen en foto's maken, maar dan wissen we die daarna samen weer. Want zijn billen en piemeltje zijn van hem en die zijn prachtig maar die hoeven niet door iedereen gezien worden!:)

Je kan hem er ook gewoon naar vragen hè?
    Ik zie dat je dit op youtube kijkt. Vind je dat leuk? Wil je er wat over vragen?

MaMa, TiToTam, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat is er nou weer zo naar aan een kinderpiemel en kinderbillen....?

Wat is er überhaupt naar aan geslachtsdelen....? Het is toch gewoon hetzelfde als je grote teen of je arm...(al helemaal voor kinderen)

Je hebt immers ook sex gehad met je man... dus hoe naar zijn die geslachtsdelen nou eigenlijk ;)

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ook dat is heel normaal voor de leeftijd....

Je maakt je echt druk om niks, sorry

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben het met Biny eens, hij is nog zo jong. Het is een stukje ontdekken, en de foto's ach... het is voor hem gewoon een lichaamsdeel net als dat mijn zoon het soms leuk vind om foto's van zijn neus te maken, zijn voeten of half in zijn mond.

Deel Deze Pagina