Zoontje van 5 luier aan laten doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamishka, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook een luier omdoen, ook omdat het zoveel frustatie geeft. Dat legt misschien ook wel meer druk op de situatie overdag. Laat de nacht maar voor wat het is, en wie weet wat het overdag doet?

2. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft vannacht toch maar met een luier geslapen en werd vanochtend droog wakker. Lijkt net alsof de druk er een beetje vanaf is voor hem....hoop dat hij morgen weer deoog wakker word

Heb het vandaag ook met zijn juf over gehad en die gaat hem elke dag op vaste tijden laten plassen...bijvoorbeeld voordat ze in de kring gaan
    Zitten of gaan buitenspelen enz. Het plassen
    WAs de laatste tijd erg een issue hier (zoon van teleurgesteld in zichzelf ) maar ga het er gewoon een
    Tijdje niet meer over hebben met hem en
    Kijken hoe het gaat lopen

3. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    @lili81: mijn dochter plaste thuis en op school vaak in de broek. Ze is wel zindelijk geweest, maar nadat het brandalarm bij de creche is afgegaan terwijl zij in de badkamer was, durft ze niet meer naar de wc en laat ze het gewoon lopen. Volgende week hebben we een behandeling (EMDR) bij de kinderpsycholoog om haar van haar angst af te helpen. Daarna gaan we bij de pipo-poli een traject volgen om haar blaas te trainen. Ze doet namelijk heel vaak kleine beetjes en plast ook niet goed uit.
    Ik hoop zo dat het gaat werken! Ze wordt in juni 5 en ik wil gewoon weer plezier met haar maken in plaats altijd met die zindelijkheid bezig te zijn. Om de druk er af te halen heeft ze momenteel overdag een luierbroekje aan, dat geeft al een hoop rust (we hebben ook een tweeling van 1,5 dus drukte genoeg). Maar ik hoop dat ze na de zomer gewoon zindelijk is zoals een meisje van 5 hoort te zijn.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou een bedzeiltje overwegen, dan blijft het probleem van een natte onderbroek en pyjama wel, maar ik kan me ook indenken dat een luier voor een jongen van 5 niet echt motiverend is...

Als hij er geen problemen mee heeft zou ik het wel doen, maar je schrijft dat hij dit absoluut niet wil, misschien geeft het zijn zelfvertrouwen een knauw.

Deel Deze Pagina