Introductie peuterbed. Hoe deden jullie dit en hoe oud was je dreumes/peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door soeee, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

#1 soeee, 22 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2015
    Hi dames!

Onze dame wordt begin oktober twee jaar. Ik wilde het eigenlijk nog even uitstellen, maar ze klimt eruit. Ook met haar slaapzak binnenstebuiten kan ze hem open krijgen en uit bed klimmen.

We hebben dus besloten om een peuterbed aan te schaffen. Hoe oud was jullie dreumes/peuter toen hij/zij over ging naar een groter bed, en hoe hebben jullie het bed geïntroduceerd? Is het handig om haar te laten 'helpen'? Ik heb in ieder geval een dekbedovertrek gekocht van Minnie Mouse, waar ze heeeelemaal gek van is, dus dat wordt sowieso een hit.

Ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. Sliepen ze meteen goed, of gingen ze tig keer uit bed om de kamer op stelten te zetten? Als dit het geval was, hoe lang duurde dit dan ongeveer?

Dit is het bedje, en een foto van haar dekbedovertrek :) Heb bijna vakantie, dan ga ik hem opzetten.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    #2 Shakes, 22 jun 2015
    Laatst bewerkt: 22 jun 2015
    Bij ons is ze op ruim twee jaar overgegaan omdat ze zichzelf wakker hield in haar ledikant. Was er erg bang voor omdat ze sowieso een slechte slaper is een een kleine avonturier, maar het ging super.

Bed opgezet toen ze er niet was, en dan 's avonds gezegd dat ze in het grote bed mocht zoals een grote meid. En dat als ze flink zou slapen en niet uit bed kwam, ze de volgende dag zelf haar overtrek mocht gaan kiezen in de winkel. And she did. Ze is nu nog steeds apetrots op haar dekbed met uiltjes.

3. soeee

soeee Niet meer actief

Haha wat een leuk verhaal! :) Ik vrees dat Sara daar nog wat te jong voor is. Ik hoop alleen dat ze d'r commode niet leeg gaat halen, zitten lades in met haar kleding erin..

4. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Onze zoon ging met net 2 jaar over naar zijn peuterbed. Hij kreeg sowieso een nieuwe kamer, omdat zijn oude kamer het babykamertje zou worden. Bij het bouwen van de kasten en het bedje 'hielp' hij mee met zijn boormachinetje hihi.

Hij is nu 2,5 jaar oud en sliep vanaf de allereerste keer perfect. EN hij komt nog steeds NIET uit zijn bed..... pas als wij zijn kamer op komen, komt hij er uit. Scheetje he :)

5. soeee

soeee Niet meer actief

Kijk, dat wil ik horen hahaha! Sara is een heel goede slaper, vanaf een uur of 19u - 8u/9u. Hopelijk in haar nieuwe bed ook nog. Zal het over een paar weekjes meemaken :)

6. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Dan denk ik dat het vast goed komt!!! Onze zoon is ook een goede slaper. Wat zijn we dan gezegend he :)

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een hele goede slaper. Van 19.30 tot 7.30u ongeveer.
    Ongeveer anderhalve maand geleden overgestapt naar het grote bed. We hebben hem laten "helpen" en hij sliep en slaapt er perfect in.
    Alleen ipv 7.30 werd meneer ineens om 5.30u wakker!
    Langzaamaan werd het 6u, 6.30u en sinds een dikke week weer normaal. Rond 7.15u. Afkloppen! Niet dat hij morgen weer om 6u wakker word:)

Hij sliep er dus goed in vanaf dag 1. Werd alleen 2u vroeger wakker maar hij heeft ook de leeftijd dat het middagslaapje rommelig is. Dan wel dan niet dus of het aan het nieuwe bed ligt?

We hebben een lampje met timer. Die gaat om 7.15u aan. Heb die vandaag sneaky op 10 min later gezet :D
    Hij slaapt sinds een week weer goed maar geen idee of hij nu die lamp begrijpt of dat hij goed slaapt en wakker word door die lamp:)

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb het tot nu toe bij de oudste twee kinderen steeds na de vakantie gedaan. Dan waren ze al niet meer gewend aan hun eigen ledikant, en ging de overgang vanzelf.

Verder niet teveel drukte om maken: kijk, dit is je nieuwe grote bed, welterusten, en je moet mama roepen voordat je eruit komt.

Ik heb er geen enkel probleem mee gehad tot nu toe, hoewel ik wel verwacht dat mijn jongste niet netjes in bed zal blijven liggen, zoals de oudste twee.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier komt hij wel uit bed maar alleen als hij klaar is met slapen.
    Dan gaat meneer voor de deur op de grond liggen om te kijken of er licht brand in de gang haha

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook op vakantie de eerste keer in een normaal bed geslapen. wel een zachte bodem gemaakt door een klein matrasje ernaast te leggen, omdat ze er een paar x uitviel de eerste nacht. daarna nog 1x eruit gekukelt en verder gelijk thuis weer in een groot bed geslapen. ging super! nu zelfs met gewone deken en knuffels (vroeger was haar bedje altijd helemaal leeg. geen knuffel, geen deken, niets...

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow een tip ik gebruik het zwangerschapskussen als hekje. Die doe ik onder de hoes van het matras. Hekje van de ikea past niet op meegroeibedden.
    Al slaapt hij in een 5 persoonsbed, hij zal eruit vallen

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Bij de oudste hebben we het geprobeerd toen ze twee jaar was, maar toen wilde ze echt nog niet. Uiteindelijk ging ze over toen ze 2,5 was (naar een eenpersoonsbed), omdat het ledikantje voor haar zusje was. Een Dora dekbed deed hier ook wonderen. ;)

Ze heeft zeker tot dat ze drie was ons geroepen als ze wakker was en er uit wilde, misschien wel tot ze vier was, dat weet ik niet meer, maar in ieder geval lang. ;)

De jongste ging ook rond de 2,5 over en ook zij heeft ons heel lang geroepen als ze er uit wilde. Ze is inmiddels bijna 3,5 en roept ons 's ochtends nog steeds heel vaak, alleen roepen we dan terug dat ze het zelf kan. ;) :D

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Met 20 maanden ging ze over. Ze is nogal lang en ging draaien in haar ledikant en lag ze dus klem overdwars.
    Bed in elkaar gezet, waar ze zelf bij was en zat te spelen. Apetrots was ze op haar grote bed en ze sleurde iedereen mee naar boven om het te laten zien. 'S avonds is ze gaan slapen niet anders dan anders. Sinds ze zindelijk is (paar maandjes nu 's nachts) komt ze zelf haar bed uit, maar ze is nu net 3, dus is ook niet raar.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Met 13 mnd ging ze over omdat ze echt niet tegen beperkingen (hekjes) kan.
    Ging gelijk goed. Ze wilde geen hekje werd panisch van dus heb ik rol handdoek erin. Is bijna plat maar voorkomt doorrollen dus.

Is wel gezellig gelijk vonden we: samen zitten lezen, ze kon erop springen etc.
    Ik heb beddengoed van mimilou. Maar voor zoveel maakte hij nietuit wat het was heb op mijn smaak ingericht.

Ze heeft volgens mij eerste paar nachten uitgekomen steeds in avond maar daarna sliep ze gewoon goed in.
    Ze komt nog wel altijd bij ons in de nacht slapen maar dat vinden we juist fijner dat weniet hoeven opstaan.
    Ze komt met eigen kussen altijd, water en knuffels;)

Nog nooit ging ze iets uit kasten halen of spelen. Het is of zeblijft slapen en slaapt of als ze wakker wordt gaat ze gelijk uit haar kamer.
    Ze is ook erg motorisch goed waardoor ze zelf kon uit/in en ze slaapt ook erg rustig vind ik: altijd dekbed overzich heen en is nooit ingestopt gewoon los, ze legt het netjes altijd zelf.

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met 15 maand overgegaan naar peuterbed. Hadden al maanden veel problemen met slapen als ze haar bed zag was ze al in paniek. Ineens bedachten we ons ze zal zich toch niet opgesloten voelen.... Dus hup samen bed uit elkaar en peuterbed erin met bed hekje en gewoon in haar slaapzak. En vanaf dag 1 was het naar bed gaan goed en sliep ze. Tuurlijk ze is nog wel eens wakker; het is gewoon geen grote slaper. Maar wij hadden achteraf 3 maand eerder peuterbed moeten aanschaffen.
    Inmiddels is ze ruim 2 jaar, en waar ze uit ledikant altijd probeerde uit te klimmen. Is ze nu jog nooit zelf uit bed gekomen. Als ze wakker is roept ze en gaan wij naar haar toe.

Weet dat dit geen doorsnee verhaal is, maar zo kan het dus gaan beter slapen in peuterbed als ledikant. Zou er vooral niet teveel aandacht aan schenken. Het meer als mededeling nu ben je groot en krijg je ook een groot bed kun je daar lekker slapen.

16. soeee

soeee Niet meer actief

Bedankt voor jullie ervaringen! Zal morgen even op jullie apart reageren, is een beetje vervelend via de telefoon :)

Vandaag zei ze de hele tijd: 'goot bed, goot bed!' En dan ging ze op haar buik op de grond liggen en vloer aaien: 'ahhh bed!' Hihi :) Ze neemt mijn enthousiasme iig over :p

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Ik begon met het middagslaapje trouwens.

18. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hier met 21 maanden en regelmatig (ik denk wel een week of 3 a 4) de kast opnieuw in moeten ruimen en heel af en toe moet het mandje met sokken wat in de kast staat het hier nog ontgelden :) Hij komt er zelf uit en er staat wat speelgoed op zijn kamer, wat niet in het zicht staat als hij in bed ligt.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Hier allebei met 2 jaar...geen introductie, gewoon: dit is je nieuwe bed, leg je knuffels er maar in...lekker slapen.

20. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Hier met ongeveer 22 maanden het nieuwe bedje erbij gezet (ongeveer dezelfde als ts met een dicht hekje aan 1 kant en een half hekje aan de andere kant) en laten kiezen in welke ze die middag wilde slapen. Ze koos haar nieuwe 'prinsessenbed' en toen ze wakker werd mocht haar ledikant wel weg, dus die heeft ze samen met mij uit elkaar gehaald. De eerste weken stond hij met de open kant tegen de muur en daarna hebben we hem omgedraaid omdat ik haar door bekkenpijn liever niet meer wilde tillen. Ze klimt er zelf in, maar komt er nooit zelf uit en wil heel graag nog haar slaapzakje aan. Vanaf dag 1 gewoon goed geslapen. Nu 4 maanden later laat ze nog steeds heel trots iedereen haar grote bed zien als mensen de babykamer komen bekijken..

Deel Deze Pagina