Mijn zoon is 8,5 en zijn sneakers zijn dringend aan vervanging toe. Maar pff wat een gedoe. Meneer vind niks mooi. Hij heeft maat 35, dus nog kinderschoenen. Wat dragen jullie jongens? Is hij nou zo kritisch? Ook wil hij geen sandalen meer want daar komt dan zand in met voetballen buiten. Dat snap ik, maar ik vind sandalen verder juist zo handig met warm weer. Hele dag op slippers lopen is dan toch ook niet echt wat en sneakers krijgt ie dan zulke warme zweetvoeten in.. Ik ben dus benieuwd wat jullie jongens dragen en hebben qua zomerschoeisel..
Mijn zoon draagt nu het meeste sneakers. Nike Jordans in diverse kleuren matchend bij zijn shirts en pakken (Nike tech lang en kort) en Nike air 270 in het zwart en wit zijn op dit moment favoriet. Als slippers draagt hij badslippers met sokken erin, echt spuuglelijk! Maar het is onder zijn leeftijd in en zolang hij het niet aantrekt als ik naast hem moet lopen dan vind ik het prima. Loopt hij maar alleen voor schut. En voor als we weg gaan en hij heeft slippers nodig (dagje strand ofzo) heb ik een paar birkenstoks teenslippers voor hem gekocht. Die draagt hij al vanaf dat hij kleuter is (had moeilijke voetjes en dat voetbed was de enige die hij kon hebben qua slipper/sandaal) en sinds die tijd koop ik die elk jaar voor hem. Ik vind het niet het mooiste maar hij kan hier alles op. Rennen, klimmen, voetballen enz. Niet dat dat nu nog nodig is maar op de leeftijd van jouw zoon wel natuurlijk.
Bedankt. Ja met sandalen bedoel ik Birkenstocks of van dat Kipling, alleen dan nog wel een bandje aan de hak. Ik vind dat toch net iets beter dan teenslippers. Maarja hij is het er niet mee eens.. Mijn zoon vind Nike air Jordan dus niet cool. Nike air 270 wel, alleen hij wil geen zwart en nu wit is met zijn gespeel ook niet handig vind ik zelf. Worden die bij jouw zoon niet ontzettend gauw vies? En badslippers met sokken...tja ze krijgen echt zo een eigen mening en stijl he hahaha.
Die air270 worden snel vies maar gooi ik wekelijks een nachtje in de biotex en daarna in de wasmachine en komen er elke week weer als nieuw uit. Ik had liever gehad dat hij die jordans ook niet mooi vond maar die zijn hier echt helemaal weer terug in en afhankelijk van de kleur betaal je voor sommige kleuren dus gewoon €450 per paar. Hij heeft zelf inmiddels 3 paar gekocht. En van ons heeft hij 2 paar gehad die een normale prijs hadden bij de footlocker en van opa en oma en oom/tante samen heeft hij voor zijn overgaan nog zo een limeted edition paar gekregen. Mijn zoontje wilde ook vanaf kleuter geen sandaaltjes meer dragen (dus geen bandje om de hak) vond hij voor kleine kinderen dus dat werden de teenslippers van Birkenstok voor het stevige voetbed en ik heb me er over verbaast dat hij echt alles erop kon wat ook op een sandaal kon. Hij is er alleen 1x een verloren op een touwbrug boven de sloot, en dat was met sandaal niet gebeurt haha. Maar voor de rest is het nooit een beperking geweest. Misschien kun je een goedkoop merkloos paar kopen om te testen hoe hij erop loopt en speelt en rent en als dat goed gaat kun je altijd nog een paar van birkenstok of kipling voor hem halen (mijn ervaring is namelijk dat die zolen veel langer mee gaan, die van die merkloze is de zool binnen 3 weken versleten en loop je op het kurk bij de hiel.
Oudste van net 7 jaar draagt ook geen sandalen meer. Hij vind ze niet fijn zitten en ik vind het moeilijk iets te vinden dat we allebei mooi vinden, dus dan gewoon niet meer. Hij draagt gewoon z'n sneakers naar school en wanneer hij thuis komt blote voeten of teenslippers wanneer hij naar buiten gaat.
Onze zoon van net 7 draagt de wandel sandalen van de decathlon. Overigens geeft hij niks om wat een ander er van zegt. Hij draagt hele leuke sneakers van de decathlon. Hij zou van ons geen dure gympen krijgen, hij is zo mega in de groei dat ik elk half jaar dan van die dure schoenen zou moeten kopen. Maar goed misschien kijkt hij er over 1.5 jaar wel anders tegen aan.
Hier een jongentje van 7,5 jaar en die draagt ook gewoon sandalen. Als degelijke winterschoenen mag hij kiezen uit de collectie van Develab en in de zomer Nike sneakers of van die Sketchers. ( Niet de circuseditie met lampjes oid. Gelukkig zijn die ook te breed voor hem) Hij heeft ook maat 35 maar kan nog geen veters strikken. Maar op Zalando zijn genoeg leuke schoenen. Anders heeft hij gewoon pech.
Hier meiden, maar in de zomer allebei Birkenstocks. Niet fantastisch prachtig, maar wel een stuk fijner en veiliger met lopen dan van die ‘flipflop-dingen’. Verder hebben ze al sneakers meestal Sketchers (ook hier de ‘niet de disco-variant’ ), lopen het lekkerst, vinden ze (en vanaf de volwassen maten hebben ze ook extra brede modellen, wat voor de oudste ideaal is).
Sandalen is al eventjes verleden tijd hier. Wat ze wel dragen. Sneakers en sportschoenen.. Vans, nep vans van decathlon, witte Adidas of zwarte nike sportschoenen.
Hier 2 meiden, maar in de zomer een paar gympen (dit jaar van die tennisschoen modellen) en een paar slippers, niet van Birkenstock maar van Nelson eigen merk. Stukje goedkoper, maar blijven ook goed. Na 1 zomer worden ze wel minder de zolen, maar aangezien ze nog in de groei zijn moeten ze het jaar er op toch weer nieuwe.