Zoontje van 6 maanden nu weer zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mb9, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mb9

Mb9 Lid

29 jul 2016
    20
    0
    1
    Hallo zijn er nog meer mensen die in een korte tijd weer zwanger zijn geraakt? Zoja hoe gingen jullie daarmee en misschien nog wat tips? K vind het allemaal nog wel wat hihi.

Groetjes

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
  3. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Mijn zoontje is net 1 en nu 7 maanden zwanger van de tweede.
    Wij hebben hier bewust voor gekozen, omdat het ons enorm leuk lijkt om er 2 zo kort achter elkaar te hebben. (En ontzettend dankbaar dat er ook daadwerkelijk zo weinig tijd tussen zit).
    Vind het pittig, maar wel te doen.
    Heb bijv mn zoontje al snel geleerd om zelf de trap op de klimmen en hij speelt ook nog steeds zonder mopperen in de box.

Gefeliciteerd en geniet ook van deze zwangerschap!
    Het is even pittig, maar straks vast ontzettend leuk!

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Onze oudste was 7 maanden toen ik zwanger werd van de tweede. Heerlijk! Niet dat het geen tropenjaren zijn maar al snel werd het duidelijk dat ze veel aan elkaar hebben.
    Het enige waar ik tegenaan liep is dat nr 2 dacht dat hij alles kon wat grote broer kon en hij werd dan super gefrustreerd als dat niet lukte.

Gefeliciteerd!

Sado vindt dit leuk.
  5. Mb9

Mb9 Lid

29 jul 2016
    20
    0
    1
    Hoi nanoe ooh dat scheeld wel dat je zoontje wat zelfstandig is in dat soort dingen dan hoef je niet zo te tillen. Bdsankt voor de tip! K ga zeker proberen om er van te genieten maar het besef is er nog niet helemaal.

#bioluun. Ja dat vind ook voor hun samen ook heel leuk dat er niet veel tussen zit. Aah jaa dat is ook frusterend hihi ze willen al zo snel zo veel.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.237
    17.258
    113
    Mijn dochter was nog geen 7 maanden toen ik zwanger raakte van mijn zoontje. Ik vind het fantastisch om de kinderen zo kort op elkaar te hebben! Zit een kleine 15 maanden tussen :)

Ik vond de zwangerschap redelijk pittig, je kan met een baby in huis natuurlijk niet altijd rust pakken wanneer je dat nodig hebt. Rot als je even kotsmisselijk of doodmoe bent. Ook liep mijn dochter vrij laat (zoontje was toen al geboren) dus heb de hele zwangerschap veel moeten tillen.

De eerste twee/drie weken na de bevalling waren echt even puzzelen, zeker vanaf het moment dat mijn man weer aan het werk ging. Etenstijden van de twee overlapten elkaar wel eens waardoor ik met 1 of 2 brullende kinderen zat en even niet wist wat ik moest doen :p Gaat nu echter super! Ze zijn nu bijna 18 maanden en bijna 3 maanden.
    Mijn dochter is DOL op haar broertje, wil hem steeds knuffelen, kusjes geven, aaien, helpen met zijn flesje. Kan niet wachten tot mijn zoontje oud genoeg is om samen met haar te spelen :)

Had het niet anders gewild!

Marchella vindt dit leuk.
  7. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    #7 Popidepi, 15 jul 2018
    Laatst bewerkt: 15 jul 2018
    Ik heb er ervaring mee. Mijn dochtertje was 9 maanden toen ik weer zwanger raakte. Uiteindelijk zit er op 1 dag na 18 maanden tussen.
    Het is in de eerste periode drukkkkk! Maar....... zó ontzettend leuk!!
    Mijn oudste is he-le-maal gek op haar zusje. Vanaf dag 1 wilt ze overal bij helpen, ze knuffelt haar, geeft haar kusjes en nu de oudste 5 maanden is en op een kleed op de grond ligt, spelen ze ook "samen". De jongste rolt/draait naar haar toe en pakt dan het speelgoed van de oudste en de oudste die gaat bij haar zitten en doet alsof ze samen spelen.
    Echt héél erg leuk!
    Vooral de interactie onder elkaar is zo heerlijk om te zien.
    Mijn tip: Stel je er wel op in dat je druk gaat zijn die eerste periode.
    Je baby huilt, de oudste heeft honger, je moet nog koken, de was stapelt zich op en je moet al die flesjes/kolfspullen nog uitkoken.
    Laat gaan...... dat komt allemaal wel weer.
    Neem een draagzak (vond ik heel fijn) zodat je je baby bij je hebt als deze moet huilen vanwege die ellendige krampjes en je hem niet weg kunt leggen, maar zo heb je wel je handen vrij voor de oudste!
    Een duo wagen, ik vind hem i-de-aal!! Ik kan gewoon de deur uit met 2 kinderen zonder me ergens druk over te maken. Wij hebben de buganoo donkey.
    O en als je baby savonds huilt de eerste paar dagen, probeer dan niet uit man en macht je baby stil te krijgen omdat de oudste slaapt, maar laat de oudste even wennen aan dat huilen.
    1 avond is ze er hier wakker van geworden en moest ze ook huilen en dacht ik "neeeeeeee waarom ben ik hier aan begonnen, waarom wilde ik dit?" Haha. Maar daarna wende ze er aan en dat is maar goed geweest ook want hier heeft de baby zo'n beetje de eerste 3 maanden elke avond krijsend in mijn armen gelegen vanwege die krampjes.
    Dit zijn mijn tips tot nu toe.
    Als je nog vragen hebt, geef gerust een gil!!

Marchella vindt dit leuk.
  8. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ohja en je oudste zelfstandig maken is ook een goeie!
    Zelf de trap op laten lopen daar zou ik zo snel mogelijk mee oefenen. En ook zodra het kan (vanaf anderhalf ofzo) oefenen met de trap af lopen.
    En anders wat ik al zei, die draagzak. Handig met traplopen maar ook als de oudste in bad moet oid en je een baby hebt die daar anders over denkt :roflmao:

9. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik heb 9 maanden leeftijdsverschil tussen de oudste twee. Zwangerschap en eerste maanden waren ontzettend heftig. Maar nu is het super leuk!

Je oudste zoveel mogelijk zelf laten doen, het jezelf zo makkelijk mogelijk maken (oppas inschakelen, eten in de vriezer), extra verschoonspullen beneden en meerijdplankje voor de kinderwagen.

10. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    O en mocht je fles voeding geven en je hebt om wat voor reden geen tijd op dat moment om je baby een flesje te geven, leg hem/haar dan even in de box in een voedinfskussen of op zijn/haar zij en laat de baby zelf zijn flesje drinken. Gewoon een knuffel eronder of een hydrofiele doek en het flesje blijft liggen.

Donkerblauw vindt dit leuk.
  11. Prj

Prj Niet meer actief

Hier veel ervaring.

Tussen 1&2 zit exact 13 maanden
    Tussen 2&3 zit 15m2d
    Tussen 3&4 zit 3j2m dus vrij lang
    Tussen 4&5 zit straks 14 maanden

Ik vind het ideaal dat ze zo dicht op elkaar zitten. Zowel toen ze klein waren dat je met slaapjes etc gelijk zit als nu ze groter worden. Ze doen alles samen een echte 3 eenheid.

We vinden dat onze jongste ook echt dus vandaar dat nr 5 snel op nr 4 volgt.

Nadeel is wel dat onze kids laat lopen. Ze liepen pas met 17 maanden ofzo. Ook laat zindelijk dus de oudste 3 een jaar lang tegelijk in de luiers gehad.

Onze jongste is nu bijna 13 maanden en kruipt net. Lopen gaat ook hij nog lang niet doen. Een duowagen is dus wel een absolute must.

12. Mb9

Mb9 Lid

29 jul 2016
    20
    0
    1
    Bedankt voor de berichtjes en de tips ik ga er straks zeker wat mee doen!

Deel Deze Pagina