Hoi allemaal. Weet even niet zo goed wat ik nu moet doen , graag wil ik wat advies. Papa van mijn kleine heb ik heel erg achter zn broek aan moeten zitten om zijn kleintje te komen halen. Inmiddels waren we zover dat hij hem kwam halen van vrijdag 19.00 tot Zondag tussen 17. en 19. Nu kreeg ik een sms van zijn vriendin dat ze hem voortaan om 17. kwamen brengen omdat de kleine tijd nodig heeft. En dat ze vinden dat de kleine om 19 uur naar bed moet. Prima , maar dan vind ik ook dat ze hem om 17. moeten komen ophalen , zodat de kleine daar even lekker kan wennen , mee eten en daarna tussen 19 en 20 (zoals normaal thuis ook) naar bed kan. Daar zijn zij het niet mee eens. De laatste keer dat hij daar is geweest , afgelopen weekend dus hebben ze zo ontzettend moeilijk gedaan , en wilden ze hem absoluut om 17 uur thuis brengen ipv de afgesproken 19 uur voor die dag (volgens hun is deze afspraak niet gemaakt...). uiteindelijk heb ik dus maar toegegeven want ik wil niet dat de kleine er ook maar iets last van heeft , maar geod mijn standpunt is nu dus : Als zij hem om 19 uur niet kunnen komen brengen , omdat dat te laat is voor de kleine man (wat dus ook zo is!!) kunnen zij hem hier ook niet komen halen om 19 uur omdat dat ook te laat is. Nu heb ik hem gezegd dat hij zijn kleine om 17 uur moet komen ophalen de volgende keer , en hij zegt dat dat niet kan. Op dit moment is er nog geen advocaat die ga ik per morgen aanschrijven , maar goed.. wat moet ik hier nu mee. Moet ik dan toch toegeven? terwijl die kleine man dan daar komt , iets mag drinken en naar binnen moet? Tis voor mij slechts een principe kwestie en weet dus niet of mijn gedachtte hierover wel "reeel" zijn , graag zou ik dus willen weten wat zouden jullie doen , toegeven.. of toch de kont in de krib en de advocaat afwachten?? groetjes
Ik begrijp je probleem en je standpunt heel goed , en ik weet niet hoe de verstandhoudingen onderling zijn .. als dit het enige probleem is zou ik er niet te gek veel problemen van maken dat maakt het er misschien nog wel wat moeilijker op .. en als je de kleine dan van te voren alvast helemaal doet verzorgen en de pyama aan voordat zn vader hem komt halen , hebben ze die tijd alvast meegenomen .. Maar goed ik heb makkelijk praten want ik heb geen omgangsregeling dus ik maak mijn eigen tijden ... succes ..
Dit is zeker niet het enige probleem helaas , er zijn er nog zoveel meer maar vind het niet nodig om alles zo neer te zetten. In ieder geval zoals ik al zei tis van mijn kant ook echt meer een principe kwestie , ik snap niet waarom je onderscheid zou moeten maken tussen ophalen en brengen met het oog op slaaptijd en de omschakeling. het contact tussen mij en mn ex is helaas heel slecht verder. Ik heb besloten morgen met de advocaat te bellen en intussen heb ik hem verteld dat hij zijn kleintje op mag halen om 17 uur. Verder gaan we via de advocaten en rechter afspraken maken waar we allebei achterstaan , en dan hopen dat hij deze eindelijk eens nakomt. bedankt voor je reactie
Ik begrijp jou helemaal hoor , vind ook dat hij zich aan zijn afspraken heeft te houden en ik begrijp ook het verschil niet tussen ophalen en brengen .. hoop dat jullie er toch samen uitkomen als is het maar voor de kleine , succes verder ..
Ik snap jouw standpunt volledig! Hun vinden dat hij optijd in bed moet liggen en zelf wel op de vrijdag zo "laat" op halen... Maar sowieso vind ik het heel verstandig van je om alles vast te leggen, vooral omdat de verstandhouding tussen jou en je ex niet goed is en er meer dingen spelen. Succes ermee!
ik snap je helemaal enige is dat je niet de reden neerzet waarom hij hem niet vrijdag om 17 uur kan komen halen. is dat een onzin reden of moet hij werken tot bv. 17 uur en kan 18 uur als middenweg wel bijvoorbeeld? tja en verder... zo ver als jij nu bent moet ik nog maar zien te komen met mijn ex... dat loopt ook allemaal moeizaam en hij ziet hem momenteel nu helaas helemaal niet. well see succes ermee
Hoihoi , Nou het is dus indd omdat hij moet werken tot 17 uur maar zoals ik al zei de enige reden waarom ik dit keer (na heel veel keren) mijn poot stijf hou is omdat ik het prima vind als hij hem om 6 uur komt halen , of half 6 , of half 7 , maar dan ook op de gelijke tijd terug komt brengen zoals we hadden afgesproken. Nu snap ik dat als je een baan hebt dat lastig kan zijn , dus 6 uur zou een prima midden weg zijn , maar dan ook om 6 uur thuis brengen (dit is echt een principe kwestie). Nu heb ik indd contact gehad met mijn advocaat en die vind ook dat het "slaap en omschakelen" argument gebruikt moet worden op de vrijdag , en dus op gelijke tijden ophalen en brengen. Deze brieven zijn nu verstuurd naar zijn advo en nu is het afwachten wat er verder gebeurd , het gaat om aanstaande vrijdag al dus t zal mij benieuwen. We hebben dus als "tussenoplossing" de 18 uur nu aangeboden. Jammer dat jou ex partner de kleine nu helemaal niet ziet , zo was het hier in het begin ook. Succes ermee en hopelijk komen ook jullie eruit groetjes
hi, fijn dat je weer een stapje verder bent gekomen. en ja ik snap je standpunt hoor. hij moet dan niet aan eigen belang denken he !! nou zoals je in mijn andere topic kunt lezen (denken dat we als vrouw veel rechten hebben) heb ik voor alle zekerheid maar een bezoekje gebracht aan het juridisch loket ik ga niets tegenwerken in die zin maar ook niets aanmoedigen. ex moet nu zelf maar aans initiatieven en verantwoordelijkheden gaan nemen daarin. is idd jammer dat het zo moet maar heb lang genoeg achter zijn broek aangezeten daarin helaas. wellicht komt het vertrouwen dan weer beetje terug... want dat is door alle toestanden en enge uitspraken nu wel ver te zoeken moet ik zeggen. ach ja wellicht zijn we over een tijd ook wel weer wat verder en tot die tijd wacht ik het wel af nu... even rust, van me afzetten en zie dan wel weer. is voor allen beter nu.