Ja ik heb nu wat langer de tijd omdat ik dit ook nog eens heb tegelijk met een postnatale depressie. Maar het is volgens het UWV nu niet meer door de bevalling, dus krijg ik nog maar 70% en dan houd ik zo'n 800 euro over. En dit duurt dus nog maar een maand, dan ben ik volgens hun weer arbeidsgeschikt.. Ach ja tegen die tijd zal ik me toch ook wel beter voelen dan nu. Ik werkte via het uitzendbureau, heb dus ook nog geen baan. Misschien alvast WW aanvragen voor de zekerheid..? Consultatiebureau en iemand bij me thuis moet ik echt niet aan denken hoor. Dat is ook niet nodig, ik moet alleen financieel even uitzoeken, verder zal ik er zelf wel doorheen komen. Ons zoontje zal er zo weinig mogelijk van meekrijgen en hij komt sowieso niets tekort. Qua verzorging en zo deed ik eigenlijk al alles dus daar zie ik ook totaal niet tegenop. En nee, als ik weer ga werken dan zal hij naar het kinderdagverblijf gaan. Hij staat nog op de wachtlijst. En ik moet het nog even uitzoeken, want de bedoeling was eerst dat ik thuis zou blijven. Toen raakte mijn vriend zijn baan kwijt dus zou ik part-time werken.. En nu? Fulltime zie ik echt echt niet zitten. Dus hopelijk red ik het evengoed met 24 uur per week ofzo.
Ooooh wat een *piep* dat hij het dan meteen weer zo verpest door de volgende ochtend stomdronken thuis te komen! :x Je hebt een keuze gemaakt dus, heftig hoor! Pffff! Over die aanvulling. Daar heb je recht op idd als je onder het minimum zit, je hebt ook een kleine om voor te zorgen, ik geloof dat je belasting vrije voet dan iets van rond de 1000 euro moet liggen, dus dat betekent ook dat je dus wel recht hebt op een aanvulling van de sociale dienst! Aanvraag ligt meestal tussen de 6 a 8 weken dus dat zou ik meteen regelen! Qua belastingen heb je wel recht natuurlijk op je kinderopvangtoeslag en kindgebondenbudget! (huur en zorg toeslag heb je neem ik aan al) Hopelijk hoef je niet echt 40 uur te werken! Misschien kun je langs het algemeen maatschappelijk werk, die kunnen je vaak wel helpen met alle regel dingentjes qua financien! Sterkte!
Het vervelendste momenteel naast het lege en kloterige gevoel is nu dat mijn borstvoeding echt gestopt is :S Ze zeggen dat het niet kan, maar ik krijg er dus echt geen druppel meer uit... Misschien na vannacht weer, maar heb dus voor het slapengaan mn zoontje zn eerste volledige fles 'moeten' geven. Maar thnx allemaal voor de tips enzo Het komt wel weer goed ooit.. hehe al voelt dat nu nog niet zo.
IS het mogelijk dat je familie oppast overigens? Je moet ook even kijken of de kinderopvangtoeslag nog wel klopt nu je die hebt aangevraagd op een ander salaris dan dat het nu zal zijn. Je zal denk ik wel een aardig aantal uur moeten werken om het hoofd boven water te houden, tenslotte moet de kleine behalve de kosten voor het kinderdagverblijf, ook eten , kleding etc ... misschien even een begroting maken?
@ Anastacia: denk niet dat Janneke kosten zal hebben aan het kdv hoor! Ik heb een redelijk goed inkomen, ver boven het minimum in ieder geval en ik krijg ook nog alles terug van de belasting! Dus daar hoeft ze zich geen zorgen over te maken, mits de aanvraag dus al de deur uit is! @ Janneke: wat vervelend dat je borstvoeding helemaal terug gelopen is! Wel eens gehoord van de 4 maanden dip? Die schijnt er zijn in de bv. Ik weet er niets van hoor, gezien mijn BV al eerder niet voedzaam genoeg was door medicatie, maar het schijnt dat rond de 4 maanden er altijd een dip qua bv. Dus hopelijk heb je straks weer genoeg om je kleine mee te voeden! Gewoon blijven aanleggen in ieder geval! Heb je steun van je familie en vrienden? Het lijkt mij nogal pittig om dit alleen te moeten doorstaan terwijl je ook al de zorg hebt van je kleine en last hebt (gehad) van postnatale depressie!
Mijn moeder wil in nood wel tijdelijk oppassen, maar niet op lange termijn, wat ik zelf ook niet wil. Dit is haar 5e kleinkind en ze is ook niet de jongste meer. En verder heb ik niemand daarvoor, gastouder wil ik liever niet, dus ik hoop snel op een reactie van het KDV. Wat ook een optie is om daar zelf te gaan solliciteren, dat heeft Jayro ook meteen voorrang. Ik moet inderdaad even alles op een rijtje zetten en zal van de week even langsgaan bij het UWV om voor de zekerheid alvast een WW aan te vragen voor over een maand. En ondertussen maar zoeken naar een baan. Ik denk in principe dat ik het met 24 uur werken net zou redden. Mijn vriend heeft ook vaker zonder werk gezeten en mijn ziektewet is ongeveer evenveel. Dus dan redden we het zelfs met zn 3tjes er van. Mijn vriend zal mij ook wel een bedrag gaan geven voor Jayro. En dan kan ik als Jayro wat groter is altijd wel iets meer gaan werken om iets meer te kunnen doen enzo. Ik moet het nog even goed bekijken, maar ik denk wel dat het lukt. Ik heb alle toeslagen al en volgens mij maakt het niet veel uit, we kregen van alles al het maximale. Alleen een-ouderkorting ofzo kan dan nog, maar dat kan pas na een half jaar zag ik ergens staan.
de bijdrage vand e belastingdienst aan het KDV is altijd inkomstenafhankelijk, dus het ligt er wel aan hoe de aanvraag gedaan is. Ik denk niet dat ze veel zelf zal moeten betalen, maar als het kdv 6euro per uur kost en 3 dagen het kindje daarheen gaat en ze zelf wel inkomsten heeft dan word de bijdrage van de belastingdienst daarop gebaseerd. dit staat ook op de site van de belastingdienst volgens mij. Ik moest zelf toen ik minder ging werken hier ook rekening mee houden met de aanvraag.! Vandaar dat ik het zeg. Maar er zijn tal van regelingen, mogelijkheden etc om het makkelijker te maken in je eentje met een kindje gelukkig! Janneke heb je ook een ooievaarspas in jou gemeente? dat is ook wel fijn om aan te vragen. Hoor je nog wel eens wat van je ex schoonfamilie?