Hooi, Ik ben ook alleenstaande moeder ( 21 jaar). Ik was niet geplant zwanger maar wist vanaf dag 1 dat ik dit kindje wou houden. (was mogelijk onvruchtbaar door medisch verleden, dus echt een wonder) Het was een beginnende relatie met die jongen ( 29 jaar) maar toen ik zwanger bleek te zijn, werd het hem iets te seriues.. Ik vertelde hem mijn besluit daar was hij het zeker niet mee eens.. het was zonden van mijn jeugd, opleiding..blabla.. maar ik zetten door..hij steunde mij nauwlijks, 8 maanden lang heeft hij verzwegen dat hij vader werd..en mij kwalijk genomen een besluit genomen te hebben in zijn leven..en het was mijn schuld dat ik zwanger was..na dat ik hem duidelijk gemaakt hebt dat het er echt aan komt..of hij wil of niet..en een goed gesprek gehad..gelukkig keerde hij bij en begon zelfs blij te worden met het kindje die zou komen..de bevalling naderde..hij deed nog steeds normaal..hij is uiteindelijk bij de bevalling geweest..daar was hij goede steun..en hij was super trots toen ze ( mijn dochtertje) geboren was..goed begin dacht ik..( ik had hem bij de bevalling gelaten op de hoop vader gevoelens los te krijgen) maar de dag na de bevalling begon het al weer..hij kwam langs met een onbekent meisje..ik was nog geen 24 uur bevallen..hij was trots oke..maar zo ging het door die week..langs komen zonder te melden dat hij kwam..vreemde mensen mee..daaar had ik echt geen zin in..mijn huis..nou de eerste week was hij leuk met haar..leek de goede kant op te gaan..maar de lullige opmerkingen kwamen al weer hoor.. die mij echt pijn deden..ik stond 24 uur klaar voor haar terwel ik een ontzettende zware bevalling hebt gehad..en hij kwam langs..klagent dat hij spierpijn had na een lange nacht slapen van 8 uur.. maar na dat de kraamverzorgster weg is gegaan is hij niet meer langs geweest..2 weken lang..ik ben 2 x langs zijn werk geweest waar hij 10 min tijd had voor haar..hij belde zelde hoe het ging..nu laat hij ook al niks meer horen..wat mij echt pijn doet.. niet voor mij, maar voor haar..hij vertelt wel iedereen trots vader te zijn maar doet er niks mee..nu hoorde ik ook dat hij wacht op een uitslag van een dna test..kan je dat doen zonder toestemming van de moeder?? want ik weet niks van die dna test..en ik ben er ook achter gekomen dat hij meerdere meisjes zwanger heeft gemaakt..en dat ze het weg moesten laten halen..en dat deden ze ook..nu kwam hij mij tegen die dat niet lied doen.. ik merk dat ik ook duidelijkheid wil..maar hoe doe ik dat.. hij is normaal zo leuk met kinderen waarom niet met zijn eigen kindje..een goede vriend van mij komt vaak op bezoek..om even mijn hart te luchten en haar wat mannen liefde geven..hij is echt geweldig met haar..en dan denk ik waarom hij wel en haar vader niet..vind het zo moeilijk dit.. kent iemand zo'n situatie?? wat doe jullie of zouden jullie doen?? ik hoop antwoord te krijgen.. groetjes haar trotse mama
hoi, ik heb rustig je verhaarl gelezen ook ik heb zo eerst van gelijke situatie. ik ben ook 21 en heb een dochtertje van nu inmiddels 9maanden. Ik heb een relatie gehad tot mijn 4de bijan 5de maand met de vader. Maar hij flirten heel veel met andere meiden zelfs met mijn beste vriendin! Waarmee hij ook ahcter mijn rug om mee afsprak en mee uitging. Ik besloot er toen een punt achter te zetten en besloot hem niet meer t ewillen zien en had wel verteld dat ik zwnager was van hem. Mijn vriendin heeft hem toen ook goed duidelijk gemaakt dat ze egen contact meer met hem wilde. Dus dat was allemaal goed. Maar de volgende dag stond hij hier op de stoep met mijn bloedeigen zus en vertelde doodleuk dat ze een relatie hebben samen! Dat schoot mij verkeerd en toen was het einde verhaal hijj wilde er neits mee rmee te maken hebben en dus sinds vorig jaar mei geen contact meer mee gehad... Ik had ook besloten om haar t ehoduen met de gedachten van wie weet word ik wel nooit meer zwanegr of kan ik dat niet... Maar soms zijn er gewoon mensen die dat niet begrijpen en respecteren. Maar mijn dochtertje haar ''vader'' heeft haar nog nooit gezien of contact gezocht hij toont helemaalgeen intresse naar haar. Ikheb dus het hoofdstuk afgesloten en er komt nu pas contact tussen hun als mijn dochtertje erom vraagt eerder neit.
honeybee, ja das neit echt een vader als hij er neits mee doet en alleen maa rvasthoud. En idd als je een soort van vader figuur heb tis het goed. Hier heb ik mijn eigen vader die veel met haar samen doet en mijn breor, maa rdie doet nog neit veel emt haar. Vind hij nog steeds beetje eng... Maar gaat harstikke goed met mijn meissie en heeft altijd naar haar zin en een top meissie die helemaal enit veeel huild. Altijd vrolijk. Helemaal op haar gemak. Gaat graag overal mee naar toe. Dus missen doet ze hem echt neit Ik zelf heb ok veel respect voor de alleeen staande mama's en jonge mama's.
Dames, ik heb heel veel respect voor jullie hoor! Ik vind het al zwaar dat mijn vriend vaak van maandagmorgen tot vrijdagavond weg is, maar ik krijg ondertussen tenminste wel nog emotionele steun. Ik kan me voorstellen hoeveel zwaarder het nog is als je helemaal niemand hebt om op terug te vallen! Maar ik ben ervan overtuigd dat jullie het ook super kunnen in je eentje!
Drama's Meis, hoe rot het ook allemaal is, probeer maar te denken dat het beter is voor je meisje, en dat je sterk genoeg bent om vvor jezelf en haar te zorgen! Volgens mij kan er geen DNA test worden gedaan zonder jou toestemming. Ik zou gewoon ook heel duidelijk tegen hem zijn dat (als je het nog wil) als hij langs komt hij ALLEEN komt.. Wat je al zei, het is JOU HUIS en daar moet je JOU REGELS laten gelden! Ik ben zelf niet voor "zwartmaken". Maar als je ooit hoort van mensen dat hij heeft verteld dat hij zo trots is dat hij vader is geworden, laat ze dan gewoon de werkelijkheid weten. Uiteindelijk hoop ik dat hij eindelijk eens doorkrijgt waar hij mee bezig is en duidelijk keuzes gaat maken... Heel veel sterkte! Liefs
Een dna test kan hij neit doen zonder jou toestemming, zeker niet omdat ze dan ook het kinds dna nodig hebben. Volg je hart, als hij niks van zich laat horen ,zoek dan hulp en vertel het hun, zo kanhij nooit later aankomen, ik mocht geen contact met haar. Dat gaat hij toch uiteindelijk proberen.