Kleuter pijn in benen, geen groeipijn.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roderoosjes, 13 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Allereerst wil ik zeggen dat we al bij de huisarts zijn geweest en dat er al onderzoek is ingesteld. Maar wil graag jullie mening/ervaring.

Mijn jongste dochter, in augustus 4 jaar geworden, heeft sinds 2,3 weken pijn in haar benen, alleen overdag. Ze is dan lekker aan het spelen en ineens staat ze op handen en voeten en wordt boos op haar benen. Ze geeft dan aan dat haar benen krom zijn. Ze geeft dan ook echt pijn aan haar benen.
    We hebben wel ontdekt dat als ze moet plassen en dan geplast heeft het minder wordt.
    Ook plast ze nu soms in haar broek of voelt haar plas niet goed meer aankomen.

Gisteren zijn we bij de huisarts geweest. Zij had het vermoeden dat onze dochter mogelijk een blaasontsteking heeft. Ze heeft geen pijn bij het plassen en plast ook niet vaker.
    Huisarts heeft ook een filmpje gezien en gaf duidelijk aan dat dit geen groeipijn is.

Vanmorgen heb ik urine gebracht en die is schoon. Ze zetten het voor de zekerheid nog wel even op kweek.
    Als er niets uitkomt wil de huisarts bloedonderzoek doen om ontstekingen in het lichaam uit te sluiten.

Herkent iemand deze klachten?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Heeft ze geen last van slapende benen door het zitten in bepaalde houding?
    zijn haar benen even lang?

hier denk ik zo snel aan. Lastig voor je kindje. Hier een dochter met wat lijkt op rusteloze en pijnlijke benen maar dan juist in de avond als ze tot rust komt. Dus tegenovergestelde van jullie kindje.

hopelijk heb je snel een oorzaak en oplossing.

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank je wel voor je reactie. Nee, ze heeft de klachten vaker als ze maar even zit. Ik kan helaas geen filmpje toevoegen, die is te groot.

Ze heeft het soms ook als ze tijdens het eten op haar stoel zit. De afgelopen 2 dagen is het wel wat minder.

Uit de kweek kwam ook niets dus we gaan volgende week bloed laten prikken.

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    Wij hebben met onze kleuter van toen ongeveer 4 gehad dat hij tot 2x toe opeens niet meer kon lopen van de pijn. Zakte door zijn ‘hoeven’ heen en als hij wel weer kon lopen dan ging het strompelend. Dit was in tijdsbestek van ik denk een paar weken. Zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en wat blijkbaar mogelijk is: als een kind een verkoudheidsvirus heeft (dacht dat ok virus ging en niet een infectie) dan kan dit slaan op de gewrichten wat dit tijdelijk tot gevolg kan hebben. Ook een kind van school heeft t gehad kwam ik toen achter. Mocht het weer terug komen op korte termijn zouden ze een onderzoek starten naar ik meende kinderreuma maar dat komt heel weinig voor gaven ze aan. Geen idee of je er iets van herkent maar bij ons is het daarna niet meer terug gekomen (waren wel enorm geschrokken)

ongeveer zohttps://reumanederland.nl/reuma/vormen-van-reuma/virale-artritis/

Deel Deze Pagina