Dames, Een vriendin van ons en daar het zoontje van heeft een hersentumor. al om al kan het geopereerd worden, de ouders gaan door een hel heen. Het zusje van bijna drie jaar is er natuurlijk ook nog bij. Deze mensen gaan door een onzekere tijd heen. Nu wil ik iets voor hem maken, iets leuks/praktisch en niet te vergeten voor de ouders en Mirre. Please, geef me een idee wat ik kan doen voor hun. Het mag maximaal 50 euro kosten. xx Joelle.
hoe oud is het zoontje?? een soort van stripboek tekenen lijkt me wel leuk en dan meer bepaald over de kanker ( die dan de slechterikken zijn ) maar weet natuurlijk ook niet hoe creatief je bent. een vriendenboek waarin jezelf maar ook zijn vriendjes en zelfs zusje een tekening of versje inzet is wel leuk. in elk geval heel veel sterkte voor de ouders en het zusje, weet uit ervaring hoeveel druk en verdriet dit op een gezin legt en snel veel beterschap voor hun zoontje
Zijn ze gelovig? Ik vind een religieus item voor de ouders wel iets. Een beeldje van Boeddha of een ketting van Maria ( of een rozenkrans). Of misschien een beschermengel beeldje.
ik vind idd die boedha wel een heel mooi idee, of ene mooi schilderij met bv wat mooie vrolijke kleuren zodat ze daar wat afleiding aan hebben ( bv een zon die in een water schijnt ofzo? met mooie bloemen) heel veel sterkte. hoop dat het allemaal weer goed komt!
mischien een lunch of diner bon? Dat ze ook wat tijd samen kunnen doorbrengen en jullie dan eventueel op de kleintjes passen?
Wat je kan maken voor ze hangt natuurlijk of van wat jij leuk vindt om te doen. Heel veel sterkte voor je vriendin en haar gezin.
mijn moeder heeft een heel fotoboek gemaakt van mijn broertje die in het ziekenhuis lag, hij is meerdere keren geopereerd en daar heeft hij nu heel veel aan. misschien kan jij ook een boek maken en dan allemaal lieve dingen erin zetten, en ook alle mensen die hun dierbaar iets erin laten zetten, en kindjes een tekening erin laten maken en dit als steun aan de ouders geven, misschien ook met foto's van het kindje erin waarom ze moeten lachen naar kunnen kijken als ze aan het wachten zijn
Nou, ik zit te denken aan een allesmand! Dus iets voor het zusje van drie En voor hem, hij is één jaar oud! (net een maand) Zij dachten dat het iets onschuldigs was, maar het is dus een tumor! Wij hebben een kind van dezelfde leeftijd, zij worden geleefd op dit moment. Graag ook iets voor de mama, papa en zus. Pfft.. ik dacht aan een pyama bedrukken met naam? En voor haar dan een mandje met allemaal lekkere dingen, senseotje, m&m's, toasjes. Ze is gek op foto's dat weet ik. Maar om een boek te maklen vind ik nogal lastig omdat ik er niet zo heel veel heb. De dinerbon heb ik al weggegeven aan een ander iemand, vorige week nog! haha. Maar goed, dat was ook uit goedheid omdat deze persoon nogal wat tegenvallers heeft meegemaakt. Soms doen de kleine dingen heel erg veel. We hebben al gezegd dat we dit zusje willen ophalen,zodat ze de handen vrij hebben.
Hij is toch nog maar één jaar? Misschien is een grote knuffel wel het leukst en het fijnste om bij zich te hebben in bed! En voor de ouders is een helpende hand minstens zo fijn als een tastbaar cadeautje. In deze tijd draait alles om de kleine en dan is tijd voor elkaar hebben erg waardevol voor je relatie! Een keer oppassen is dan het ideale geschenk! Mijn buurmeisje heeft 5 jaar geleden ook een hersentumor gehad (ze was toen +/- 6 jaar) en is daar gelukkig helemaal van genezen! Er zijn dus ook succesverhalen! Maar de tijd van onzekerheid, ziekenhuisbezoeken en -behandelingen zijn vreselijk! Héél veel sterkte!
Ja, dat had ik ook al bedacht. Een vriend van ons heeft een catering bedrijf. Wou een ontbijtje regelen, maar helaas zijn ze meer in het ziekenhuis dan thuis op dit moment. We gaan brainstormen, heb al een mooie rietenmand met een tekening, stro (ja) en nu de rest nog! Ja, het geld kan me echt geen bal interesseren, wou eerst mezelf iets halen, maar dat mag lekker wachten.
Idd zoiets had ik ook in mijn hoofd. Als je een boedha beeldje krijgt van iemand brengt dat geluk. Je mag hem niet zelf kopen dus. Wel een goed idee. Ik moet ook nog eens ooit een boedha beeldje krijgen , mag onderhand wel want tot nu toe heb ik meerendeels pech in het leven. haha
pfff wat erg zeg!! mijn nichtje van 11 heeft ook een hersentumor is een heftige tijd wat ze nu meemaken dat weet ik wel! Sterkte..
wat ik erg leuk vond wat ik heb gekregen met mijn zwangerschap is een wensenboekje gewoon een klein maar wel mooi/lief/luxe notitieboekje waarin iedereen die jouw vriendin kent (familie/vrienden/kennissen/buren/mensen uit de straat/ kindjes en moeders van het kdv of psz) een wens of gedichtje aan haar of haar gezin schrijft. Niet duur maar o zo tastbaar! Sterkte in ieder geval!