Gekke poes :)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bebek Istiyorum, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb al bijna mijn hele leven katten, dus ik weet er wel het één en ander vanaf inmiddels. Zoals bijvoorbeeld dat al mijn katten regelmatig de GVM'tjes hebben, zoals ik dat noem, ofwel; de Gekke Vijf Minuten, waarin ze als een idioot door het huis heen rennen en de gekste kuren uithalen. :D Uiteraard voorzien van een brutaal snoetje met uitdagende ogen! :D

Maar nu....mijn poes heeft sinds een paar weken een vreemd, nieuw trekje: ze likt aan de deuren! ;) Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt, ze is kerngezond, speels, eet en drinkt goed (het liefst lepelt ze haar water uit de hondenbak ;)) en er is echt niks mis met haar! Ik vind het ook niet erg dat ze het doet en heb er verder helemaal geen last van, maar het is een gek gezicht en ik vraag me af waar dit gedrag vandaan komt!
    Iemand een idee?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Geen flauw idee wat het kan zijn, maar ik heb hier een kat in huis die er een tijd een handje van heeft gehad om aan allerhande papier te likken. Enveloppen, kaarten, folders, niets was "veilig". Enveloppen hadden wel duidelijk de voorkeur...

3. MissTinkerbell

MissTinkerbell Actief lid

4 feb 2010
    117
    1
    0
    Neverland
    hier ook! vooral aan foto's :(
    En ik heb een kat gehad die overal aan sabbelde, vooral als hij op mijn schoot lag sabbelde hij altijd op mijn hand.. Bah en stinken hahahaha
    Ook knabbelde hij ook altijd aan plastic, zodat je er altijd van die gaatjes in zag alsof hij geperforeerd was hahaha

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hahaha, werd ze zeker stoned van het lijmlaagje! :D
    Maar dat is toch stom, dat ze ineens zoiets gaan doen? Vind het maar een gekke poes hoor! :D

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahaha, ja ik dacht al wat loopt ze toch raar, maar ze was natuulijk gewoon stoned :D.

Ze gaat ook wel eens via de deurtjes in mijn kast naar binnen en klimt dan zo in de la die er boven zit (via de binnenkant van de kast dus). En dan ligt ze daar half geplet in die la, want die zit natuurlijk vol met allemaal rommel....

6. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    haha gekke katten zijn leuk! Die van ons plast, als ze de kans krijgt in het doucheputje :( :D!

7. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ja, die muts hier heeft ook wel meer kuren hoor; zo kruipt ze graag overal in waar ze maar in kan: tasjes, kleding, helemaal verstopt onder het dekbed. En mevrouw drinkt graag water uit de kraan ;)

Maar waar dat likken aan de deur nou vandaan komt :(

Nonja, die van het doucheputje vind ik ook erg grappig! Spoelt het lekker snel weg natuurlijk :D Die van ons wil wel graag de badkuip in als we net gedoucht hebben, maar geloof niet dat ze er ook plast!
    Wat ze wel doet is als een idioot aan de binnenkant van haar kattenbak krabben als ze haar behoefte gedaan heeft :$ Nou weet ik dat katten dat doen als ze iets vinden stinken, maar ze doet het ook als de bak net schoon is en alleen na haar behoeften. Ga er dan uit als het zo stinkt zou je denken, maar zo goochem is ze dan weer niet :D

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier hebben ze ook rare kuren, zittend slapen enzo en door het huis heen rennen alsof ze achterna gezeten worden terwijl dat niet zo is.. maar vooral zodra het baasje thuiskomt uit zijn werk met 5 katten tegelijk over de galerij naar de baas rennen en in zn nek springen.. stelletje malloten.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou ook niet weten wat dat aan de deuren likken nou kan zijn...Misschien smaken jouw deuren lekker?

Ik weet wel dat mijn katten dagelijks ook even de kolder in de kop hebben (dus door de hele kamer heen rennen, doen ze voornamelijk 's nachts! Hahaha, als de baas en bazin op bed liggen, dansen de katten op tafel :D).

Mijn kater heeft soms zulke rare kuren... Dan springt hij op de vensterbank, oren plat achter op de kop, vreemde blik in de ogen, tikt tegen de stok van de luxaflex en rent vervolgens hard weg...8) Om even later het spelletje te herhalen.

Mijn poes heeft een tik dat als er een folder of krant op tafel ligt, zij er bovenop moet zitten. Of als ik een tijdschrift aan het lezen ben, deze even op de bank heb gelegd, dan zit zij er ook zo met haar kont bovenop. Ook gaat ze overal op het randje liggen, zodat ze als ze in slaap valt, ervanaf valt. Vervolgens kijkt ze met zo'n vage blik "wat gebeurt er"? En ze wil altijd uit de plantengieter drinken.

Katten.... Het blijven aparte beesten! :D

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ja, dat op die folders zitten doet de mijne ook!
    En wie weet heb ik idd wel lekkere deuren! :D
    Heerlijke beesten zijn het, katten!

11. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    De kat van mijn ouders likt aan alles wat is schoongemaakt met chloor! Zodra ze die lucht ook maar ruikt moet ze er naar toe. Logisch natuurlijk dat mijn moeder nu niks meer schoonmaakt met chloor of het daarna nog heel vaak afdoet om alle chloorresten te verwijderen. Dus maak je je deuren toevallig met iets anders schoon dan eerst?

12. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    haha! ik lig echt dubbel van jullie verhalen! ik moet zeggen heb ook zo'n gekke poes!
    Ze krijgt zeker 3 keer per dag zo'n kuren dat ze begint te rennen! als we dan beneden op de bank zitten hoort het zich aan alsof ze de bovenverdieping aan het herinrichten is! Als je dan bovenkomt is dat ook zo! kaarsen van de vensterbank die op de grond liggen! het dekbed wat scheef ligt! de wasmand die verplaatst is! Hoe krijgt ze het voor elkaar! Ze doet dit voornamelijk na het eten! net alsof ze superblij is dat ze haar buikje weer vol heeft!
    En zeuren dat ze kan!een miauw wat 3 minuten duurt! :p

xxx

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn kat doet soms ook housen (als in dat dansen wat iedereen deed in de 90's ;)). Hij blijft dan op zijn achterpootjes zitten en met zijn voorpootjes schuift ie dan heel snel omstebeurt (dus rechts en links om en om) over de vloer. Heel grappig. Als ie daarmee klaar is wordt ie wild en rent ie heel hard van beneden helemaal naar zolder en weer terug. Dan krabt ie nog even aan de voordeurmat en dan is het weer over. Echt heeeeeel apart :D.

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Haha, geweldig al die verhalen! De mijne is ook een echte kletsmajoor; ze lult de oren van je hoofd en geeft echt antwoord, zo grappig! Ze kan alleen niet normaal miauwen, dus het klinkt als een geit :D

@RIMa81; nee, heb geen ander schoonmaakmiddel, ben erg trouw aan mijn schoonmaakgoedje ;)

Heeft jullie kat ook dat ze gelijk op de bak moet als ie schoongemaakt? ;)

Dit is trouwens de queen waar we het over hebben ;)

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    En ook zij vindt het dus nodig om overal op te gaan zitten, of erin of eronder! Heb nog wel tig foto's waar ze zich op de meest idiote plaatsen heeft weggemoffeld, maar vond deze wel erg leuk; op het stoffer en blik! Ze helpt ook altijd mee als ik aan het vegen ben, dan gaat ze heel hard achter de bezem aanrennen en heel geinteresseerd eromheen rollen! :D

16. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hahahahaha! op de stoffer en blik! Prachtig!

Poes van mij wil ook altijd direct op de bak als ie schoon is, ze wacht zelfs niet totdat het dak er weer op zit!, nee Madame gaat lekker voor mn neus een plasje doen!

Dit is Poekie=koosnaampje (Echte naam is Bella)

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wow, wat een mooie katten!

Ik heb geen idee waar het door komt, maar die van ons likt altijd aan plastic tassen, de zak van de vuilnisbak, cola flessen... als het maar plastic is! Heel vreemd, ben wel benieuwd of iemand een verklaring heeft!

Hij scheldt trouwens ook terug. Als wij zeggen dat hij iets niet mag, heeft een heel specifiek miauwtje en die is niet lief. Het is net een kleuter. De andere twee zijn wat meer "kat".

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hahaha, wat een beestej he! Maar dat likken aan plastic zal dan dezelfde reden zijn als likken aan de deur, maar het verlossende antwoord heb ik helaas nog niet gehad ;) En dat terug schelden doet die muts hier ook; ze krijst echt bijna als je haar 'aanspreekt' op iets wat niet mag :D
    Enne, dank je voor het compliment!

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha, ik dacht dat die van ons de enige was... ik moet er altijd zo om lachen. Het klinkt een beetje als "iepiepiep" wat íe doet, met zo'n heel geirriteerd toontje. Maar ja, "iepiepiep" is niet echt stoer, dus moeten we meestal om hem lachen... waardoor hij helemaal chagerijnig is en ons van onder tafel gaat liggen aanstaren.

Een van onze andere heren heeft met de sneeuw afgelopen winter trouwens iets grappigs bedacht. Hij liet zich helemaal ondersneeuwen zodat de vogels hem niet konden zien.

Volgens mij heb ik zo een foto toegevoegd, toch?
    (Ik zie trouwens dat er voor jou een spannend maand gependeld is, wat spannend!)

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Wow wat een prachtige kat! Is dat een boskat of maine coon? Kan het niet zo goed zien met die sneeuwberg op zijn kop :D En dat verongelijkte gezicht erbij, geweldig!
    Die geit van ons klinkt ook niet echt stoer als ze commentaar geeft, dus hier wordt ook wat afgelachen! ;)

En inderdaad, een hele spannende maand...als er toch maar eentje uit mag komen ben ik al zo vreselijk gelukkig! :D

Deel Deze Pagina