Ik heb hier een stukje zalm liggen om vanavond te maken met simpel witte rijst en wat worteltjes, eventueel wat tomaatjes erbij...... Wat is lekker om die zalm een beetje op smaak te brengen? Normaal maak ik dat nooit klaar, en weet dus eigenlijk niet zo goed wat er voor kruiden op kunnen. Wie helpt???
Wat peper en zout doe ik meestal en dan op wat schijfjes citroen in aluminiumfolie in de oven tot het punt waarop je het lekker vindt. Bij mij is dat net aan gaar bij de graat. Zalm is al lekker van zichzelf, dus ik zou er niet teveel aan sleutelen.
Je kunt de zalm in de oven doen. Oven op 200 graden (elektrisch) Pak een stuk allufolie Leg daar de zalm op in het midden Strooi er wat zeezout en dille overheen Schijfje citroen erop Pakketje dicht maken en 20 minuten in de oven laten staan. De zalm smelt als boter op de tong. Zo heerlijk Verder is dille dus een fijne kruiden in combi met zalm.
je kunt hem grillen, dat is heel lekker. Maar het lekkerst vind ik met olie bestrijken, rozemarijn, basilicum en tijm erop en dan in alufolie in de oven.
Klinkt lekker!! Straks eens wat gaan proberen dan!! Gelukkig dat die meiden van mij niet mee hoeven te eten, kan ik eens wat lekkers proberen
Ik heb een potje met viskruiden in de kast staan, hoef ik er zelf niet over na te denken welke kruiden ik moet gebruiken, ideaal En verder strooi ik er altijd (keltisch) zeezout over, dat is lekker grof. En dan de oven in, afhankelijk van de grootte 20-30 minuten op 180 graden. Ik doe het overigens niet in alufolie.
haha geen visliefhebbers??? Hier lustten ze wel graag zalm, ook met kruiden, is best een zachte smaak.
Maar dames, het wonder is geschied Mijn oudste dochter vond het een beetje lekker....... maar gelukkig wilde ze het nog wel een keer eten. Per ongeluk een beetje uitgeschoten met het zout maar viel uiteindelijk gelukkig wel mee, maar doen we nog een keer!!