Mijn dochter gaat morgen op schoolreisje (groep 1/2) en nou zit ik me toch een probleem te maken voor mezelf, wat doe ik haar aan met dit halve weer? Vandaag was een lange broek met t-shirt prima, maar morgen zou het wat zonniger zijn dus dan is een lange broek misschien te warm? Kan wel een korte broek in haar tas stoppen maar met max 20 graden is dat wel weer wat fris. Dan toch maar iets er tussenin zoals een 3/4 legging? Wat zouden jullie je kind aandoen in dit geval? Ze gaan naar een speelboerderij en zijn daar van 10 tot 2 ongeveer.
Lange broek, t-shirt en vestje of zomerjas. Of 3/4 legging en iets met korte mouwen en vestje/jas inderdaad.
Zijn andere kinderen dan van die koukleumen?? 20 graden met zon is hier echte blote benen weer, en zeker op een schoolreisje, dan zijn ze de hele dag in de weer. Zou een lange broek echt veel te warm vinden.
Mijn dochter is zeker geen koukleum, maar vandaag was een lange broek toch echt geen overbodige luxe! Morgen wordt het niet veel warmer, maar wel meer zon en dan twijfel ik over een spijkerbroek. Als ze gewoon naar school had gemoeten had ze waarschijnlijk een lange legging met een jurkje of rokje aan gekregen, maar dat vind ik in een speeltuin weer niet zo praktisch... Hoewel ze op school natuurlijk ook gewoon buiten speelt.
Dl wil elke dag een korte broek aan, maar vandaag had ze wel koude benen. Op een speelboerderij zou ik wel een lange broek/legging aan doen (dat speelt fijner denk ik, qua dieren, glijbaan, houtsplinters wellicht). En zolang die broek niet gevoerd is, zal het niet snel te warm worden...
Hier ook hoor. No way dat ik mijn dochter met dit weer een lange broek aan krijg. Hier zou het dus korte broek met shirt zijn ,en dan een vestje mee.
Hier ook gewoon korte broeken. Heb dan wel geen kleine meisjes meer, maar mijn zoons hebben gewoon een korte broek aan, shirt met korte mouwen en een jas of vest aan. Dus ik zou dat morgen ook doen.
Hier was het vandaag zomerjasweer zo tussen 10-12 uur, daarna wat warmer maar ik vond het geen korte-broek-temperatuur...
Waarom niet gewoon een legging met rokje of jurkje? Zit juist lekker bij die kleintjes. Kunnen ze lekker in bewegen. Of anders een 3-kwart legging. Ga je er wat tussen in zitten.
Hier is het wel lekker weer, maar de hele dag in een korte broek vind ik ook weer wat veel van het goede, geloof ik. Ik was vanmorgen in ieder geval blij met mijn lange broek, dichte schoenen en (zomer)jas). Maar goed, de schoolreis is al begonnen, dus het kind van ts zal vast al wat aan hebben.
Kinderboederij is hier een slobber broek met thirt. ongeacht het weer omdat ze nogal speels is. zit ze snel onder de schaafwonden. dus doe wat je zelf wil.
Haha ja kind van ts heeft wat aan en is net vertrokken inderdaad We wonen in het noorden, om 7 uur was het 16 graden en nu 19. In de zon heerlijk, maar in de schaduw is een vestje nog wel fijn. Dus die heeft ze mee in de tas. Verder 3/4 legging met een kort broekje erover en een t-shirtje. En een paar gympies. Toch wel veel kinderen in lange broek, maar ook in jurkje zonder legging.... Heel wisselend dus, maar voorlopig tevreden over mijn keuze. Denk niet dat mijn dochter er nog twee tellen over nadnekt vandaag...... Bedankt voor de tips allemaal!