Help, ik trek het even niet meer. Ik ben nu 9,8 kg kwijt (ja verdorie, nog 2 ons en dan zijn het er pas 10!) en ik sta stil. Ik ben sinds januari bezig met lijnen en het ging al die tijd zo goed! Ik heb ook steeds tegen mezelf gezegd dat het niet zo hard zou blijven gaan en dat er een punt zou komen waarop ik het zwaar kreeg.. Op dat punt ben ik nu beland, verdorie, wat is dit vervelend! Voor mijn gevoel heb ik al meerdere dingen geprobeerd om mijn motivatie erin te houden, want ik wil zeker nog meer kilo's kwijt.. Ik heb een spijkerbroek gekocht in een maatje kleiner, ik heb before and afters opgezocht, ik heb zelfs een eigen before and 'during' gemaakt.. Ik had al een paar redenen bedacht waarom ik door moet gaan (eindelijk in bikini durven, piercing/tattoo zetten, etc) maar op dit moment is het voor mij 1 groot, zwart gat. DUS, ik dacht: aangezien hier meer dames zijn die bezig zijn met afvallen of gewoon een beetje op hun gewicht/gezondheid letten, zijn er vast ook dames die mij wat leuke redenen/feitjes kunnen geven om door te gaan Wat zijn jullie persoonlijke redenen om af te vallen? Wat motiveert jullie om door te zetten? Edit: ik hoef geen tips a la 'wat te doen bij een plateau?'.. Vind het lief als ik de tips krijg, fijn dat er meegedacht wordt, maar het is vooral heel erg uitvogelen voor mezelf. Ga ik op deze tour door of verander ik iets aan mijn eetpatroon? (Ga ik iets meer kcal op een dag eten of houd ik het zo?) Maar dit is niet de reden dat ik dit topic heb geopend; het gaat me hier puur om leuke feitjes/redenen om mijn motivatie weer ff op te krikken
Dat zijn idd moeilijke momenten, ik ken het Ik heb niet echte tips.. Maar 10 kg is natuurlijk al super veel vanaf januari Sta je al lang stil nu? Ik vind dit trouwens heerlijk motiverend Soms zit ik gewoon ff een half uurtje te lezen op de website bij alle succes verhalen! Before and After Weight Loss Pictures
Hihi jaaaaa op die site heb ik echt DAGENLANG gekeken! Ik vind dat ook echt een fijne website! Bij sommige foto's twijfel ik, maar de meeste zijn behoorlijk geloofwaardig.. En aan die houd ik me maar vast Ik heb het gevoel alsof ik al wekenlang stilsta, maar het is nu denk ik 1,5 week ofzo. Frustrerend genoeg.. Het wordt afgeraden om elke dag op de weegschaal te gaan staan. Nou, ik kan het niet weerstaan hoor! 1x per week wegen is echt niet te doen haha.. Ik neem het ook echt niet zo nauw. Het is logisch dat je de ene dag ietsje zwaarder bent dan de andere, of juist ietsje lichter.. Dus ik kijk wel naar de grote lijnen.
Haha ik sta ook elke dag op de weegschaal hoor. Stilstaan is idd frustrerend maar mijn ervaring is dat je toch gewoon door moet gaan! Natuurlijk wel even kritisch kijken naar jezelf of je niet ongemerkt toch weer meer of ongezonder ofzo bent gaan eten... Ik heb wel eens 3 weken stilgestaan (argh! :x) en dan ging het toch ineens weer naar beneden
Weet je wat het is.. Als ik er nu de brui aan geef, krijg ik spijt. Ik ben nu al zo ver, ik wil het niet opgeven! Maar het is nu heel verleidelijk om even 'schijt te hebben' en een eetfestijn te houden Wat ik niet ga doen, haha. Ik heb de afgelopen week te vaak te vet gegeten, dat weet ik van mezelf. Het kwam 'naar omstandigheden' zo uit.. Dus dat zou een goede reden kunnen zijn dat ik nu stilsta. Maar ik ben nu echt weer heel serieus bezig, dus dan is het gewoon jammer als je dat niet terugziet op de weegschaal hihi.
Oeh vervelend! Mijn manier om mezelf dan te motiveren is tegen mezelf te blijven zeggen dat als je nu stopt al het werk voor niets is geweest. Jammer dat je nu niet afvalt, maar als je weer terugvalt in je oude patroon ga je zeker niet afvallen! En je gaf al aan geen tips te willen, maar wilde toch even zeggen dat het misschien beter is de weegschaal even te laten voor wat het is.. Door geforceerd met je gewicht bezig te zijn gaat het echt niet sneller van.. SUCCES!
pas 10? AL 10 bedoel je Oftwel, je bent al super goed bezig! Zou ontzettend zonde zijn om al je harde werk van de afgelopen maanden om zeep te helpen omdat je nu even niet zo gemotiveerd bent... Je kan het!
Aaah lief van jullie haha, thanks! (Stom eigenlijk, zulke woorden doen je ook al snel goed) Je hebt ook gelijk Lynn, als ik nu stop, is het allemaal voor niets geweest. Dat houd ik ook wel in mn achterhoofd
Wat voor mij altijd helpt is programma's over hele dikke mensen kijken... Echt die zo dik zijn dat ze hun bed niet meer uit kunnen komen enzo. Daar krijgik altijd zo de kriebels van dat ik een week niks meer snoep of vet eten eet.
Hahaha! Het klinkt heel lullig wat ik nu ga zeggen, maar voor mij werkt dat ook. Als ik me dan rot voelde, keek ik even naar 'zulke mensen' en dan voelde ik me net een grassprietje. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik nog meer wil afvallen, haha. Vergeleken met hun mag ik ook niet klagen hoor.. Maar zo ver mogen we het natuurlijk nooit laten komen. Goed punt
10 kilo sinds januari is al hardstikke super goed! Over dit plateau kom je wel heen, heb ik ook gehad en uiteindelijk 23 kilo afgevallen. Dus het komt echt wel goed, gewoon je best blijven doen! Als jij rondloopt met het idee dat het toch niet meer gaat lukken lukt het ook niet. Geloof in jezelf! Ik kijk qua motivatie graag naar de mooie dames op instagram, en nu ik zie dat mijn lichaam daar aardig in de buurt komt is dat heeeel goede motivatie om door te blijven gaan! (niet meer qua afvallen maar met sporten)
Dit "plafond" heeft me vorig jaar gekraakt... Was op 2 maand 10kg kwijt en bleef toen 2 maanden hangen. Heb toen (helaas) "foert" gezegd en vond me niet beloond voor m'n inspanningen. Resultaat: op korte tijd alles er terug bij, met zelfs 'n paar kg extra bovenop. Dus ajb, zet door en laat je niet zoals ik vangen! Ik zoek nu ook nog even die laatste schop onder m'n kont om te beginnen, want vorig jaar toonde aan dat het (zeker in het begin) resultaat gaf om op m'n voeding te letten...
Thanks, doet me goed dit.. Ik ben misschien ook wel te streng voor mezelf.. Niet qua dieet, maar.. Ik móet resultaat zien, anders doe ik het niet goed. En HALLOOO, 10 kilo in 3 maanden? Zo weinig?! Hihi. Een bikkelharde tante ben ik voor mezelf, stom. Soms ook wel nodig natuurlijk.. Zoals in deze momenten. Nú moet ik juist hard zijn en doorgaan. Bedankt voor dit inzicht, je hebt gelijk. Dat is ook een van mijn redenen om door te gaan.. Ik weet dat ik spijt krijg als ik stop, dan denk ik over een paar maandjes: shit, was ik nou toch maar doorgegaan..
Ik heb wel eens gehoord dat je een plateau op de volgende wijzen kunt doorbreken. Of het ook werkt, dat weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen. 1. Ga even totaal anders eten. Als je nu brood als ontbijt eet, dan ga je nu bijvoorbeeld Brinta eten. Ik noem maar iets. Gooi je complete menu om je lichaam weer even te activeren. 2. Ga wisselen met de kcal. Dus de ene dag 1200 kcal, de andere dag, 1800, dan 1500 enzovoort. 3. Als je sport, kun je dat ook even compleet anders gaan doen. Andere dagen, andere sporten of andere varianten in de sport die je doet( bijvoorbeeld interval training in plaats van gewoon hardlopen). 4. Even een fruitdag of een yoghurt dag houden. Een of twee dagen alleen fruit of alleen yoghurt( of kwark ) eten. En natuurlijk stop je nu niet. Je bent AL! 10 kilo kwijt. Dat is je ook gelukt, dus de komende kilo's gaat je ook lukken. Kop op zeg, je gaat niet opgeven. Je kunt het......
al 10 kilo idd is hardstikke veel als je PAS vanaf januari bezig bent , ik heb 2,5 jaar gedaan over iets meer dan 30 kilo, maar wel blijvend, geloof me het is even leuk snelle kilo's maar je wilt dat ze eraf blijven. JAN-FEB-MAART zijn maar 12 weken (excl deze week) dus had je officieel maar 6 kilo hoeven afvallen als je het op de verstandige manier doet, nu ga je in het begin altijd wat sneller dus klopt die 10 prima. Misschien je zit je op een platform omdat je met te weinig eten het lijnen hebt gedaan, dan gaat je lichaam op den duur vasthouden en val je niet meer af, bij WW kan je dan bv een telvrije dag houden maar wat ik vaak doe is even een week wat meer eten dan normaal. EN Spelen met WAt je eet, nooit teveel hetzelfde eten, veel wisselen dat houd je lichaam scherp EN natuurlijk bewegen, al is het maar wandelen. Goede redenen voor mij zijn mijn kinderen, ze verdienen een gezonde mama die er nog jaren voor hun is en dit is iets waar ik zelf WEL invloed op heb dus kan ik dat veranderen, de rest is dan uit mijn handen. verder heb je natuurlijk ook redenen zoals ; leuke kleding kopen in de zomer, zelfverzekerder, fijner in je vel, misschien wat sportiever maar mij kinderen daar doe ik alles voor dus dan is het veel makkelijker!
Ik ben ook in januari begonnen met afvallen en sta nu ook stil. Op -5,5 kilo. Ik moet nog een halve kilo kwijt voor een bmi lager dan 25. Zou het gewoon zo'n drempel zijn waar je voor moet doorzetten en dat het dan extra goed voelt als je het hebt gehaald? Gewoon doorgaan, en geduld hebben. Dat is op dit moment mijn tactiek.
Gefeliciteerd En dankje voor je tip! Ik heb weleens gehoord dat je grote kans hebt om stil te staan op een gewicht dat je in het verleden een tijdje gewogen hebt. Dat zou bij mij op zich wel kunnen, ik heb in het verleden een hele tijd rond dit gewicht gezeten..
Ik heb eigenlijk nooit problemen qua doorzettingsvermogen. Maar kijk wel graag dit soort filmpjes. https://www.youtube.com/watch?v=ptJWKnQmPWI Favo filmpje https://www.youtube.com/watch?v=0VHk6QlNZ-o
Voor mij klopt dat niet, ik heb nooit op dit gewicht gezeten (ik schoot toen in korte tijd naar nog 9 kilo erbij). Maar op het gewicht waar ik mee gestart ben heb ik wel bijna 10 jaar gezeten.