zoontje van terrein kdv "ontsnapt",moet ik hier wat mee doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Och snap dat je vreselijk geschrokken bent.

uiteraard is er een protocol dat de buitenspeelruimte gecontroleerd dient te worden..maar hoe zie je dat voor je?? Dat ze elke ochtend voor de kinderen naar buiten gaan ze alle hekwerk/speeltoestellen, de korrels zand uit de zandbak gaan controleren?? Dat klinkt heel leuk maar is praktisch gezien niet haalbaar natuurlijk. Dan is er geen tijd meer over voor de kinderen om te spelen.
    en het hekwerk is idd superbelangrijk en neem van mij maar aam dst dat nu ook extra aandacht krijgt daar.

2. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Kaart je gevoel aan. Ga nog even in gesprek en geef aan dat je je zo voelt.
    Hopelijk kunnen ze je angst wegnemen.

als je er mee blijft rondlopen..maakt het voor jou ook niet prettig

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan. En ik vind het zelf ook echt niet nodig om hier overdag een ouder voor op te bellen, bij het ophalen vertellen is vroeg genoeg.

Ik vind ook eigenlijk dat ze het op tijd hebben gezien hoor. Met 7 kinderen kunnen de ogen niet continue alleen op jouw zoon gericht zijn, ook al is het een boefje.

Het kdv heeft mijn inziens adequaat gehandeld.
    Je kunt evt idd nog vragen hoe vaak dat hek gecontroleerd wordt.

4. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Snap het wel dat je schrikt.

Mijn oudste had haar eerste proefdag op de basisschool, na anderhalf uur stond mevrouw hier aan de brievenbus te klepperen.
    Met buitenspelen was ze gewoon door de (openstaande)poort geglipt en naar huis gelopen.....de 3(!) juffen die buiten waren hadden pas door dat ze weg was toen mijn man met haar het schoolplein kwam opgelopen

Sindsdien is de poort dicht tijdens het buitenspelen.

Mijn dochter moet om thuis te komen bijna 10 minuten lopen en 3 straten oversteken waarvan er 1 best druk is en soms hard gereden wordt.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou geschrokken zijn, maar ben zelf nogal realistisch ingesteld. Zoiets is heel gemakkelijk over het hoofd te zien (als ik bedenk wat ik als kind wel niet heb gedaan :p) en ze hebben het direct laten herstellen. Ze hebben je het verteld. Volgens mij kunnen ze niets meer doen dan dat.

6. tuc

tuc Niet meer actief

:$:$:$ knap dat ze in 1 keer de weg wist.

7. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Vonden we ook, maar was ook not amused zeg maar. Je gaat idd aan de wat als-jes denken

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wouw Marlies, dat zou idd niet moeten kunnen zeg pff je schrikt je lam.

Op mijn werk is ook eens een jongen ontsnapt, er zat ook bij ons een gat in het hek. Er zijn de dag erna nieuwe hekken geplaatst met spijlen ipv gaas.
    Ook gingen we elke keer het terrein even af om alles te controleren.

Het was ook een zeer ondernemend jongetje haha die wilde auto's kijken op de parkeerplaats..

9. tuc

tuc Niet meer actief

Nee joh dat snap ik..zou ook echt niet blij zijn...

10. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Ze behoren naar mijn mening eerst het terrein te controleren. Wat nou als er glas had gelegen op de grond? Hadden ze dat dan ook niet gezien totdat er een kleine mee aan kwam lopen? En dan ook spreken van geluk en dat ze geschrokken zijn maar dat er gelukkig niets ernstigs is gebeurd?
    Een klein kind is door een gat in een hek gegaan wat niet had mogen gebeuren, had voorkomen kunnen worden. Gelukkig is alles goed gegaan maar ik zou absoluut niet blij zijn en snap het gevoel van TS.

11. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ts haar zoon is 22 maanden. Die zien iets willen er naartoe zonder nog over de consequenties na te kunnen denken. Als de kleine van TS iets leukers had gezien aan de overkant van de straat was hij daar wrs gewoon naar toe gehold. Zonder de intentie om te ontsnappen;)
    Ik heb ook een zoontje van 21 maanden, een echte wildebras en die denkt dan ook echt niet na daarover. Ze kunnen de gevaren nog niet altijd overzien.

12. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ze hebben mijns inziens correct gehandeld. Er is niks gebeurd, dus denken in "wat als" heeft geen zin.
    Tja vervelend voor je, maar wees blij dat ze het snel in de gaten hadden, ipv dat ze aan het koffie leuten en het pas een half uur later ontdekten.
    Natuurlijk is je kind daar nog veilig. Zo'n klein incidentje doet daar niks aan af.
    Je bent geschrokken en dat is logisch, maar je moet het ook niet groter maken dan het is.

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik denk dat er goed gehandeld is. Voor je eigen gevoel kun je misschien nog even om de tafel gaan zitten.

Overigens controleer ik hier de tuin ook niet voor de kinderen naar buiten gaan..

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

neem de leidsters ook niks kwalijk hoor,als ze het pas een half uur later hadden o tdekt had hij wel onder een bob de bouwer auto gelegen zoals hij dat noemt.
    hij vind het helemaal geweldig dat ze daar af en aan rijden .
    hij was vast wel even gaan kijken daar.
    koffie leuten doen ze maar in hun pauze,mag toch hopen dat ze dat niet doen met z,n 4en onder werktijd

15. maria04

maria04 Niet meer actief

Mijn middelste dochter is een keer ontsnapt op peuter speelzaal ze had zelf de deur open gekregen en Was achter de andere kinderen van dat gebouw naar buiten geglipt en Was onderweg om naar huis te gaan. Een van de kindjes in de klas van de psz heeft tegen de juf verteld dat mijn dochter weg Was naar buiten. En toen is ze gaan zoeken.ze waren zelf erg geschrokken. Ik had er ook niet aan moeten denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. En dank God op mijn blote knieën dat er niks gebeurd is . Ik heb er destijds niks mee gedaan omdat ze zelf ook enorm geschrokken waren. Maar heb er wel bij vermeld dat dit niet meer mag gebeuren.

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik controleer mijn tuin ook niet iedere dag,maar dat is ook geen openbaar terein waar elk weekend hangjongeren de boel vernielen.
    ik controleer wel of de poort dicht zit btw helemaal als er andere kindjes komen spelen.

17. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Sorry maar vind dit echt onzin. Vaak hebben leidsters niet eens pauze, zijn ze altijd bij de kindjes.
    Bovendien, jij drinkt onder werktijd toch ook wel eens een kopje koffie? Of zegt wel eens wat tegen je collega? Snap dat je geschrokken bent maar houd het reëel. Moeten ze dan continue naar de kinderen kijken? Als je naar het ene kindje in de linkerhoek kijkt zie je het rechterkindje in de rechterhoek toch ook niet? Ze hebben het vrijwel direct gezien, zijn geschrokken en hebben het opgelost.
    Als je het er echt niet mee eens bent moet je een ander kdv gaan zoeken waar je je beter bij voelt denk k. Denk niet dat zij er meer aan kunnen doen dan dat ze al gedaan hebben.

18. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Echt ik hou van jou droge relativeringsvermogen!:)

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dit.

En ja ik geloof zeker dat je geschrokken bent maar het is nu klaar en maak het niet groter dan het in werkelijkheid geweest is. Ze hebben het goed opgelost. Ook bij ons ouders kan het wel eens mis gaan.

Mijn zoontje toen 5 jaar was weggelopen van school samen met een vriendje en naar huis gelopen gelukkig woonde ik vlak bij school maar ik was niet thuis. Ze waren samen mijn tuin in gegaan. Ze hadden zo de buitendeur van school open gemaakt en weggelopen,.

Daarna kwam er een extra klinker op de deur en ook al was hij al vijf. Ik stond toch met een bek vol tanden en ik ik eiste dat er een extra klinker op de deur kwam en dat juf behoorlijk fout zat. Gelukkig ben ik wel rustig gebleven maar voor het zelfde geld. .. ... Was hij niet naar mijn tuin gelopen en zijn ze niet door de juf terug gevonden ik was niet thuis. Kan je vertellen je staat gek te kijken als ze het vertellen.

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

geloof mij ik heb een goede band met de leidsters hoor,en hun hebben gewoon pauze.
    koffie ok,maar liever niet met z,n 4en op een kliekje met 18kids waar op gellet moet worden.

Deel Deze Pagina