Zoontje verwend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jaimy en remco, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    hallo meiden ik heb een zoontje van 9 maanden en huild huild huild en piept bijna de heledag als hij niet zijn zin krijgt gilt iej het hele huis bij elkaar en ik kan er erg slecht tegen. Kom heb moeielijk zwangerschap gehad en ik denk dat iej al mijn emoties mee heb gekregen (altans denk me moeder) en daarna ook erg rommelige tijd geweest, nu ben ik heeel blij dat iej er nog is en heb hem enorm veel aandacht gegeven de afgelopen 9 maanden, maar nu merk ik dat hij mij de baas wil zijn als iej in de box licht gaaat iej zo hard huilen is niet normaal omdat iej bijv. weet dat iej kan kruipen wil iej op de grond of in zijn auto. en weet niet wat ik er mee aan moet helaas. hij weet presies wat iej moet doen om mijn aandacht te trekken omdat ik bijv. niet tegen het huilen kan gaat iej gillen of als we ergens zijn gaat iej piepen het is echt moeilijk voor me. heeft iemand tips

2. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Als hij wilt kruipen, is dat dan een probleem? Kinderen kunnen ook nog niet praten op die leeftijd, dus de enige manier dat hij jouw wilt laten weten dat hij iets niet wilt, is dus de manier zoals hij nu doet. Milan gaat ook huilen als hij uit de box wilt en bv op de grond wilt spelen, of naar bed toe wilt of noem maar op (is wel iets jonger dan jouw zoontje). Ik denk dat het nu nog niet is dat hij verwend is hoor!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mischien is het goed om voor jezelf en hem een structuurtje te maken. Kan me voorstellen dat als je hem veel aandacht hebt gegeven hij het heel moeilijk vindt opeens in de box te moeten.
    Ik zou hem gewoon lekker veel laten kruipen; als t huis verder veillig is is dat toch geen probleem? En begin hem dan 1 a 2x per dag in de box te leggen voor 5 minuutjes (bijhouden op een klokje). Lekker wat drinken en een koekje erbij zetten voor hem en leuk speelgoed (misschien wel iets speciaals; bv jouw sleutelbos), zo gaat hij het denk ik wat leuker vinden in de box.
    Dus niet gelijk lang daar laten liggen; misschien lukt dat?
    Succes!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Het is ook echt de leeftijd hoor. Hier ook een dame (10 maanden) die zich gedraagt als een prinses. Als ze geen aandacht krijgt, even in de box/bedje moet of iets neit gaat zoals madame wil begint ze krokodillentranen te kweken en te mekkeren. Ze is gewoon aan het testen hoe ze haar zin kan krijgen. Ik probeer het gewoon te negeren ( hoe lastig en vermoeiend dan ook)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk dat het meer GEwenning is als VERwenning. En andersom werkt het dus ook. Als je wil dat je kleine iets wel wil/leuk vind/goed vind zal hij daar aan moeten wennen.
    Dus met korte tijden beginnen in de box (5 mins) en niet meteen eruit halen als het miepen begint. Even erbij komen staan en in de box met je kleine spelen.
    EN idd het is ook de leeftijd dat ze in de gaten gaan krijgen dat ze macht hebben als ze moeilijk doen (heb er ook weer eentje nu die al miepent en zeurent duidelijk maakt als ze het wel weer beu is ergens). Die macht moet je ze dus gewoon niet geven. Dat is idd makkelijker gezegd als gedaan. Dus die 5 minuten is eigenlijk niet alleen om je kleine er aan te laten wennen maar ook om jou een houvast te geven van wanneer je weer toe mag/kan geven aan zijn gejengel.
    Is even tanden op elkaar maar het komt vanzelf goed.
    Speelgoed in de box wat ze leuk vinden maar ALLEEN in de box hebben (dus niet buiten de box ook geven) helpt idd ook al n stukje om het makkelijker te maken.
    Succes!

Deel Deze Pagina