Baby 9 weken slaapt kort en weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amason, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amason

Amason Niet meer actief

Ons zoontje is nu 9 weken en slaapt heel weinig. Heeft iemand tips? Ik weet dat er geen 'gouden tip' bestaat, maar wij zijn echt ten einde raad dus alles is welkom. In het begin sliep hij constant, maar omdat hij was afgevallen mocht hij niet meer zo lang slapen en moesten we hem elke drie uur wakker maken voor een voeding. Vanaf drie weken ongeveer sliep hij nog maar weinig. Bij de nacontrole van de verloskundige kwam aan her licht dat hij vermoedelijk reflux heeft, hier krijgt hij nu al drie weken medicijnen voor. Hij huilt (gilt) wat minder, maar het slapen blijft slecht gaan. Ik heb vanalles al geprobeerd; kruiken, inbakeren, bedje schuin, half uur rechtop houden na elke voeding, naar een ostepaat geweest etc. Hij slaapt 's nachts telkens 1-2 uur achter elkaar en als ik geluk heb af en toe 3 en wil hij vanaf 05.00 niet meer slapen. Ook slaapt hij vaak niet goed meer in na een nachtvoeding en gaat hij alleen slapen als ik hem vasthou. Overdag slaapt hij nauwelijks, tenzij ik hem in de draagzak doe of met hem ga wandelen, maar eigenlijk ben ik daar te moe voor en zou ik graag willen dat hij zelf in zijn bedje gaat slapen, zodat ik ook nog even kan bijslapen. Als ik hem overdag in bed leg gaat hij huilen en houdt niet meer op uit zichzelf. Vaak ben ik zo lang aan het proberen dat het alweer tijd is voor de volgende voeding. Ik lees overal dat kindjes rond deze leeftijd al door moeten slapen, maar ik snap niet waarom dat niet lukt. Graag hoor ik wie soortgelijke ervaringen heeft en of jullie nog tips hebben.

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ik zou eens met hem naar een osteopaat gaan. Dat heeft hier erg goed geholpen...
    Heb zelfs van mama's gehoord dat de reflux er minder Door werd.

3. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Dit! Hier heeft het enorm goed geholpen!

4. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Uhmmm..volgens mij schrijft TS dat ze al bij een osteopaat is geweest. Ben niet zo bekend met reflux, maar lees weleens wat over leefregels. Pas je dat al toe? Zijn overige medische zaken al uitgesloten? En hoe gaat evt co sleeping?

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je zegt dat hij bij jou wel slaapt? Ik zou gaan samen slapen. En dus dan zelf ook gaan liggen om uit te rusten. En als je dan wat bent opgeknapt lekker in de draagzak/doek bij je nemen voor dutjes. Uitgeruste baby's slapen beter en jouw kindje en jij ook lijken me oververmoeid raken.

Mijn kleintje is 10 weken en slaapt echt niet in bed overdag. Komt vanzelf. 'S nachts gaat het steeds beter, maar als ze er geen zin in heeft prima, lekker in de doek, baby blij, mama blij. Of op de bank met haar in mijn armen. Accepteren dat je baby jou gewoon nu nodig heeft om te slapen.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Waar leg je je kindje overdag neer? Mijn zoontje sliep op een gegeven moment ook heel weinig. Toen hebben we hem bij elk slaapje boven neergelegd, beneden waren teveel prikkels voor hem. Misschien is dat nog een idee?

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Heb je buikslapen al geprobeerd?

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hi TS

Herkenbaar! Ook zoontje met reflux, obstipatie. Ook osteopaat geweest etc. Nachten waren ook zo. Bij ons werkte inbakeren met de pacco erg goed en uiteindelijk het beste op zijn eigen kamer slapen. Ik wilde daar steeds niet aan maar ineens ging het beter. Waarschijnlijk vond hij het niet zo chill bij ons op de kamer ;) Wel met een doekje dat ik bij mij had gedragen!

9. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn dochtertje is 9 weken en die slaapt 22 uur per dag,daar maak ik me weer zorgen over.
    Ze slaapt vooral overdag heel veel.
    Snachts is ze van 00.00 tot 2.00 wakker en slaapt vervolgens weer flink.
    Ook tijdens het eten slaapt ze.
    Ik heb juist liever dat ze wat vaker wakker is.
    Kon ik maar een paar uurtjes wat zijnde veel slaapt naar jou sturen.
    Ik draag haar ook tegen me aan In een draagdoek.
    Vind ze heerlijk.

10. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ts, kindjes van 9 weken 'horen' nog niet door te slappen hoor, dus denk aub niet dat je iets verkeerd doet of er iets geks is met je baby :)
    De eerste weken heb ik ook als hels ervaren..
    Veel in draagzak en dan als ie sliep, met hem nog in de zak ook zelf gaan slapen.. Niet ideaal, maar je pakt even rust..
    Hier ook een Buikslaper, miss iets om te proberen :)

11. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Koemelkallergie?? Ons zoontje huilde ook ontzettend veel en kreeg ook medicijnen tegen de reflux vanaf dat hij 1 week oud was (herkende de klachten van ons oudste zoon) echter werd het huilen steeds erger naarmate hij ouder werd. Met 8 weken naar de HA geweest en zijn we overgegaan op de pepti. 10 dagen later over op de allergy care. Gelijk minder huilen en beter slapen. Ons zoontje huilde vooral erg veel van de buikpijn/krampen en was ook vaak ontroostbaar. Ik heb een aantal dagen een huildagboek bijgehouden en dat meegenomen naar de huisarts. Misschien heeft hij het niet hoor maar het schijnt vaker voor te komen icm reflux. Hou anders eens een paar dagen een dagboekje bij en ga ermee naar je huisarts/kinderarts .

Deel Deze Pagina