Mijn zoon is geboren met blauw-grijze ogen en na bijna zeven maanden zijn ze nog overwegend blauw grijs, maar gisteren zag ik er ook groen, bruine vlekjes in. Ik heb bruine ogen, mijn vriend blauw en ik ben dus heel benieuwd wat het wordt. Wat voor kleur ogen heeft jouw kindje en is dit veranderd? Voor de mama's met dreumessen (of ouder)....wanneer was de oogkleur definitief?
Hier was het ook heel donker blauw grijs en uiteindelijk is het blauw geworden.... Ik weet alleen niet meer wanneer dat precies is gebeurt
Oudste: donkerblauw, werden steeds blauwer, toen grijzig/groenig en vanaf een jaar of 3/4 lichtbruin/groen/grijzig. Middelste: heel donkerblauw, werden steeds donkerder tot bruin nog voor het jaar. Jongste: donkerblauw, steeds lichter geworden tot nu blauw/grijzig. Ik heb bruine ogen mijn man blauw/grijzig.
De oudste had donkerblauwe ogen bij de geboorte. Dit werd steeds lichter en uiteindelijk is het nu blauw-groenig geworden, met hier en daar een bruin vlekje. De kleur is niet (veel) veranderd sinds ze 6 maanden was. De jongste had bij de geboorte donkergroene ogen, wat het wordt weten we nog niet want ze is pas 3,5 week oud. Zelf heb ik (licht)groene ogen (met een bruin vlekje hier en daar) en mijn vriend heeft blauwgroene ogen.
Dochter 1: diep zwart, nu licht bruin Dochter 2: bruin, nog steeds bruin Zoon: fel blauw, nu grijs-groen-bruin
Donkerblauw/grijs, nu met een half jaar wat lichter blauw/grijs en blonde haartjes. Erg verbaasd hierover aangezien ik bruine ogen en bruin haar heb en een vrij donkere familie, mijn man is donkerblond met felblauwe ogen.
Beiden blauw bij de geboorte. Oudste heeft nu blauw met een groene ring rond de pupil. Jongste heeft nog steeds helemaal blauwe ogen
Donkerblauw, werd toen grijs, en nu met 17 mndn (lichter) blauw. (mijn ogen veranderden nog lange tijd als kind, dus durf niet te zeggen dat dit def. is).
Blauw (alhoewel niet heel lichtblauw) bij de geboorte en nu (13 maanden oud) grijs met bruine vlekken Het hangt er ook van af hoe het licht schijnt op de een of andere manier.. of wat hij aanheeft. Sommige kleuren halen het bruin in zijn ogen meer naar voor lijkt het.
Oudste: lichtblauw, nu nog steeds lichtblauw Middelste: lichtblauw, nu felblauw (na ongeveer een maand of 14) Jongste: bruin, nu lichtblauw (na 3 maanden)
Bij de geboorte donkerblauw, begon al snel een bruine ring om de pupil heen te komen. Denk dat ze met een half jaar helemaal bruin waren (donkere ogen van mijn man, ik heb zelf grijs/groenige ogen)
Dochter (2,5) donkerblauw bij geboorte, nu heel donkerbruin, bijna zwart. Zoon (1,5) donkerblauw bij geboorte, nu zeeblauw, heel helder.