Welk wasmiddel voor wasbare luiers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laravelk, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb nieuwe wasbare luiers gekocht (easyfit van totsbots) en vraag me af welk wasmiddel ik het beste kan gebruiken. Met mijn tweedehandsjes die we voorheen hadden maakte het me niet zoveel uit maar ik wil deze nieuwe liefst wel in topconditie houden :D

Dus welk (goed verkrijgbaar) wasmiddel raden jullie aan?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Bij mijn vroegere oppasgezin (met 6 kinderen in 8 jaar tijd...) gebruikten ze ook atijd wasbare luiers...
    Wat het beste werkte volgens haar, weekwasje met biotex (groen) en vervolgens gewoon met normaal witwasmiddel in de wasmachine, zij gebruikte volgens mij persil, maar dat weet ik niet zeker meer...
    Maar anders ecover?

Die dingen gingen daar echt jaren mee... ;)

*edit: ze deed er ook altijd een beetje azijn bij in de wasmachine, dan bleven ze langer zacht*

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Biotex en azijn worden echt afgeraden, dus dat zou ik niet doen.
    Persil poeder voor bonte was is volgens mij heel goed (geen enzymen etc). Zelf gebruik ik Potion van totsbots zelf.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik ben ook geen wasbare luier mama, dus heb geen flauw idee, maar weet wel dat ze zo bij haar jaren meegingen...
    En idd, persil witwasmiddel moet bontwasmiddel zijn natuurlijk, met al die printjes van tegenwoordig... ;)

Ik moet zeggen, als ik er van tevoren beter over nagedacht had dat ik wrs ook wasbare luiers was gaan gebruiken, maar goed helaas niet gedaan...

Deel Deze Pagina