Ik las hier ook iets over een co-sleeper. Dacht dat die alleen voor hele kleine ukkies waren, maar oudere kindjes kunnen daar dus ook nog in?
Dat viel mij ook gelijk op, ik zou hem echt eerder naar bed doen. Laat of later slapen werkt vaak averechts.
Ja, ik heb wel eens gelezen dat je van die Ikealedikantjes (een bepaald model) de zijkant af kan halen en die op die manier als cosleeper kunt gebruiken. Op zich passen ze daar natuurlijk nog wel een jaartje in vanaf die leeftijd.
Hier wou zoonlief ook écht niet in zijn ledikant slapen, het was echt een drama! Nu 4 weken geleden een peuterbedje gekocht, en hij gaat savonds heerlijk in zijn eigen bedje slapen, alleen tussen 3 en 4 uur word hij ontroostbaar wakker,en gaat hij écht niet meer in zijn eigen bed slapen, dan leggen we hem bij ons neer en slaapt hij tot +- 6/7 uur.. Ik weet niet of je vriendin haar zoontje al in een peuterbedje ligt? misschien een optie? Wij hadden namelijk echt het idee dat ons zoontje zich opgesloten voelde.. Maar ons zoontje ligt er ook meestal pas om 20.30 in, ik zal jullie tips eens opvolgen en kijken of ik hem er ook om 19:00 in krijg.
Ik kan me vinden in veel andere tips hier (met name eerder naar bed en, als het niet anders is, gewoon toelaten). Daarom gooi ik het over een hele andere boeg. Zou het kunnen dat er zoiets vaags als een wateroor ofzo onder zijn bedje zit (klinkt een beetje zweverig maar mijn smoeder kan dat pendelen (is niet haar beroep ofzo hoor ) maar het bedje op een andere plek zetten kan dan wonderen doen. Bij een vriendin van mij heeft het erg geholpen. Zaken als warm/koud, slaapzakje, tocht etc. heeft ze denk ik al geprobeerd?
Idd maar vrij simpel, hier alleen even 4 nieuwe gaatjes geboord om de bodem iets lager te hebben en hij staat met een lijmklem vast tegen ons bed. Bedje hebben we via marktplaats dus veel heeft het niet gekost en waarschijnlijk een paar jaar lang plezier van.
Wij hebben ook de Gulliver. We hebben geen extra gaatjes geboord, alleen 4 blokjes hout onder poten bevestigd zodat hij op gelijke hoogte met ons bed staat.
Hier hetzelfde probleem alleen is mijn zoontje 8 maanden en heeft het in het begin erg moeilijk gehad (i.v.m 3 weken in het zh gelegen na geboorte door de rs-virus) eenmaal thuis was alleen slapen gelijk een groot probleem ookal sliep hij toen in een wieg bij ons op de kamer.Artsen zeggen pure verlatingsangst en niet alleen willen zijn,geen veilig gevoel ect. ect. Hij is binnenste buiten gekeerd en is helemaal verder gezond verklaard. Opeens ging het een tijdje goed en sliep nachts door in zn ledikant op zn eigen kamer,overdag bleef het een probleem viel alleen inslaap als ik hem in slaap wiegde. Laten huilen hielp niet dus mijn mening is dus ook dat dat niet bij ieder kindje helpt en onze arts zei dat het dan traumatisch kan worden dwingen in bedje te blijven liggen. Ze hebben je dan op dat moment gewoon nodig. Nu slaapt onze zoon veel bij ons in bed snachts en vaak ook overdag beginnen ook zoals het zoontje van jou vriendin in zn eigen bedje maar word dan overstuur wakker.Ik heb het idee dat dat bedje het probleem is en zoals hier ook al gezegd is,zich opgesloten voelt aangezien hij wel in het grote bed alleen of bij papa en mama goed slaapt. Bij ons is het ook zo dat de slaapkamers ver van elkaar af liggen. Verder heb ik dus ook weinig tips al is dat co-sleeper idee wel een goede tip! En er aan toegeven en weet dat dat niet het ideaal is maar goed waarschijnlijk heeft hij dat gewoon nodig. Dus meer tips zijn ook voor mij welkom!
Goede babyfoon extra gevoelig op bed zetten..ik hoor het bewegen van zn handjes over het matras.. Kost me zodra hij echt moe is een uurtje max.. Dan slaapt hij diep en kan ik wegsluipen En savonds niet meer weg dat probleem hebben meer mensen.. .... Het enige advies wat ik kan geven is acceptatie.. En proberen weg te sluipen als hij eenmaal slaapt...
Hier zoonlief vandaag voor het eerst om 19:00 in bed gelegd, en hij sliep vrijwel meteen! Ik ben zooo benieuwd hoe de nacht gaat worden..
Oh ja, dat hebben we met de oudste ook nog een tijdje gedaan, haha. Was het alweer vergeten Meestal konden we haar overigens rond onze bedtijd wel overleggen.
Oudste sliep totdat de jongste geboren is elke nacht het klokje rond. Van 1900 tot 700 en soms wel 800 830.. Sinds zijn broertje er is, die in zijn ledikantje naast ons bed slaapt, komt hij rond 600 smorgens bij ons in bed liggen. De jongste wil ook zo rond 500 bij mij liggen. Nou prima als ik dan nog even kan blijven liggen en ik geniet wel van de kindjes lekker knus bij me. ALs hij eerder dan half 6 komt, brengen we hem terug naar zijn kamertje en zeggen we dat hij terug mag komen als hij wakker is. Dat accepteerd hij vooralsnog. Hier ligt de jongste tussen 1800 en 1900 op bed (3,5 maand) en de oudste ligt rond 1900. De oudste slaapt binnen een paar minuten. Een soort ritueeltje, eten, douchen, pyjama aan, broertje kusje geven, boekje lezen, mama kus papa kus en slapen. Ms dat een ritueeltje inbouwen helpt? ALs ze het niet erg vinden, zou ik er geen probleem van maken.
En idd acceptatie is het sleutelwoord.... dat heb ik gedaan bij de slaapjes overdag, das bij mij echt een rommeltje ...nu ik me erbij neer heb gelegd, is het gedoe er nog wel, maar ik maak me er niet meer druk om...heerlijk! Even die knop om in je hoofd.
Zo doen we het hier ook. Gewoon accepteren vaak slaapt onze dochter tot 3 uur in eigen bed 's nachts en daarna bij ons in bed. Het wordt vanzelf anders.