Klopt hoor dat ze bijna 1 jaar is maar om 17.45 uur is ze gewoon op! Gisteren avond haar er om 19.00 uur ingelegd. Vannacht was het 1.30 uur en om 5uur was het weer raak....beetje sap gegeven en om 5.30 was ze er toch echt klaar mee... Misschien moet ik haar aan de tijd van 19 uur laten wennen en zal dat even duren... Zal deze week haar er om 19 uur inleggen hopelijk gaat het na een tijdje beter..
Mijn ervaring met mijn dochtertje is dat het schema van de 1 op andere dag anders kan zijn. Ze is natuurlijk wel wat ouder maar rond die leeftijd werd ze ook opeens een stuk vroeger wakker dan gebruikelijk. Dan was het weer 05:30 uur, dan opeens weer een paar weken 08:00 uur. Ik ben altijd gewoon meegegaan in haar ritme, voor mijn gevoel maakt het echt niet uit of ze de fles nou om half 6 of om 6 uur krijgt. Nu is het alweer een paar maanden stabiel 07:00 uur, maar ook dit kan weer veranderen. Kindjes leren een hoop en maken veel mee in hun beleving, dus ik zou er niet een te groot drama van maken. Als ie om half 6 wakker wordt, heeft ie gewoon honger, ik zou die fles lekker geven. Of anders een boterham of een stukje?
Zal het echt de leeftijd zijn hoop ik? Ik word hier echt gek de laatste dagen. De meiden slapen 's nachts wel goed door, maar willen 's avonds nog niet naar bed. Normaal gaan ze om 19.30, maar sinds een week zijn ze om 20.00uur nog klaar wakker. Als ik ze dan in bed leg blijven ze zeker nog een half uur kletsen en gillen (van plezier) in bed (ze slapen op dezelfde kamer). Aldin gaat wel op tijd naar bed, maar wordt 's nachts om 4 uur wakker en wil niet meer slapen. Hij droomt dan zo heftig dat ie ook niet van de arm wil, volgens mij heeft ie ook nog last van flinke verlatingsangst.. Allemaal leuk en aardig, en wij zijn ook van de 'go with the flow', maar deze 'flow' breekt ons nu langzaam op. We slapen nu ong 3-4 uur per nacht als we geluk hebben. Wil iemand mij even vertellen dat deze fase niet heel lang duurt?
Gisteravond weer rond 19 uur naar bed gedaan en vanmorgen was ze om 6 uur wakker!! Hoera. Ze kwam nog wel even om 00.30 voor dr speen maar ik geloof idd dat het later op bed doen in ons geval gaat werken!! Heb haar ochtend en middagslaapje ook iets later gedaan anders haalt ze de 19uur niet.
@ Adi, hier gaat het langzaamaan beter, dus het duurt vast niet zo lang meer eerdat het bij jullie ook weer beter gaat! Dochter slaapt nu van acht tot ca. 06.00/06.30 uur en krijgt dan een voeding. De afgelopen dagen gaat ze na de voeding zonder morren weer slapen tot ca. 08.30 uur. Ze wil 's ochtends niet meer slapen (ze sliep altijd van ca. 10.30 tot ca. 12.00 uur) maar dat lijkt me logisch en niet zo'n probleem.
onze jongste gaat sinds de tijd verzet is gewoon een uur later naar bed. ik kijk of hij moe is en om half 8 deze tijd is hij niet moe. hij gaat dus gewoon om half 9. en hij slaapt dan gewoon tot 8 of 9 uur de volgende dag. waarschijnlijk zijn jou meiden ook nog niet moe adi. ik heb ook liever dat hij bijtijds op bed ligt maar wat heb je eraan als je nog 2 uur door moet rommelen en ze uiteindelijk later slapen dan wanneer je ze een uurtje later in bed zou leggen. bij ons werkt dit voor nu prima. tegen dat hij 3 is en naar de peuterspeelzaal moet ligt hij echt wel om 7 op bed. de ritmes van zulke kleintjes verschuiven nog zovaak voordat ze die leeftijd hebben bereikt. bij ons bevalt het "go with the flow" uitstekend. een uurtje later naar bed en een uurtje later de avond fles en hij is met 10 min vertrokken. soms duurt het langer maar hij mag niet uit zijn bedje. ik ga dan gewoon zelf ook even in bed liggen en doe of ik slaap. dat werkt prima. het smiddags slapen wisseld hier heel erg. ik hou daar geen vaste tijd mee voor aan. ik heb het campingbedje met een matras beneden staan als box omdat hij zo knaagt aan de boxrand en hij gaat nu zelf liggen om te slapen.de ene keer om 12 uur de andere keer om 3 uur. ik maak hem wel altijd om half 6 wakker anders wil hij om 8 uur/half 9 niet naar bed.
We zijn nu op vakantie en afgelopen nacht heeft hij goed geslapen. Hij sliep om 20.00 uur en was om3.30uur wakker, maar heb de speen gegeven en hij was weer stil tot vanmorgen uur. Ben benieuwd wat hij aankomende nacht gaat doen.
Afgelopen nacht heeft Danian doorgeslapen tot 6.30 uur. We laten nu een lampje aan misschien is dat het toch geweest. Papa en mama zijn in ieder geval blij.
Hier gaat het nu alleen maar slechter. Hij is om 19.00 echt op en gaat dan naa rbed maar is om 5.30 al wakker! en ligt echt te huilen. Hij heeft geen honger want eten wilt hij niet, en slapen bij papa en mama nog even helpt ook niet want hij trekt de haren uit me hoofd! Ik hoop dat het een periode is want ik ben echt heel moe. Ik pak vanmiddag wel een paar uurtjes. Maar al slaapt hij tot 7.00 half 8 ben ik weer tevreden maar 5.30 is zo vroeg... poeh. En hij wordt ook weer veel wakker snachts...