Een paar maanden geleden heb ik de kat van mijn moeder in huis genomen omdat ze huisdieren zat waren. (Tja, is voor hun nou eenmaal hetzelfde als een handtas weg doen die je niet meer mooi vind) De kat is al 9 en gelukkig ontzettend makkelijk met kinderen dus ik vond dat ik de kat maar bij mij in huis moest nemen, zodat hij toch bij bekende terecht zou komen. Nu zijn we 2 maanden verder en mijn zoontje heeft klachten ontwikkeld die volgens de huisarts waarschijnlijk komen door een kattenallergie. Heel vervelend, maar nu kunnen we niks anders dan toch een ander huisje zoeken voor de kat. Hij wordt voor de zekerheid getest op allergie maar omdat hij nog maar 1 is is de betrouwbaarheid niet 100%. Ik vind het zo erg voor de kat! Ik wil zeker weten dat hij op een goede pplek terecht komt. Hij gaat niet terug naar mijn moeder. Dat wilt ze volgens mij ook niet, maar als ze het al wel zou willen is het maar de vraag voor hoe lang. Hij heeft geen jaarlijkse entingen gehad. Dit vond mijn moeder niet nodig en hier nog niet gedaan omdat hij deze 2 maanden enkel binnen heeft gezeten. Hij is een vuilnisbakkenras (grijs getijgerd met wit) 9 jaar, gecastreerd, kan erg goed met kinderen (groot en klein). Andere huisdieren is hij altijd erg gek mee, maar het is wel een schijterd. Als een andere kat ruzie zoekt dan hebben ze aan hem helaas de perfecte 'prooi'. Bij mijn moeder altijd binnen en buiten geweest. Hier enkel binnen en dat vind hij ook geen probleem. Het is zo'n schat van een beest. Een echte knuffelkont. Mochten jullie nog iemand weten toevallig die deze lieve kat een goed tehuis kan bieden zou ik het graag van jullie horen. Vanavond zal ik even een foto erbij plaatsen. En graag geen stomme reacties over het wegdoen van dieren. Aangezien het hier om een allergie gaat heb ik echt geen andere keus.
Vervelend zeg! Ik ben stapelgek met mijn katten en zou ontzettend balen en verdrietig zijn als een van onze kindjes allergisch zou zijn. Ik weet niemand helaas, maar ik hoop dat je snel een lief baasje vind!
Ik denk dat MrsNuke bedoelt dat ze waarschijnlijk toch echt wel harde commentare gaat krijgen hier...helaas! Ik hoop dat je snel een baasje vindt!
Maar jij niet helemaal. Hoe kun je deze topic met een topic vergelijken waarbij het eerst om niets ging terwijl deze om het gezondheid van een kind gaat. Je gaat er al bij voorbaat van uit dat er gezeur in deze komt Mijn advies naar jou is dan ook om af te wachten want het zou zomaar eens kunnen dat iets niet gaat zoals jij dat verwacht Ts, heb er zelf helaas ook mee te maken maar in het geval van jullie zoontje is het wel erg duidelijk eigenlijk. Erg verdrietig.
Ja daar was ik ook al bang voor. Maar goed, diegene die hier vel commentaar op gaat geven had net maar hier moeten zijn toen mijn zoontje geen lucht meer kreeg tussen het hoesten door. Dan piepen ze wel anders. Ik heb de kat juist in huis genomen omdat mijn moeder zo onbenullig met dieren omgaat. Dat had ik nooit gedaan als ik hem niet hier wou houden zolang als hij te leven heeft. Helaas kan ik dit toch echt niet voorspellen.
er zijn al meerdere topics geweest waarbij het om een allergie ging.. of zou gaan nou je had ze eens moeten horen..
Poeh, dat is echt mijn grootste angst! Ben zo bang dat ons kindje allergisch blijkt te zijn voor de katten en dat ze dan weg moeten. Ik kan me voorstellen dat het je erg veel verdriet doet. Ik kan je niet helpen, maar wil je veel sterkte en succes wensen.
Het lijkt mij ook eerg als ons kindje dadelijk allergisch blijkt te zijn. Onze dieren zijn heilig voor ons, maar dat wondertje in mijn buik is wel ons eigen vlees en bloed, dus tuurlijk kies je voor je kind. En al helemaal voor een kat die je zelf pas 2 maanden hebt. Als je em nou zelf al 9 jaren zou hebben dan is het wellicht nog anders. Ik hoop van harte dat je een goed plekje voor em vind!! Maar je kindje gaat voor hoor!
Je kind gaat uiteraard altijd voor dus goed dat je op zoek gaat naar een nieuw huis voor de kat. Ik zou hem voorlopig alleen op Kattenplaza zetten, krijg je waarschijnlijk toch wat serieuzere reacties dan op Marktplaats. Succes, ik hoop dat je zoontje snel weer opgeknapt is!
Niet als commentaar maar je zegt door waarschijnlijk een kattenallergie, laat je dit dan noet testen? Zelf zou ik er natuurlijk ook voor kiezen de kat te herplaatsen als mijn zoon allergisch bleek te zijn. Ben benieuwd naar de foto en hoe dan ook succes.
Ja dat snapte ik daarom ook mn Ik zeg maar zo: eerst kijken dan zeiken Nogmaals sterkte ts! Ik ben stapelgek op mn katten, maar als 1 van mn kinderen allergisch zouden zijn zit er niks anders op dan een ander liefdevol huisje te zoeken (voor de katten dan he )
Nora, ts heeft aangegeven dat er nog getest gaat worden. Maar ivm de leeftijd dit nooit helemaal 100% bevestigd of uitgesloten kan worden. De optelsom van symthomen zijn een conclusie.
een van mijn grootste nachtmerrie,s mijn beestjes weg te moeten doen ... maar helaas gaat de gezondheid van je kindje voor. ik heb me kat zo ook gekregen van mensen die alergie,s bleken te zijn hij woont nu bij mijn maar stuur hun af en toe nog wel een mailtje hoe het gaat, was iets wat hun graag wilde en ik doe het met liefde !
ik zou me kat niet op mp aan bieden , onze dierenarts ( een vriendin van mijn moeder) vertelde wat er in sommige gevallen gebeurt met katten die daar af te halen vallen!
Misschien kun je heb even in een dieren pensioen doen om te kijken of alles verdwijnt zo ja dan is hij dus alergies zo sneu he. Of even uit logeren bij een vriendin
Maar wat ik dan wel grappig is dat er laatst een topic was van een volwassenen die allergisch bleek te zijn die werdt compleet met de grond gelijk gemaakt.. Wat is dat het verschil tussen een kind en volwassen waarom zou een volwassenen dan slecht zijn als ze haar katten weg moet doen omdat het een dagelijks probleem is geworden.. Vind het wel grappig dat als het om een kind gaat het dan in ene niet zo erg meer is om de katten weg te doen..
Dan ben ik de eerste die een niet zo leuke opmerking zal geven .. Een kind of een volwassene maakt voor mij niets uit, ik vind het al heel erg te lezen dat mensen er nu al aan denken om een kat weg te doen terwijl er helemaal nog niet verder is gekeken naar alternatieven.. Als hij straks wel allergische is dan is het misschien te onderdrukken met medicijnen ? Hoor ik TS niet over, lees gelijk al dat hij dan maar weg moet .. Vind dat heel erg te lezen ... Maar ik zeg er verder niets over, ik zit deze keer lekker op mijn vingers