En dan ben ik de eerste die zich aansluit bij Kippiekip (die zich overigens heel netjes heeft uitgedrukt deze keer ). Misschien zijn er alternatieven, zodat de kat niet ogenblikkelijk weg hoeft? Kijk, als 't echt een zodanige allergie blijkt te zijn (eerst de testen maar even afwachten dus, voor hetzelfde geld is 't iets anders) dat 't kind half stikkend door 't leven moet, dan vind ik 't een ander verhaal, maar soms zijn er ook alternatieven, waardoor het dier niet weg hoeft..
Ludora hmm ik heb t stukje drie keer gelezen en dit valt me nu pas op nu je t zegt.. oeps.. hans anders here i come..
Wat lief dat jullie de kat in huis wilde nemen. Wel heel erg jammer dat het niet gaat werken. Ook erg vervelend voor je zoontje wat katten zijn bijn overal. Hoop dat hij er nog overheen groeit en dat jullie een prachtig thuisje voor de kat zullen vinden. zou hem wel even opletten dat de volgende eigenaar niet meteen gaat ontvlooien, ontwormen en enten tegelijk. Daar moet wel een maandje steeds minimaal tussen zitten. Misschien kun je al ergens mee beginnen? Ik kan je zelf helaas niet helpen want met 2 katten een drukke hond en een kindje op komst zitten we hier wel aan de maximale bezetting zo
Is het een echte binnenkat? Misschien helpt het als je de kat vaker naar buiten laat. Weet niet hoe erg de allergie is, maar misschien wordt het dan wat minder. Hoop dat je een goed huisje vindt, misschien iemand uit de familie of uit je kennissenkring? lijkt me een prettiger idee dan naar vreemden. Succes!
Hier ook helaas mn katten weg moeten doen vanwege allergie. We hebben het een jaar geprobeerd maar de klachten werden erger en erger, met een paar opnames tot het gevolg. We wilden er niet aan om de beesten weg te doen, maar mn kind gaat voor!! Lijkt me toch niet dat omdat je je kind weg doet omdat hij/zij allergisch is?? Mn kind continu medicatie geven vanwege allergie, gaat best vind ik. Als ik naar mijn zoontje kijk, hij krijgt al genoeg luchtweg medicatie. Een paar maanden geleden is het officieel dat hij een honden en kattern allergie heeft. ALs hij nu bij oma gaat krijgt hij wel anti allergie. Wat ik nog wel even wil zeggen, als de kat weg is, kunnen de klachten nog wel even aanhouden, het duurd namelijk voordat alle haren en schilfers van de kat weg is. Dus geef het de tijd ook.
Ik zou zelf mijn dieren niet snel weg doen, maar als Finn allergisch had gebleken, en dit ook zo erg had dat hij alleen maar kon functioneren met medicijnen, dan zou ik misschien ook wel gaan zoeken. Mezelf volstoppen met allemaal troep, oke, maar een klein kind van een jaar, zodat je zelf lekker kan genieten van je beestjes? Mijn beste vriendinnetje is allergisch, en niet eens super erg, maar die heeft dus altijd ondanks haar medicijnen veel last. Als ze hier is geweest (en ze neemt altijd netjes haar medicijnen) heeft ze de volgende dag altijd hoofdpijn. Dat zou ik mijn kind niet aan willen doen. Ik was zelf ook zo bang dat Finn allergisch was. Helemaal omdat hij KMA had en erg last van eczeem heeft. Hij heeft wel last van de haren van alle beesten, maar niet zodanig erg dat we er, op dit moment, iets aan moeten doen. Wel is het een feit dat we, na deze beestjes, geen nieuwe meer nemen.
Mee eens. Het is erg als je dieren weg moeten ivm een allergie maar je gaat je kleintje toch niet constant medicijnen geven zodat de kat kan blijven.Sorry maar dan ben je echt niet goed bezig in mijn ogen!
precies. In medicijnen zit genoeg rotzooi. Dat zou ik ook niet standaard aan mijn kind geven. Mijn zoontje heeft een kattenallergie en in een hogere categorie. Hier gaat het goed door de kat niet op de bovenverdieping te laten, dagelijks te stofzuigen en doordat de kat ook veel buiten is. Maar zou hij er nu heel veel last van krijgen, in zo'n mate dat het niet meer te doen is, dan ga ik mijn kind niet vol stoppen met medicijnen. Dan zal de kat een nieuw huisje krijgen.
Ik bedoelde er gewoon mee dat je eerst naar alternatieven moet gaan zoeken voordat je daadwerkelijk je huisdier weg doet .. Niet gelijk al zeggen '' we doen hem weg '' ... je weet niet eens ( althans ts ) zeker of hij allergische is, ik vind het dan erg om te lezen dat ze nu al zoekt naar een huisje, ik vraag me dan af hoeveel je dan echt van zo'n beestje houd
Maar wat voor alternatieven bedoel je dan? Ik weet er maar 1 en dat zijn medicijnen. En als een van mijn kinderen allergisch zou zijn zou ik hem niet volgooien met rommel elke dag weer, omdat de poes perse moet blijven. En ik ben echt wijs met mijn dieren, maar mijn kinderen zijn het allerbelangrijkste. Tuurlijk kijk je eerst of het waarschijnlijk echt door een kat komt, maar een test op die leeftijd is niet betrouwbaar, dus wat moet je dan.... Kat kun je een tijdje ergens onder brengen om te kijken of er iets verbeterd, maar wanneer de kater/poes net gewend is moet hij vanuit daar weer naar een andere plek (of met veel mazzel naar huis) om daar weer te wennen. Doe je een dier daar plezier mee, om zoveel stress te geven elke keer? Kijk, het is natuurlijk 1+1 als je een dier in huis neemt en je kind krijgt vlak erna hele vervelende klachten, tenzij er andere dingen verandert zouden zijn waar het ook aan zou kunnen liggen.
Op 1 jarige leeftijd kunnen ze niet met 100% zekerheid zeggen of een kind niet allergisch is als de test negatief blijkt. Is de test positief, ja dan is het duidelijk.. Maar bij een klein kind komt vals negatief vaak voor. Mijn huisarts was na aanleiding van de klachten echt overtuigd van een kattenallergie. Ook omdat zijn vader het ook heeft (net als bijna iedereen aan die kant van de familie). Ik zal nooit mijn kind preventief medicijnen geven om zo de kat te kunnen houden. Fijn dat de medicijnen er zijn voor noodzaak, maar ik ga ze niet onnodig geven als het ook zonder medicatie opgelost kan worden. De kat kan hier niet naar buiten. Het is een scheiterd die zich laat pakken door andere katten. Ik woon in een flat en hier lopen enorm veel katten buiten. De kat hier naar buiten laten gaan is gewoon vragen om problemen voor de kat. Dat is mij te zielig. Onderbrengen in een pension om te proberen is voor mij niet op te brengen. En dan zou het ook nog voor een behoorlijke tijd moeten zijn om zeker te zijn dat er geen haren/schilfers meer in huis zijn. Kan ik niet betalen. Bij vrienden geprobeerd maar helaas zijn er geen vrienden bij die zomaar een paar weken een kat op kunnen vangen. En we kunnen overigens geen puffers ofzo gebruiken die hem helpen want het slaat bij hem op de bovenkant van de luchtwegen. Neussprayen kunnen we doen om het te verlichten maar dit helpt niet voldoende. Test is vandaag afgenomen. Woensdag hebben we de uitslag. Eerder gaat de kat ook niet weg. Maar ik verwacht niet van de 1 op de andere dag een huisje te hebben voor hem. Vandaar dat het berichtje nu al geplaatst wordt. Maar mocht de test negatief uitslaan en het blijft erger worden zal de kat hoe dan ook weg moeten. Het is begonnen nadat we de kat in huis hebben gehaald. De klachten en verdere info duidt gewoon op een duidelijke allergie. Ik ga niet 4 jaar afwachten omdat je vanaf het 5e levensjaar pas goed betrouwbaar kan testen. Lijkt mij vrij logisch. Als de huisarts (en ik) niet zo zeker waren van de allergie had dit berichtje er niet gestaan.
De belangrijkste is dat zijn luchtwegen (bovenste gedeelte) dusdanig vast gaat zitten dat hij hoest als een zeehond en vaak moeite moet doen met ademhalen. Vandaag kreeg hij zelfs even helemaal geen adem tussen het hoesten door en duurde echt ff voor hij daar uit was. De klachten worden steeds erger. Verder heeft hij constant een loopneus. Maaaar... Bij zijn vader heeft hij nergens last van. Komt savonds daar en wordt dan sochtends zo goed als klachtenvrij wakker. Zodra hij weer hier komt speelt het heel snel weer op. Hij krijgt ook geregeld uitslag. Hierbij geld ook hoe meer het hoesten, hoe meer uitslag. Maar het gaat vooral om de luchtwegproblemen.
Wat jammer! Denk je zn diertje een plezier te doen en in je gezin op te nemen gebeurt er dit! Dit is echt mijn nachtmerrie heb twee katjes en 1 is echt heeeel eenkennig ze wilt alleen mij. Ze is echt mijn vriendin en maatje troost me als ik verdrietig ben en gaat mauwen naar mijn vriend als we ruzie hebben etc. De gedachte dat ik haar weg zou moeten doen breekt mn hart! De ander is zn gezellige allemans vriendin die vind iedereen leuk! Nja is off topic kwam ineens bij me op. Zijn er geen mogelijkheden de kat regelmatig naar buiten te laten? (heb niet alles kunnen lezen) aangezien ze dat wel gewend is? Tsja en als er geen andere optie is hoop ik dat je een lieve baas vind.
@Bagheera, ik baal ook enorm. Ik heb hem juist in huis genomen omdat mijn moeder hem anders weg zou doen (zonder goede reden) en ik hier dus wel op tegen ben. Het liefst had ik hem hier gewoon oud zien worden.
Allergietabletten moet je niet dagelijks willen gebruiken.. Ik ben wel blij dat je nu een idee hebt waar het van komt en toch maar goed dat je even langs de huisarts bent geweest.. Ik ken je van dit topic> http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/358389-zeehonden-hoest-2.html Er zal ook heus wel een ander lief baasje zijn die voor de kat kan zorgen, en dan is je kind van die vervelende zeehondenhoest af.. Je moet je daar niet schuldig om voelen, tuurlijk is het zielig, maar soms is het gewoon overmacht.. Gr. Carlien