Ach precies onze poes. Ik herken je verhaal, 2 katten zo weg gedaan. Vreselijk verdrietig maar n ziekbenauwde baby en peuter ging me echt te ver. De eerste bij vriendin ondergebracht vanwaar hij naar huis is gaan lopen en nooit aangekomen. De 2e tegen alle advies in, op mp. Nooit gedacht dat iemand hem wilde hebben maar had binnen 12u 4 serieuze reacties. Ik heb mn gevoel gebruikt bij de kennismaking. Kat en kinderen reageerden zo positief op de vrouw die hem meekreeg dat het echt goed voelt. Ook krijgen we nog verhaaltjes en foto's toegezonden. Zij vertelde dat onze 'advertentie' haar raakte, ik wil je best onze tekst in een PB sturen. Heel veel succes en sterkte!
Ik zou mijn kleine volop in ontikkeling ook echt geen medicatie geven. Waarom een volwassenen wel, omdat een volwassenen uitgegroeit is. En eventueel zelf keuzes kan maken. Ik heb echt een enorme grote dieren gek maar je eigen vlees en bloed vind ik dus echt wel anders. Je neemt toch ook je verantwoording voor je dieren. Als er een niet gezonde situatie voor je dier ontstaat haal je je dier uit die situatie. Lijkt me logisch dat je kind toch echt nog een stapje voor heeft op je huisdier. En dit had je me voor mij zwangerschap echt niet horen zeggen. De dieren zijn hier alles. Maar niet ten kosten van mijn kindje!
Wou er nog even aan toevoegen, wij riepen ook altijd beesten kies je voor je leven! Klopt, maar moetniet ten koste van alles zijn. Ik zou de mensen die nu heel hard roepen hoe andere het zouden moete doen, want je kan niet zomaar je beesten weg doen, even nagaan als het met je eigen kind zo zal zijn. Ik hoop ook dat voor iedereen dat ze zelf nooit tot die keuze komen te staan!
Je gaat een kind toch geen medicatie geven als je zo'n beest de deur uit kan doen en er een liefdevol huis voor vind?? Vind jou reactie echt ziekelijk. je kind maar volstouwen met medicatie.. pff.
Ik zou zeker naar alternatieven kijken maar medicijnen zijn not done! Ik heb een erge vorm van hooikoorts en knaagdieren allergie, en ik heb de opleiding dierverzorging afgerond, maar vraag niet hoe. Tijdens stages kon ik vrijwel geen lucht meer krijgen, niet uit mijn ogen kijken omdat ze volledig dicht gingen zitten, en zat ik onder de uitslag. Ik kreeg een geweldig middel, polaramine, ik kon vrijwel alles. Had wel wat last maar minimaal als je wist hoe het was. Maar daarna lag ik alleen maar te slapen, ik had zo'n mooie gele sticker erop dat het je reactievermogen beïnvloedt, volgende dag flinke koppijn. Sorry hoor maar stop je toch niet in een kind? De artsen in het ziekenhuis hebben meerdere malen gezegd dat ik moet stoppen met de opleiding want ondanks de onderdrukking zou ik door het continue er aan blootgesteld worden meer allergieën kunnen ontwikkelen. Dat risico ga je toch niet bewust nemen met je kindje! Laat ik hierbij nog vermelden dat mijn honden echt heel veel beteken en geen haar op mijn hoofd dat ze mocht ik toch een hondenallergie gaan ontwikkelen ik het zelf wel onderdruk met medicijnen, maar mijn dochter, no way!!
Even een update vanuit hier. Nicky heeft nog geen ander huisje gevonden. Als dat morgen nog steeds niet zo is ben ik genoodzaakt hem naar het asiel te brengen (en ik hoop dat zooo te kunnen voorkomen). Mijn zoontje heeft dit weekend al een dosering Prednison gehad en zit nu ook aan de Ventolin pufjes. Nog heeft hij het de hele dag door benauwd (Ventolin verlicht wel iets gelukkig) en als de kat langs komt dan is het een kwestie van 1-2 minuten dat hij ademnood krijgt. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om mijn zoontje in de woonkamer en keuken te houden en de kat in de gang en slaapkamers. Helemaal mogelijk is dat niet gebleken met een peuter die vergeet deuren dicht te doen als ze bijv naar de wc is geweest. Bedje van zoontje staat nu ook in de woonkamer en ik slaap naast hem op de bank. Ik durf hem niet meer alleen te laten.
Dat is een heel eind uit de richting, ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen. Je doet het voor je kindje, ik hoop dat hij zich snel beter voelt!
Oh wat verschrikkelijk sneu voor je zoontje en eng voor een moeder om te moeten zien dat je kleintje het zo benauwd heeft. Dan zit er gewoon niks anders op dan de kat met spoed het huis uit te doen, voel je daar dan alsjeblieft ook niet schuldig over. Beterschap met je ventje, hopelijk kan hij snel zonder al die heftige medicijnen!
Nou het asiel zit hier dus op maandag gewoon dicht. Maar het moest vast zo zijn want vanavond komt iemand vanuit Belgie Nicky ophalen!! Ik ben zoo blij dat hij gewoon direct naar een huisje kan. En dat iemand vanuit belgie naar midden nederland rijdt omdat die perse deze kat (dit karakter) wilt hebben geeft mij best wel een gerust gevoel. Ze waren echt op zoek naar een knuffelkat die met kleine kinderen en een hond en kat overweg kan. Ik ben echt superblij!
Nicky is vanavond opgehaald en nu onderweg naar België. Er was gelijk een goede klik tussen hem en de vrouw die hem kwam halen. Ik ben heel blij dat op deze manier het asiel buiten beeld is kunnen blijven. Vandaag uren bezig geweest om de vloerbedekking in de slaapkamer van de kinderen aan te pakken. Hoewel ik dagelijks stofzuig haalde ik complete plukken stof/haar van de vloerbedekking toen ik er met een trekker overheen ging. Bah wat een rotspul is die vloerbedekking zeg! Met mijn zoontje gaat het nu iets beter nu hij overdag op de opvang zit en hopelijk is het hier in huis de aankomende 2 weken zo 'haar-loos' in huis dat hij weer lekker de hele dag thuis kan zijn zonder puf te gebruiken. Gelukkig voor hem is hij aankomend weekend bij zijn vader.
helemaal geen commentaar hoor, ze heeft tenslotte de kat van haar moeder. Dus die dikke huid hoeft niet, beetje raar om dat gelijk te roepen. Alsof je dan een rel wil. ik heb hier een ander gevoel bij. Deze kat is ook niet 9 jaar bij haar geweest. ontopic Kun je niet een briefje ophangen in de supermarkt? Of weet je misschien een katten liefhebber in de buurt waar je dan eens op af kan gaan? Ik zou het gewoon iedereen vragen, werk, vrienden familie etc? succes. edit, hij is geplaatst lees ik Fijn zeg!
Wow,wat fijn dat je voor je kat een goed huisje hebt gevonden! Dat geeft toch wel een fijn gevoel denk ik ipv asiel. Hopelijk knapt je zoon snel op!
hou wel in je achterhoofd dat het een jaar kan duren voor dat je huis katvrij is toevallig ergens gelezen omdat mijn zoontje astma heeft en dus ook getest is op katten(was alleen niks gevonden in zijn bloed )
fijn dat de kat een nieuw huisje heeft gevonden.. misschien een idee om eens te kijken naar andere soort vloer.. vaak gaat allergie toch gepaart met huisstofmijd manlief kwam daar ook achter hier hebben we nu boven laminaat ipv vloerbedekking en gaat een stuk beter.. een gladde vloer is dan toch makkelijker schoon te houden..