hoi! Tot wanneer sliepen jullie kindjes met een mutsje op? Bij ons is het ong 16 graden en slaapt ze met een mutsje.. Ik merk dat ze dat ding helemaal niet fijn vindt.. Ze is 6 weken.. Kan ik hem nu aflaten of is dat te koud?
Mijn dochter is in April geboren en binnen was het gewoon lekker warm, dus weet niet wat dat verandert aan de situatie. Maar zij sliep na 2 nachten al niet meer met een mutsje. Idd als ze zichzelf op temperatuur kunnen houden. Maar hoe dat werkt met een koud kamertje weet ik niet.
als ze zich op temperatuur kan houden, mag hij af hoor. En als je twijfelt, dan laat je het mutsje af en temperatuur je de 1e dag(en) nog even, om te kijken of ze zonder mutsje warm genoeg blijft. Misschien is het mutsje nu juist wel té warm, waardoor ze het niet fijn vind? Hier hebben we hem aan het eind van de kraamweek al afgelaten (oktober kindje)
is 16 graden niet erg koud? ik vind een koude kamer wel fijn maar heb nu altijd de verwarming aan snachts, op 20 graden staatie zelfs anders zijn de kinderen overal koud als ik ze voel . Niet elke kamer wordt ook even warm onze kamer kan dan snikheet worden maar als je de kinderkamer binnen komt dan scheelt dat enorm daar is het altijd een stuk kouder. Ik zou het mutsje af doen maar wel zorgen dat de kamer op zn minst 18 graden is
ze moeten hun warmte op een gegeven moment juist ook weer kwijt door hun hoofdje, dus ik zou hem aflaten en de kamer voorverwarmen voor ze naar bedje gaat!
Bedankt voor jullie verschillende reacties hihihi. Ik ga een slaapzakje voor Lisa kopen en dan ga ik het vanaf dan gewoon proberen zonder mutsje.. Ik merk ook als ze bijvoorbeeld mee gaat in de auto en een capuchon (als ik het goed schrijf) op heeft dat ze dan een heel warm hoofd heeft en nekje.. Dus dan laat ik meestal ook haar muts af.
Ik heb het trouwens altijd snel koud dus dan heb ik de neiging haar misschien ook te warm aan te kleden Vindt het wel altijd moeilijk hoor!
Bij Femke (die in het begin haar temperatuur juist niet goed kon vasthouden) heb ik al een week of 2 geen mutsje meer op. Maar ja, we zijn haar toen ook gaan inbakeren, en dan is het ook weer opletten dat ze niet te warm ingepakt wordt. En ik heb het zelf juist altijd snel warm, dus heb precies het tegenovergestelde, kleed haar misschien wel eens te koud. Jelle lijkt wat dat betreft in ieder geval wel al op mij... die heeft nu in de winter ook gewoon een trui met lange mouwen aan (geen dikke), zonder hemd.
ons meisje is in december geboren en had alleen de eerste nacht nog een mutsje op (was in ziekenhuis) en thuis gelijk lekker af! Warm genoeg binnen toch!
Rosa heeft alleen de eerste twee nachten met mutsje geslapen, daarna nooit meer. Ze heeft 's nachts altijd een romper met lange mouwen, pyjama en slaapzak aan met daarover een deken. Volgens mij heeft ze het zo altijd lekker warm..
Kun je er niet voor zorgen dat de kamer iets warmer wordt? 16 graden lijkt me echt te koud voor een pasgeboren baby. 18 graden is dan toch de richtlijn?
Op haar kamertje is het altijd kouder.. Heb de verwarming dag en nacht aan maar wordt niet erg warm. Max 20 graden overdag en denk 16-18 graden in de nacht als de verwarming aan staat.. Dus krijg hem niet warmer.. Een kruik krijgt ze wel elke nacht. Ze slaapt trouwens nog niet op haar eigen kamertje.. Maar dat wil ik wel gaan doen binnenkort omdat ze steeds beter slaapt. Er zitten kieren bij het raam waar kou doorheen komt.. (is een oud huis) Dus ga dat van de week maar dicht kitten en kijken hoe dan de temp in haar kamer is.