Slaap/eet ritme baby jonger dan 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Vanwege gedoe rondom verborgen reflux, is het ritme van mijn zoontje 1 grote chaos. Daardoor ben ik zelf ook erg aan het hannessen met hem. Ik ben ook totaal kwijt welk ritme mijn oudste had en waar ik dus samen met P. naartoe moet werken. Het is niet zo dat ik hem perse in een ritme wil duwen omdat mij dat beter uit komt. Ik wil hem voorzichtig helpen een, met name, goed slaapritme te vinden. Hij doet nu alleen hazeslaapjes en dat helpt hem ook niet. Maar ik weet niet zo goed wat ik precies van hem kan "verlangen" qua slapen en drinken.
    Ik ben ook bang dat als ik hem niet een beetje help, dat chaotische blijft. En met name met het oog op het KDV is dat niet zo handig... Ook vooral voor hem. Ik ben bang dat hij door het slechte slapen huilerig blijft en dat dat huilerige op het KDV echt huilen zal betekenen.

Ik ben dus benieuwd naar het ritme van jullie kindjes :)

2. fafje

fafje Niet meer actief

mss is het wel duidelijk hoelang hij maximaal kan wakker blijven...als je dat bijv heel strak houdt, komt ie vanzelf in een ritme...en dan wel naar bed doen als ie nog net niet TE moe is...

Hier bijv max 1,5 uur...ik ga dan meestal na 1,25u al met hem btj wiegen rustig rischting zn bedje...
    Dan leg ik em er in, issie nog ff wakker, maar gaat ie lekker rustig uit zichzelf slapen...

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het idd wel heel slim dat je daar al overnadenkt en ik denk dat het voor hem ook goed is als er wat regelmaat ik komt. Ik zou eerst zoals fafje zegt even kijken hoelang hij ongeveer wakker kan zijn. Daar kun je je ritme op aan passen. Doordat hij eerst veel gehuild heeft door de reflux zal hij nu wat oververmoeid zijn en daardoor slaapt hij ook weer slechter, je komt dan in zo'n cirkeltje. Ik zou een manier vinden waarop hij goed slaapt, of dat nu bij jou in een doek is, in zn wieg of in de kinderwagen. Dan bij de eerste tekenen van vermoeidheid hem op die plek brengen en proberen te leren langer te slapen. Dan bedoel ik niet laten huilen hoor, helemaal niet, maar dus even terug als hij wakker is en hem weer in slaap proberen te krijgen. Als hij eenmaal doorkrijgt dat hij weer terug in slaap kan vallen dan zal hij steeds uitgeruster raken en dan slaapt hij ook steeds makkelijker. Dan kom je op een gegeven moment ook in een vast ritme.
    Mijn dochter kon niet zo lang wakker blijven toen, dus die lag met een uurtje weer op bed. Ze werd wel eens wakker tussendoor en dan ging ik naar haar toe en gaf haar speentje, zo sabbelde ze zich weer in slaap. Ze had snel door dat ze zelf terug in slaap kon vallen en maakte toen dutjes van 3 uur.

Wel een verhaal geworden, maar ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
    suc6

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd net Tulip zegt...eerst zorgen dat leert te slapen zegmaar...hier ook na relfux een ritme zoek...maar eerst lekker in de kinderwagen laten slapen..heel vaak nog in de woonkamer...

toen dat heel goed ging, steeds een slaapje met kinderwagen in zn kamertje...toen dat goed ging, steeds een slaapje meer in bedje...etc etc

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

8:00 fles
    9:30 - 11:00 slapen (met een maand of 4 werd dit 10:00-11:00)
    12:00 fles
    13:00 - 15:30 slapen
    16:00 fles
    ergens tussen 17:00 en 19:00 kort slapen in de box (max 45 min)
    19:30 fles
    20:00 naar bed
    23:30 flesje (tot 4 maanden)

Dit is ook precies het schema in ons KDV (al haalt Pom het meestal niet omdat het in het KDV veel drukker is dan thuis) maar ze doet wel leuk mee vanaf een week of 14.
    Het is ook een handig schema met reflux omdat je kindje vrij lang wakker blijft na de voeding en op die manier kun je er voor zorgen dat je kindje langer 'overeind' blijft wat bij reflux bevorderlijk is.

Deel Deze Pagina