Zoontje was zindelijk, maar nu opeens niet meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eli05, 12 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Wij waren 2,5 maand geleden gestart met de zindelijkheidstraining van ons zoontje van 2,5 jaar oud. Na 3 dagen had hij alles door en was hij volledig zindelijk. Weken lang heeft hij geen enkel ongelukje gehad. Zelfs 's nachts bleef hij geregeld droog.
    2 weken geleden weigerde hij plots om te zeggen wanneer hij op het potje moest. Sindsdien geeft hij niet meer aan wanneer hij op het potje moet. We hebben er al met hem over gepraat. Als je aan hem vraagt: doe je dan liever in je broek? Dan knikt hij gewoon ja.
    Ik zie aan bepaalde signalen wanneer hij pipi moet doen en dan zet ik hem op het potje. Dat is soms met veel tegenspartelen, maar hij moet dan altijd pipi doen. Als ik het initiatief niet neem, zal hij gewoon elke keer opnieuw in zijn broek doen.

Hoe kan hij opeens niet meer zindelijk zijn? Wat kunnen we hieraan doen? Ik word er soms moedeloos van... 1 stap vooruit, 2 stappen achteruit...

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    De nieuwigheid is eraf, spelen is leuker dan naar de wc gaan.
    Goed dat je hem stuurt als je ziet dat hij moet. Gewoon blijven doen. Eventueel ook vaste momenten erbij pakken dat hij het standaard moet proberen. Bijv altijd voor of na het eten even naar de wc. En voordat je weggaat even proberen. Dan vang je het grootste deel alweer vanzelf op. Hij pakt het wel weer op. Ga zo door!

Deel Deze Pagina