Pufffffff. ben ik weer. ONze zoon heeft met de kerstdagen hoge koorts gehad en de zesde ziekte. Met longontsteking en ontstoken oor erbij heeft hij antibiotica gehad voor 7 dagen. (amoxicilline). Hij knapte wat op. geen koorts meer, maar de klieren op zijn achterhoofd bleven opgezet(dikke knobbels). die zitten er nog steeds. Nu was gisteren de laatste dag ab. Twee dosissen had hij nog, dus 'smiddags de laatste gehad. Nu vandaag uit het niets, ineens weer 38.8, nu 39.4. Is hangerig en ademt snel. Ik vond een galbult op zijn zij en ietwat rode pukkelige uitslag op zijn ruggetje. Verder nergens. Ik heb de huisarts om kwart over vier gebeld, om niet weeeeeeeer naar de HAP te gaan. Voel me bezwaard we zijn er al wel vijf keer geweest, hij was telkens in het weekend ziek. Alles uitgelegd, misschien kuur te kort? Moet hij komen? Ass. overlegt met huisarts, ze komt terug aan de lijn en zegt, nee kijk maar aan, zal wel een nieuw virus zijn er heerst van alles. Hoeft niet meteen weer ab. Daar vraag ik ook niet perse om, blijkbaar wordt dat zo opgevat. Maar goed. Als hij suf werd moest ik hap bellen of niet wilde drinken enz. Als hij maandag nog koorts had maar bellen. Maar ik ben er niet gerust op. En domme doos als ik ben, nu durf ik dus de hap niet meer te bellen uit domme angst voor de relatie met mijn huisarts. Ik heb een videootje gemaakt net. Willen jullie kijken of je hem snel vindt ademen/benauwd vindt? Ik weet niet maar misschien vinden jullie hetzelfde als ik of stellen jullie me gerust, ik zou gewoon graag iets meer meningen horen. http://youtu.be/mkrSXc-Gnvg
Wat vervelend dat hij weer ziek is. Jammer dat je HA ook zo reageert terwijl jij aangeeft dat je er niet gerust op bent. Heb je ook gezegd dat je niet op een ab kuur uit was? Ik vind hem iig zeker niet benauwd klinken, mijn man (astmapatient) overigens ook niet. Dat snel ademen, tja als hij niet fit is, koorts (?)heeft dan gebeurt dat al snel volgens mij. Mijn zoontje is op het moment ook ziek en bij de minste inspanning ademt hij ook alsof hij net heel de kamer is rond gerend. Maar als jij je er niet prettig bij voelt zou ik gewoon de HAP bellen.
Ja vind ik ook jammer. Laatst vertelde de huisarts nog dat ik vooral moest komen als L. ziek was.... nou tja. Ik kreeg dit antwoord. Ik heb nog wel uitgelegd dat mijn vraag was of het misschien met de lengte van de kuur te maken kon hebben. Nee, dat kon ook niet zei de ass. Bedankt voor je reactie. Ik vind m ook niet piepen nu (heb zelf ook astma en L. heeft pufjes) maar dit is voor het eerst dat hij zo snel ademt..
Als ik het filmpje zo zie dan lijkt het me dat Lenn erg verkouden is, maar niet te snel ademt. Zijn borstkas gaat ook niet snel op en neer of ver naar binnen getrokken. Maar meid, als jij je ongerust maakt, dan bel je gewoon en laat je hem even nakijken. Al is het voor jouw eigen gemoedsrust. Beter 10 keer te vaak, dan 1 keer te weinig. Daarvoor betalen we in NL torenhoge premies. Dus niet denken "wat zullen ze wel niet denken....", da's niet interessant. Jij moet vannacht lekker kunnen slapen en gerust zijn!!!!! Daarbij zou ik nooit tegen jou zeggen "niets aan de hand joh", want ik ben geen arts en we zien echt niet alles op zo'n filmpje en ken jouw kleine man niet.
Tess had het met name als ze heel erg verkouden was. Logisch ook, want doordat haar neus dicht zat kreeg ze natuurlijk voor 50% minder lucht. Fijn dat je wat geruster bent! Maar schroom niet en nooit om te bellen en te "eisen" dat ze hem zien. Echt, dat wil ik je echt op jouw hart drukken. Je bent nooit een zeur, maar een goede (en bezorgde) moeder!
Vindt hem ook niet snel ademen... Hoogstens wat zwaarder, maar dat heeft waarschijnlijk met de koorts te maken. Hij heeft geen intrekkingen en neusvleugelt ook niet, dus benauwd heeft hij het niet. Bij twijfel moet je natuurlijk wel altijd bellen naar de HAP! Beterschap met je mannetje...
Dank jullie wel. Ben echt geruster nu (niet ingetrokken borstkas en niet neusvleugelen, dank jullie wel. We gaan het even aankijken.
Ik ben toevallig vandaag op cb geweest. Soort gelijk en koorts, geen bultje (gek bultje trouwens, ken ik niet zou ik dus wel mee naar ha gaan). Ze vertelde mij dat het een verkoudheid is, hij hoest ook enorm en dat zat hoog. Als hij echt benauwd zou zijn dan gaat niet zijn buikje, maar borstkastje op en neer. Kan ik nu niet goed zien, maar als dat zo is moesten wij dus wel naar de huisarts.. Was een graadmeter, zoals zij dat zei!
Vertrouw op je moedergevoel!!! Mijn dochter heeft afgelopen jaar drie keer in het zh gelegen door fouten van de arts ( hap) ook na een ab keur koorts houden dat klopt niet hoor
Uit ervaring vind ik dit echt niet benauwd hoor. Ik zie zijn middenrif niet abnormaal op en neer gaan en neusvleugelen doet hij ook niet. Zou hiervoor de HAP niet bellen.
Hij hoest gelukkig nu niet, alle andere keren wel. Maar die knobbels schuin achter op zijn achterhoofd (net achter beiden oren, maar dan iets meer naar het midden) zitten me niet lekker. Maar ja, daar kan ik nu geen hap voor bellen, dat snap ik ook wel. Hij heeft nu weer 39.4, was net beetje gezakt naar 38.8 begin van de avond. Verder speelt hij nu wel. Hij heeft al die tijd vanaf kerst wel heel pips gezien. Tis zo moeilijk he, kon hij maar praten...
mijn dochter heeft hetzelfde gehad. ook dezelfde medicijnen. alleen heeft ze ook nog een puffer gehad tegen de benauwdheid. ze heeft wel 2 x die amoxiline (ofziets) gehad voordat het hielp. succes
Ik vind hem niet benauwd. Maar de ab was gister de laatste en deze was voor de longontsteking? Dan vind ik het wel vreemd dat je ha zegt wacht maar af. Bij een longontsteking moet je na de ab kuur sowieso terug om laten te beoordelen of het volledig weg is.
Hij ziet er normaal ziek uit,niet heftig ofzo. Als je het niet vertrouwd,pak je je kind en ga je naar de hap,doe ik ook zo,ik bel niet eens eerst. En nog wat,mijn hart smolt toen ik dat snoetje zag,het is zo,n mooi schattig lief kindje,heerlijk!Geniet van hem. Mijn kindje ligt te slapen,anders ging ik m even goed knuffelen hihihi.
Even off topic: wat een geweldig mannetje! Hij klinkt niet super benauwd,maar als je bezorgd bent kun je beter wel naar de dokter gaan. Mijn zoontje is ook ziek geweest een paar weken geleden, ab gehad tegen oorontsteking en kreeg na die kuur ook weer koorts. Heb het 2 dagen aangekeken en toen was de koorts weer weg. Misschien bij hem ook? Kan die bult een bijwerking zijn van de ab? En opgezette klieren komen wel vaker voor bij verkoudheid. Beterschap met je lieve mannetje!
is het niet gewoon verstandig dat je de dokter belt dan ons laten beordelen via een filmpje .... een filmpje zegt helaas niks ..... en beter een keer te veel bellen dan te weinig
haha, ik bloos ervan, maar ja, tis wel een lief manneke he! Ja mooi en lief! Ik bel toch echt niet zomaar de hap, zeker niet omdat we er al zo vaak geweest zijn. Ik kijk het tot maandag aan, als het niet slechter gaat, als hij naar gaat worden denk ik dat ik wel bel. De axomi die hij kreeg was inderdaad tegen de longonsteking. GEen kip die heeft gemeld dat hij daar nog gezien moest worden. Daarom vond ik ook dat de huisarts er nu zo lafjes mee omging...
als je zelf twijfelt zou ik gewoon bellen hoor! jij als moeder weet dat het beste of het klopt of niet en persoonlijk vind ik dat best hoog...die koorts... maar wat een dropje is het!
Kijk het gewoon even goed aan. Onze zoon (wel een stukje ouder) had dit vorig jaar ook. Dan weer ging het een paar dagen goed en dan weer een paar dagen koorts. Op een gegeven moment zat ik bijna wekelijs bij de huisarts, maar de longen waren schoon (ze hoorden niets), een ab kuurtje voor de zekerheid (omdat het al een paar weken zo ging) En ik moest de koorts bijhouden (dus steeds opschrijven). Uiteindelijk (bijna 1.5 maand verder) wist de huisarts het ook niet meer en moesten we voor de zekerheid dan toch maar een foto laten maken. En ja hoor een fikse longontsteking, contact gehad met een kinderarts, was dus een atypische longontsteking (niet vaak voorkomend en niet te horen met een stethoscoop). Toen weer een ab kuur gekregen (maar een specefiekere en geen brede zoals amoxicilline is) en de mededeling dat het zondags opgeknapt moest wezen anders werd hij met spoed opgenomen. Gelukkig knapte hij op en 4 weken later is de longontsteking weg. Maar ik kreeg wel op mijn hart gedrukt dat voor herstellen van een longontsteking (dus na de schone foto in ons geval) 6 weken staat. Om een lang verhaal kort te maken, als jou gevoel zegt dat het niet klopt dan klopt het niet. Schijt aan alle dokters, gewoon bellen, gewoon gaan.