Ben best een beetje trots dat ondanks het helaas nooit gelukt is mijn dochter aan te leggen, zij toch al 8 maanden mamamelk krijgt Op het moment word de productie toch wat minder dus ben aan de vriezervoorraad van 17 liter begonnen Wou ik even delen
Jemig ontzettend veel respect voor je!! Echt heel knap! En ook zoveel in de vriezer staan, dat is wel enorm. Ik heb zelf bij mijn zoon 7 weken fulltime gekolfd en langer hield ik het niet vol. Ik weet dus wat voor een prestatie het is!
WOW daar mag je zeker trots op zijn!! Complimenten voor je grote moederhart Blijf je nog lang kolven? Probeer je zo lang mogelijk,ondanks dat het nu wat afneemt?
Bedankt voor jullie lieve reacties! Geeft me weer even een boost om vol te houden, want soms moet ik eerlijk bekennen, ben ik het wel een beetje zat hoor... Ik wil zeker zo lang mogelijk doorgaan. Zowieso blijf ik kolven totdat mijn vriezervoorraad op is, en of mijn productie dan nog toereikend is, zie ik dan wel. Voor nu hoop ik de 10 maanden te halen. Ideaal zou een jaar zijn... In ieder geval ben ik blij dat ik de 8 maanden gehaald heb! Op naar de 10 maanden
Respect! Ik ben al even bezig met nakolven ivm einde verlof en dát word ik nu al zat. (Ben net 3 weken bezig geloof ik). Bij mijn dochter ook gekolfd en het is idd niet altijd makkelijk. Knap dat je het zolang volhoud. 17 liter?!? Waar láát je het?
Nou dat is nog wel grappig eigenlijk..... Mijn vriezer zit dus inderdaad vol dus ik heb zo'n 10 liter bij mijn vader in de vriezer...hihi. Hij maakt er vaak grapjes over als er visite is... anders pakken jullie wat uit de vriezer, ligt vol met lekkers.. ook best een beetje genant eigenlijk...
Hier ook een fanatiek kolver, al was ik denk ik eerder gestopt als Simone niet bij me was gaan drinken. Wat ik vervelend vond aan de enorme hoeveelheid melk in de vriezer is dat je het uiteindelijk *moet* ontdooien anders is het niet goed meer, en ik had toen zoveel dat Simone eigenlijk alleen maar ontdooide melk kreeg en ik alles vers aan het invriezen was. Dat vond ik zo zonde dat ik het heb weggegeven. Ze krijgt nu alleen nog vers en alles wat over is gaat de vriezer in voor iemand anders. Op de een of andere manier heb ik altijd de energie weer gevonden om de dipjes zo te overwinnen dat ontdooien niet nodig was.... Hoe doe jij dat met die enorme voorraad?
Echt supergoed dat nu ook een ander kindje goed groeit op jouw melk! Moet een heel fijn gevoel geven denk ik he! Ik ben de voorraad nu langzaam zelf aan het opmaken. Kolf op dit moment te weinig voor haar per dag. Ze drinkt zo'n 600 ml en ik kolf nog maar iets van 500ml. Dus ik ben blij dat ik die voorraad heb! Mocht de voorraad op zijn en ik nog door wil gaan met bv, moet ik toch weer iets verzinnen om de productie op te krikken....
wat ontzettend knap zeg! kolven is echt niet makkelijk en dat je het dan al zo lang volhoud is echt een groot compliment waard... en je kleintje krijgt toch al mooi 8 maanden alle goeds van haar mama!
Knap zeg! Uit ervaring weet ik hoe zwaar het is, maar als je de 8 maanden al hebt gehaald dan zal je je doel van 10 maanden ook zeker bereiken, de aanhouder wint! Je mag dus zeker weten trots zijn op jezelf!
Hoezo is dat genant, in menig koelkast staat een pak voorverpakte melk van de koe, daar zeurt dan weer niemand over Goed bezig! Mooi dat je dit kunt doen voor je kleintje!
Ja is ook zo, hihi. Jij verdient trouwens ook een grote pluim aan de onderschrift te zien! kan ik nog een voorbeeld aan nemen
Mijn pluimen heb ik al gehad, deze zijn allemaal voor jou. Ik heb er veel respect voor als mensen al kolven sinds de kraamtijd, dat is toch een heel ander verhaal.