Met welke leeftijd oudste kind paar minuutjes zonder toezicht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dag dames,

Ik heb in 13 maanden tijd 2 kindjes gekregen.
    Mijn zoontje begint langzaam zijn eerste stapjes te zetten en is een echte brokkenpiloot.
    Nu vroeg ik me af..........hoe oud was jullie oudste kindje toen jullie hem/haar een paar minuutjes alleen beneden lieten zonder toezicht?
    Bij mijn zoontje durf ik dat echt nog niet aan aangezien hij erg ondernemend is en nergens gevaar in ziet...
    Hoe zit dat bij jullie?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat je dat zelf het beste in kunt schatten bij je kind. Ik liet mijn dochter bij 9 maanden al wel even alleen om boven gauw een was in de machine te gooien, maar Thirza heeft nooit rare dingen gedaan. Was ze een ander kind geweest, dan zou ik mogelijk dat niet hebben gedaan...
    Naar je kind kijken dus en dan weet je denk ik als moeder echt wel wat wel en niet kan! :)

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is ook wel eens een momentje alleen beneden, maar dan wel met de zekerheid dat ze niets kan doen. Heb een traphekje dus naar boven gaat ze niet. Maar, moet ik langer dan 3 minuten boven zijn dan gaat ze wel mee, zou ik met 13 maanden ook nog doen denk ik. Baby in de draagdoek dan heb je je handen vrij om je grote vent de trap op te laten klimmen?

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.840
    3.630
    113
    Wow, petje af voor jou hoor, 2 kindjes in 13 maanden lijkt me erg pittig!

Mijn zoontje is nu anderhalf en ik laat hem eigenlijk nog niet echt alleen beneden. Ik ren wel eens heel snel naar boven om iets te pakken, maar als het echt langer dan een minuut gaat duren neem ik hem echt mee, of parkeer hem nog even in de box of kinderstoel. Het zal ook van je kindje afhangen, maar hier heb ik dus een een heel ondernemend, nieuwsgierig en ondeugend mannetje rondlopen, die bijvoorbeeld dol is op het klimmen op de bank, stoelen, salontafel, enzv, maar nog niet helemaal snapt dat je daar ook vrij hard vanaf kunt vallen, dat soort dingen. Ik durf het iig nog niet echt aan.

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ligt aan het kindje vind ik. Maar heb je geen box dan? Daar kun je hem eventueel ook even in zetten, als je even naar boven moet. Dat deed ik wel met die leeftijd!

Nam ze echt niet continue mee naar boven. En een kind moet zichzelf ook leren vermaken en wennen aan dat mama soms even wat moet doen.

6. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik laat mijn kindje nu ook wel eens een klein moment alleen in de box als ik even naar boven moet. Hij kan nergens bij en moet zichzelf ook even kunnen vermaken. Als je jouw kind niet in de box doet zou ik hem niet zo snel alleen laten zonder toezicht...

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    IpOei, de exacte leeftijd zou ik niet weten. Snds kort durf ik het wel, maar echt heel kort hoor. Inderdaad maar een paar minuutjes, hooguit een minuut of drie schat ik. En dan met alle deuren open. Eékeer is hij wat langer alleen geweest, toen ik de auto moest krabben. Het was zo koud en hij was al niet helemaal lekker, dus ik wilde hem niet minutenlang in die koude auto hebben. Dus heb ik hem toen maar voor de tv geparkeerd. Eén 'voordeel' bij onze zoon: zodra de tv aanstaat, is hij niet van de bank te krijgen. Het wordt echt een complete zombie.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter klimt op meubels etc, dus ik kan haar echt niet alleen laten. Ze gaat wel nog regelmatig even in de box.

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pfff respect!

Vanaf maand of 11 ga ik wel ff boven tanden poetsen of gordijnen opendoen en bed recht trekken. Dan staat altijd tv voor dr aan

10. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik loop alleen naar de keuken als ik hem alleen laat, als ik naar boven gaat gaat hij mee.
    Ik heb namelijk ook 2 honden rondlopen hier dus ben ik wat voorzichtiger.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ligt aan je kindje. Dochter kon al heel vlot, die deed niet zoveel en was motorisch niet zo 'vlot'. Die kon je neerzetten en ze bleef zitten:D Kon ik even een wasje in de wasmachine doen boven.
    Zoontje daarentegen kroop overal op en onder toen hij een maand of 9 was. Die kon (en kan) ik niet even alleen laten.

12. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2 kindjes gekregen in 1 jaar tijd, pittig is dat he?!!
    Ik laat mijn oudste (nu 1,5) soms wel even een paar minuutjes alleen beneden dan staat hij meestal tv te kijken. Maar echt nooit langer dan 2 a 3 minuten en laat ook altijd de tussendeur open en blijf luisteren wat hij aan het doen is. Meestal leg ik de baby (nu een half jaar) dan even gauw op bed. Moet ik echt langer de kamer uit zet ik hem even in de kinderstoel voor de tv. Box voor hem hebben we helaas al weg gedaan. Veels te vroeg achteraf maar was die twee boxen in de kamer zo zat..hihi.. nu mis ik hem best nog wel eens als ik bv even snel naar de was moet ofzo. Verder komt hij altijd veel achter mij aan en wil overal mee 'helpen'. Duurt alles 2x zo lang maarja dan is hij meteen lekker bezig.

13. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    O, en ik heb trouwens beneden een verschoon hoekje met luiers voor allebei etc. zodat ik daar de kamer niet voor uit hoef.

14. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Een paar minuutjes alleen laten kon hier bij beide kids al snel, vanaf 9 maanden ofzo. Als ik even de bedjes opmaak of een wasje op zolder moet doen ga ik echt niet constant 2 kinderen meesjouwen.
    Het is altijd prima gegaan, ze spelen gewoon door. Beneden is het huis wel zodanig ingericht dat er ook echt vrijwel niks mis kan gaan of kan worden beklommen. Oja, het enigste wat ik heb meegemaakt is dat de fruitschaal is "geplunderd" en de tandjes in een appel en kiwi zijn gezet. Nouja...dat kan slechter.

Deel Deze Pagina