hallo, mijn zoontje is 2 maanden en hij wil zijn laatste voeding niet meer. als ik hem wakker maak dan valt hij zo weer in slaap krijg hem echt voor geen mogelijkheid meer wakker hij drinkt dan ook maar 50cc. nu lijkt het dus dat hij zelf zijn laatste voeding laat vallen maar hij komt s'nachts dus nog wel gewoon heeft iemand tips?
uh geen tips maar eigenlijk wil ik zeggen het is niet anders, eerst vervalt de laatste fles en uiteindelijk slapen ze daarmee de hele nacht door ook zonder nachtvoeding.
Sommigen doen dat ja... erg lastig! Misschien kun je je kindje ietsje eerder of later wakker maken, zodat hij misschien minder in de diepe slaap zit.
je kindje gaat dus eigenlijk te vroeg de nacht in heb ik het idee? Tja ik zou je kindje niet meer wakker maken en maar gewoon kijken hoe je kindje dan komt. Ook al is dat dan midden in de nacht, dat gaat vanzelf straks opschuiven naar een tijd richting de ochtend. Hier was het ook zo, of ik ze nu wakker maakte of niet, ze kwam standaard om 4 uur snachts voor de fles. Tja, dan lieten we haar s avonds maar lekker slapen hoor. Op een gegeven moment zijn we snachts als ze wakker werd een speentje gaan geven (met 12-14 weken ofzo) en daarmee konden we de tijd steeds verder rekken tot nu 7 uur meestal. Soms is het nog 5 of 6 uur overigens hoor - maar ik heb het idee dat ze nu weer wat meer honger krijgt.
het schijnt zo te zijn dat baby's om 22-22:30 in hun diepe slaap vallen en dat het dan heel lastig is om ze wakker te maken. Dus je zou kunnen proberen die laatste fles om bijvoorbeeld 21uur of 22uur te doen.Maar hij wil nog wel graag een voeding en hij heeft het ook nog wel nodig, dus ik zou dat gewoon eens proberen. xxx
Ik zou het gewoon zo laten hoor, hij zal het wel niet nodig hebben dan en 's nachts wel. Mart komt hier ook pas rond 00.00 soms later en dan ergens tussen 0500 en 0600, so be it denk ik dan. Hij is nog zo klein..
Ja, dat is inderdaad jammer voor mama's... Wij hebben het hier ook gehad, ze dronk om 19.00-20.00 een fles en sliep dan tot 5.00 door! Als ik ze om 22.00 een fles gaf, dan kwam ze om.... 5.30! Dus dat heb ik maar niet gedaan. Tot ze hier op den duur toch langer door ging slapen 's ochtends ( eerst half 6, toen richting 7 uur en zelfs 9 uur! ) ben ik wel een late avondvoeding gaan geven omdat ze anders maar aan de 4 flessen kwam.
hier kwam de grapjoker vannacht ineens om 0300 Pff was niet zo leuk voor mama..maar ja, hij had echt honger! Daarna kwam hij weer om 0800 dus ach ja..
Mijn ervaring van de oudste is dat als je net gewend bent aan een bepaald ritme, die kleine donders het gewoon lekker weer helemaal omgooien en jij er helemaal niks aan kan veranderen... Dus als je het nog op kan brengen (als je bijv. niet vroeg op hoeft om te werken of voor een ouder kindje ofzo) zou ik hem gewoon laten slapen en wachten op het moment dat hij die nachtvoeding weer gaat overslaan en zijn ritme weer verandert. (maar deze ervaring ten spijt kan ik soms ook wel even zuchten als het heel anders loopt dan ik had verwacht )