Ben even benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft... Mijn dochtertje begint nu met vaste voeding. Ze krijgt in principe nog voldoende vocht binnen met haar flesvoeding. Maar bij warm weer zweet ze erg veel en wil ik haar wel eens wat water bijgeven. En straks móet ze natuurlijk erbij gaan drinken, als de flessen minder worden. Maar ook al is het maar een heel klein slokje, het komt er weer uit. De flesvoeding verdik ik met vrij veel nutriton(johannesbroodpitmeel). Als ik dit niet doe spuugt ze er altijd weer wat uit. En ze krijgt 'Nexium", een maagzuurremmer voor haar 'verborgen reflux". heeft iemand tips hoe ik haar wat extra drinken kan geven?
Water en diksap enzo kan je ook indikken met jbpm. Heb ik bij Lisa de eerste maanden dat ze het kreeg ook gedaan, anders kwam het er inderdaad gewoon weer uit.
Als ze spuugt heeft ze geen verborgen reflux, maar gewone. IK wet verder niks van indikken, maar je zou het kunnen doen zoals Snoopy zegt. Hier ging de verborgen reflux over toen we gingen bijvoeden bij ruim 6 maanden.
Heel herkenbaar! Heb ik pas ook een topic over geopend. Hier dan geen reflux, maar sowieso wel veel spugen. Ik warm het water heel ietsje op en nu gaat het wel. En niet te veel, 10, 20 of 30 cc.
Ze kunnen ook allebei hebben, dat was hier ook. Een gedeelte werd hier uitgespuugd en een gedeelte kwam gewoon steeds een beetje onzichtbaar omhoog.
Alles wat je kind eet en drinkt kun je indikken met johannesbroodpitmeel, zo lang je kind spuugt of oprispt.
Hier alles tot 11 maanden ingedikt. Toen begon ze met staan en werd het spugen een heel stuk minder. Alles wat maar enigzins vloeibaar was ging JBPM doorheen. Op de dagen dat ze het erg te pakken had strooiden ik het zelfs nog over haar brood. Anders kreeg ik een Hans & Grietje effect in de woonkamer
[/QUOTE]Op de dagen dat ze het erg te pakken had strooiden ik het zelfs nog over haar brood. Anders kreeg ik een Hans & Grietje effect in de woonkamer [/QUOTE] Hahaha... lig helemaal in een deuk hier! Ik zie het al zo voor me Vraagje: welke JBPM gebruiken jullie? Nutriton of die van een natuurwinkel o.i.d.? En hoeveel schepjes op hoeveel cc? Groetjes!
Wij gebruiken gewoon Nutriton, meestal 2 schepjes per 100 ml. Onze dochter heeft ook verborgen en gewone reflux dus wat eerder werd geschreven klopt niet. Je kindje kan allebei hebben.
allemaal bedankt voor de reacties! ben al een stuk wijzer! Dacht eigenlijk dat jbpm alleen in warme vloeisof goed zou oplossen, maar het dus dus ook in koud. ga het strax s ff proberen!
mijn zoontje had ook verborgen reflux, maar dan had ie meer last van oprisingen...dus kwma het net tot in de mond of keel en slikte ie het weer in..eventjes 1 of 2 weken na start bijvoeding gehad, daarna nooit mee rlast