Al een week gestopt met borstvoeding en toch nog last.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nina12, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina12

Nina12 Lid

1 feb 2014
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi

Vandaag is de 9e dag dat ik gestopt ben met borstvoeding. Ik heb het langzaam aan geprobeerd af te bouwen met kolven. Een paar dagen ging het vrij goed en had ik weinig last. Maar nu gaat t weer een paar dagen minder goed. Ik heb last van harde plekjes en mn borsten voelen zwaar aan. Ik moet constant uitkijken want als mn kind mij aanstoot bij mn borsten dan doet het echt pijn. Ook als ik er op druk doet het pijn. Nu heb ik gisteravond maar weer gekolfd (na een paar dagen niet). Ik wilde ze eigenlijk leegkolven maar op een gegeven moment kwam er niet zoveel meer uit. Toch voelden ze nog vol. ik heb in totaal 60 ml gekolfd.

Gaat dit nu goed of niet?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wanneer je helemaal leegkolft geef je weer signaal om te produceren. Aan de andere kant: wanneer je teveel spanning opbouwt moet je iets doen om ontsteking te voorkomen. Goed dus dat je bent gaan kolven. Dat er niet zoveel uit komt, komt waarschijnlijk door de stuwing zelf.

In principe zou ik zo min mogelijk doen, evt. saliethee nog nemen om het remmen van de productie te ondersteunen (3-4 kopjes verdeeld over de dag) Het heeft even nodig, afhankelijk van hoe lang je hebt gevoed, hoe stevig je productie was en in welke tijd je hoeveel voedingen hebt afgebouwd.

Succes!

3. Nina12

Nina12 Lid

1 feb 2014
    63
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je antwoord.

Ik heb lang borstvoeding gegeven. 1 jaar en 7 maanden. En het best snel proberen af te bouwen. (met behulp van een lactatiedeskundige). Zij had gezegd dat het zo'n 4 a 5 dagen kan duren. Maar nu duurt het langer.

Maar ik kijk t nog even aan. En proberen om zo min mogelijk te kolven, alleen als t niet meer gaat en ik veel last heb.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Goed zo,
    evt. kun je ondersteunen met saliethee, wat de productie remt, of phytolacca (homeopathisch middel) (NIET gebruiken in combinatie met medicijnen of wanneer je bekend bent met suiker!)

Succes!

Deel Deze Pagina