Hallo Meiden, Mijn zoontje is bijna 8 maand oud. We proberen al een poosje of hij na het fruit en ligahap, sap/thee of water wil drinken. Maar hij wil het niet hebben, hij drukt de speen dan helemaal dicht of laat het weer lopen. Moeten we gewoon nog doorzetten? Of heeft iemand toevallig een tip? Alvast bedankt
geef je het uit de fles waar hij eerst melk uit kreeg? Op die manier kregen wij rond die leeftijd ook geen ander vocht bij onze dochter naar binnen, want de fles was voor melk (volgens haar ) probeer het dan met een tuitbeker (of, want onze dochter wilde dus geen tuit- of rietjesbeker, dus wij zijn meteen overgestapt op een gewone beker). Wie weet helpt dat. Hier in elk geval wel
Ik zou ook voor een andere vorm gaan; tuitbeker, rietjesbeker. Geef je altijd drinken na de fruithap of ander eten? Kan zijn dat hij dan vol zit hoor. Hoeveel melk geef je nog? Heeft hij uberhaupt dorst? Als je zoontje voldoende melk drinkt en goed fruit en groente eet en goede plasluiers maakt, is ander drinken niet zo nodig.
Hier wilt hij ook bijna niet drinken na het eten , alleen na een broodmaaltijd.Blijven aanbieden maar als hij het niet wilt dan heeft hij geen dorst he.....anders drinken ze echt wel. (hier iig)
Dit is zijn schema: 7:00 Flesvoeding van 200cc (intotaal) 9:30/10:00: Fruithap ( en hierna probeer ik altijd het drinken, wat dus niet lukt) 12:00/12:30: Broodje en daarna flesvoeding van 200cc 14:30/15:00: Ligahap( Hier doe ik nu dus wat water en diksap door) 17:00/17:30: groentehap 19:00: Flesvoeding van 200cc Dus qua drinken wordt er wel genoeg aangeboden. Maar misschien kan ik inderdaad eens een tuitbeker gaan proberen.
Blijven aanbieden en het komt meestal vanzelf. Hier was een tuitbeker van nuby met zachte tuit de ideale beker, toen ging ze ineens veel drinken. Vraagje, wat is een liga hap??
Hmm met 7 maanden at lucas al koekjes enz. Niet emer gemalen enz. Mss dat eens proberen aangezien hij ook brood eet? En dan drinken erna geven of tussendoor?
Hij is nog zo jong, geef het wat tijd! Ik zou dingen die geen melk zijn inderdaad uit iets anders dan een fles geven. Wat veel kinderen over de streep trekt bij theedrinken is een wolkje melk. Gewoon wat van de melk die je kind altijd drinkt erdoor doen, dan heeft het een vertrouwder smaakje.
Bij dochter ging het het beste uit een oefenbekertje (geen tuit of rietje), wij hadden die van difrax. En zij lustte in het begin geen koud drinken. Liever lauw water, lauwe thee of zelfs lauw diksap. Koud kraanwater vindt ze inmiddels erg lekker, maar dingen die net uit de koelkast komen moet ze nog steeds niet. En qua hoeveelheid is op die leeftijd één of twee slokjes prima. Ze krijgen nog melk, en fruit bevat ook veel vocht. Niet te snel naar zoetigheid en andere oplossingen grijpen, zou ik zeggen.
Wij hebben voor sap en melk aparte flessen. Difrax voor de melk en kleine etos flesjes voor sap. Uit de difrax fles wil meneer ook geen sap want daar hoort melk in. Wij hebben de hele dag door een sap flesje op tafel staan hij pakt die inmiddels zelf als hij dorst krijgt. Na fruit en brood wil hij ook niet direct eten omdat hij dan vol zit. Misschien even 30min wachten en dan aanbieden
Bekend "probleem" Hier wilden de jongens ook echt niets anders drinken dan melk... Uiteindelijk na lang zoeken zijn we op roosvicee aardbei uitgekomen, wel warm! Dat zijn we gaan afbouwen en nu kan ik er gewoon water uit de kraan bij doen... Als ik ze een andere roosvicee geef kijken ze echt naar me hoe ik het in mn hoofd haal een ander smaakje te geven haha gelukkig wordt dit ook minder!
IS inderdaad heel erg lastig. Ik al dan maar eens een tuitbeker of andere flesje apart voor sap/thee/water proberen. Misschien helpt dat. En inderdaad ze hoeven niet perce wat te drinken, want aan melk heeft hij wel genoeg. Maar toch lijkt het me al wel handig dat hij er beetje bij beetje aan gaat wennen, zodat hij straks als hij minder flessen krijgt, hij het wel wil drinken.
Misschien helpt een tuitbeker, het drinken iets opwarmen, of een open beker? Voordat ze een goede hoeveelheid drinken ben je ook wel een poosje verder hoor. In het begin waren het hier ook alleen maar slokjes.
Na zijn fruit heeft ie waarschijnlijk geen dorst. Krijgt hij gepureerd fruit? Daar komt het misschien door. Gepureerd fruit is maar een stapje verwijderd van fruitsap namelijk, het is al vochtig genoeg. Hetzelfde met liga waar je al water of sap door doet. Geef hem gewoon een liga in de hand en dan een tuitbeker water ernaast.
Hier precies hetzelfde probleem. Onderhand drinkt hij soms wat slokjes via een gewone beker. Maar het is echt een ramp met zijn drinken zowiezo.
Hier melk uit de fles (of borst natuurlijk) en ander vocht hebben wij vanaf 6 maanden altijd aangeboden in een gewone beker of rietjesbeker. Sinds een paar weken drinkt hij enthousiast water en thee uit de rietjesbeker, maar dat was dus na ruim 2 maanden oefenen. Meestal na zijn brood erg goed, en tussendoor bij het spelen. Lauwwarme dranken (thee) is hier favoriet.
Ik maak lligahap, omdat ik dacht dat je gewone liga nog niet mag geven? want dat kleeft veel te veel, waardoor ze er misschien in kunnen verslikken. En ja, hij krijgt inderdaad gepureerd fruit, is inderdaad ook al vochtig dat klopt.