Ik heb hem nu een avent tuitbeker gekocht. Het gaat al weer wat beter met het drinken. @ Soepstengel: Stikken ze daar niet in of rijstewafel?? Want ik heb het al in huis, maar durf het niet te geven, bang dat hij er in stikt. Hij heeft namelijk nog geen tandje.
Je kan soepstengel eventueel wat vochtig maken zodat het zachter wordt. Rijstewafel nat maken heb ik geen ervaring mee; onze zoon kreeg het prima weg maar had wel 2 tanden al. Soepstengel vind ik vrij hard.
Hier vanaf 7 maanden regelmatig een soepstengel zonder problemen (en zonder tanden). Rijstewafel idem.
Rijstwafels (en andere dingen) malen kindjes fijn tussen hun kaken. Of er wel of geen snijtanden aanwezig zijn maakt niets uit voor het gemak waarmee ze het wegkrijgen. Kauwen doe je nl niet met je snijtanden, maar met je kiezen (en als je die niet hebt, met je kaken). Het ene kind kan dit makkelijker dan het andere. Naturel soepstengels worden snel zacht in de mond. Ik kocht wat later meestal volkoren, daar moeten ze wat meer hun best op doen. Maar natmaken was hier nooit nodig (maar ja, dochterlief maalde ook rustig speklapjes en kipfilet weg, nog voordat ze ook maar één kies had). En sommige kinderen lusten geen rijstwafel. Mijn zoontje moest er echt niets van weten in elk geval.
Kindjes kunnen heel goed afhappen en kauwen zonder tanden en kiezen hoor, dat doen ze gewoon met hun tandvlees en kaken!