Fles bij de groente

Discussie in 'Voeding' gestart door Vica86, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Geven jullie een fles na het groentehapje?

De groente valt hier tegelijk met de 3e fles. Maar ja, als hij meer groente gaat eten wilt hij natuurlijk nauwelijks nog melk. Hoe doen jullie dat?

2. adi

adi Niet meer actief

Als je kv geeft wordt geadviseerd om bijvoerding tussen de flesvoedingen te geven. Dit ivm betere opname van ijzer. Dus bijv de fles om 16uur en om 20uur en groente als ju ook eten.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier viel het ook niet samen. Ik gaf de groente tussen de flessen door. Ook ivm met de opname van bouwstoffen uit de groente..

Ik ga dan de fles bijv direct na een slaapje en de groente voor de volgende. Of de fles voor het slaapje en de groente erna..

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wij eten altijd vroeg. Rond en tegen die tijd krijgt hij zijn groente. Maar dan is het ook tijd voor de fles.

Andere tijden kan niet. Dan moet ik hem sochtends eerder wakker maken en daar begin ik niet aan.
    Ik kan de groente wel vroeger geven maar dan heeft hij nog altijd een lange slaap.

07.00 uur fles (08.00 uur kan ook)
    10.00 uur fruit + water
    12.00 uur fles
    16.00 uur groente (fles)
    20.00 uur fles

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je zou om 17.00 de fles kunnen aanbieden? Al drinkt hij dan misschien niet alles, dat is dan niet zo erg..

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

#6 Charlie007, 18 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2011
    Hoi,

Ik geef een halve fles na de groente, en die fles wordt dan eigenlijk vanaf nu wat yoghurt als ik dat goed begrijp van het CB. Hier gaat het zo:

07:00 - fles 180/6
    10:00 - 200 gr. fruit en water
    12:00 - papfles (wordt nu boterham met 150/5)
    15:00 - broodkorst en wat water
    16:00 - warm eten en 90/3 (wordt nu yoghurt)
    18:30 - laatste fles

Dit is trouwens volgens een wat ouder schema van ons CB. En onze kleine kan niet zo lang wachten op zijn avondeten en redt het dan niet met een broodkorst tot 18:00 uur.

Succes,

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok dat vroeg ik mij dus af. Of dat kan dat er dan maar weinig gedronken wordt. Op den duur zal die fles er toch ook af moeten en vervangen worden door een toetje?

8. Charlie007

Ben drinkt dan nu 700 cc per dag maar dat is opvolgmelk en is zo goed tot 8 maanden volgens mij. En als je dan de ochtend en avondfles 210/7 doet? en de fles na de groenten 120/4?

Ik zie dat Vince sowieso flink is toch? Ons mannetje was met 6 1/2 maand 8750 gram en 68 cm. Op de +1 lijn.

Succes, C.

9. Charlie007

ps. de meiden op het grote reflux topic vroegen zich af hoe het met jullie ging..ik lees daar vaak mee...:D

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Vince is inderdaad erg flink.
    Zowiezo al ruim 70cm en dan 8,5 kilo.

Hiervoor zat hij aan de Neocate en dronk hij 4 keer 240+8. Nu kon ik terug naar 4 keer 180+6. Neocate was echt te lichtverteerbaar voor hem en gelukkig medisch gezien toch niet nodig.

Ik heb hem net de laatste fles meer gegeven want na de groente heeft hij niks gedronken (50cc).

Morgen ga ik de ochtendvoeding en de late voeding idd maar eens proberen om die omhoog te gooien naar 210+7. Dat drinkt hij zowiezo wel op. En dan kan ik dus met een gerust hart minder geven na de groente (of hij minder drinken natuurlijk). Vanaf 6 maanden komt er dan pap in de fles van 12.00 uur. Zodat die later vervangen kan worden door brood.

Mijn dochter was met 8 maanden echt al van de melk af. Die luste het echt niet. Gelukkig vind Vince het wel prima dus dat verwacht ik dit keer niet. Maar ja nu weet ik dus niet wat ik het beste kan doen.

Vanaf de opvolgmelk mogen ze nog maar 800cc maximum toch?

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh haha ik ga gelijk even kijken.

12. Charlie007

Nou ja het was al weer een paar pagina's terug op p. 232..

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opvolgmelk is de max 800cc inderdaad. Al gaf ons CB voorkeur aan 600cc, omdat ze anders te vol kunnen zijn om groente/fruit en brood te leren eten..

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok dus dat is dan geen probleem als de 3e fles komt te vervallen zodra hij meer groente eet? Dan kan hij daarna gewoon de laatste fles krijgen (na een paar uur) en dan lekker slapen :D

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier valt de groente perfect tussen 2 flessen in.
    16.30u fles
    tussen 18.00 en 18.30u groente
    20.30u fles

Maar wil er wel naar toe dat hij straks gelijk zn groente met ons mee eet (om ca 17.30u). En dat lukt denk ik wel als hij in de middag ook een tussendoortje krijgt, dan vervalt er gewoon een fles :D

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou in zoverre...hij is nog geen 6 maanden en tot 6 maanden mag vast voedsel geen melkvoeding vervangen.

Als ik naar jullie tijden kijk zou ik zeggen: 16 uur fles, 18 uur groente en 20 uur fles. Of 16 uur groente, 18 uur fles en 20 uur fles.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok, maar nu eet hij ook nog niet zoveel groente dat het uberhaupt een fles zou kunnen vervangen.

Het gaat mij meer om straks.

Overigens mocht mijn dochter echt wel eerder door op 3 flessen. Die luste ook geen melk en kon het alleen via pap binnen krijgen dus die at heel veel groente. Bij Vince is dat niet nodig dus zie er het nut niet van in, maar voor straks is het wel handig om te weten.

Deel Deze Pagina