Effectief drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentekriebel, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hoe herken ik of mijn zoontje effectief drinkt of alleen maar aan het sabbelen is? (Filmpjes op borstvoeding.com tot in den treure bestudeerd, maar ik kom er niet uit..)

Als ik hem aan de borst leg krijg ik vrijwel meteen een tsr en zie ik hem (met bijna wegdraaiende ogen) goede grote slokken nemen die je ook op de filmpjes ziet waarna ze bij borstvoeding.com linken. Maar na een paar minuutjes wordt het al snel minder en worden de slokken kleiner, of hij sabbelt. Ik kan het verschil tussen kleine slokken en sabbelen niet zien/horen/merken.

Als ik het idee heb dat hij sabbelt, haal ik hem van de borst maar er komt dan wel altijd een drupje melk rond z'n mond vrij. Dus er is dan nog wel een melkstroom? En moet ik hem dan niet van de borst halen?
    Ook heb ik bij het vermoeden van sabbelen borstcompressie geprobeerd, maar dit resulteert niet in grotere slokken oid.

Mijn zoontje laat overigens niet zelf snel los. Hij valt al drinkend of sabbelend in slaap en dat kan rustig 45 minuten duren als ik hem z'n gang laat gaan..

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo ging het hier ook. Ik heb ook nooit kunnen ontdekken of hij dan nog echt effectief dronk, maar drinken deed hij naar mijn idee wel altijd nog wat. En misschien is het dan sabbelen of zuigbehoefte bevredigen...ik maakte me er niet druk om.

wel werd het lastig om hem dus wakker in bed in slaap te laten vallen,daar hebben we toen een poos ons best op moeten doen..maar lukt nu ook gewoon.

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Volgens mij drinkt hij effectief zolang hij regelmatig slikt! Ik kan dat tenminste horen bij mijn zoontje. Als hij ligt t sabbelen sabbelt hij echt en slikt maar heel af en toe.

4. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ik dacht ook altijd dat ik dat onderscheid niet kon maken maar sinds een paar weken hoor ik echt een melkstroom in het begin. Dan drinkt mijn zoontje echt goed. Na 3 minuten is dit al voorbij en gaat het langzaam over in sabbelen. Ik had een keer haast en heb toen maar 5 minuten per kant gevoed i.p.v. de 15 die hij normaal pakt en dat was ook prima! Alleen moest ie toen nog een tijdje op zn speen sabbelen om aan de zuigbehoefte te voldoen. Misschien is dat bij jou ook zo?
    Dat drupje melk is ook normaal, hangt hier altijd aan zn mond als tie in slaap gevallen is, dus al ver nadat hij echt gedronken heeft!

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Toen ik net begon met bv kreeg ik advies van de lactatiedeskundige om mn zoon aan elke kant een kwartier te laten drinkn, of korter als hij zelf losliet....

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik denk dat zoon niet echt meer drinkt, koppel ik hem af. Als hij inderdaad alleen maar slaperig sabbelt, laat hij dat toe. Anders begint hij weer zeer fanatiek te zuigen zodra hij mijn vinger bij zijn mondhoek voelt.

7. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik zag het verschil ook niet, totdat ik ben gaan luisteren. Ik hoor haar slikken doordat ze even geen adem haalt door haar neusje (snap je wat ik bedoel? Staat er zo vaag) als ik haar 3 keer niet hoor slikken maar wel haar mondje zie bewgen dan haal ik haar eraf. De 3 keer heb ik zelf verzonnen.

8. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Zo gaat het hier ook ongeveer, eerste paar minuten grote (gulzige slokken) en dan al snel sabbelen. Ik zal morgen eens proberen of hij met 5 (of iets meer) minuten per kant ook tevreden is.
    Volgens mij heeft mijn zoontje idd een grote zuigbehoefte, want zelfs na het sabbelen gaan met gemak de knuistjes nog in de mond om daar even lekker op verder te sabbelen.
    Helaas accepteert zoonlief geen speen, hij heeft volgens mij geen idee wat ie er mee aan moet :D. Aan de andere kant ook wel fijn, dan hoef ik hem dat ook niet af te leren.

9. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dat fanatieke zuigen doet zoonlief eigenlijk altijd... Ook als hij al slaapt en heel af toe nog sabbelt, dan begint ie weer fanatiek te zuigen als ik de tepel eruit wil halen.

10. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    En hoe lang duurt een goede drinksessie per borst dan bij jou?
    Ik heb wel eens gelezen dat als de pauzes langer duren dan het slikken, dat je dan mag afkoppelen..

11. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ze drinkt meestal zo rond de 10a 15 minuten. Dan drinkt ze meestal 2 keer echt effectief zoals je op de filmpjes ziet de rest is minder.

Toen ze 2 maanden was kon het veel langer duren. Maar dat was ook mijn angst. Of ze wel genoeg binnen kreeg, of ze wel genoeg zou groeien. Het was nogal een mager grietje.
    Daarom had ik bedacht dat zolang ze slikt ze bij me mag drinken ookal duren de pauzes wat langer. Misschien dat die 3 keer niet horen slikken gelijk vallen met de langere pauzes hoor. Geen idee. Ik heb me nooit zo druk gemaakt of ze te lang bij me dronk. Zolang ze slikte, kreeg ze wat binnen en dat vond ik allang goed :)

Deel Deze Pagina