Voedingsschema vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mvinkdomstad, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvinkdomstad

mvinkdomstad Nieuw lid

6 jan 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje, 6 maanden, is een dame die wel van een slaapje houdt. Heel lekker, maar ook lastig.
    's morgens als ze wakker is (7.00) krijgt ze de fles, om 9.00 is ze moe, gaat slapen, tot 11.00, dan krijgt ze weer de fles, tot half 1, weer moe, slapen tot 15.00, weer de fles, om half 6 weer moe, slapen tot 7 uur en dan de laatste fles voor die dag.
    Nou hebben wij haar alleen denk ik aangeleerd dat wakker worden voor eten staat en als zij wakker word wil ze dus, ongeacht hoelang ze geslapen heeft, de fles.... afijn
    Ze krijgt dus 4 flessen en nu probeer ik dit te gaan combineren met vast voedsel. Fruit ergens 's morgens en groente 's avonds.
    Maar ik kan maar geen goed tijdstip vinden. Geef ik de groente laat, dan drinkt ze dr fles niet leeg om 7 uur. Te vroeg dan is ze om half 7, of eerder al wakker en wil dan meteen de fles, anders hoop gekrijs. En dan is ze snachts zo onrustig. Ik wil niet weer terug naar 5 flessen...
    Waar doe ik nou goed aan, hoe pak ik dit aan, ik weet het niet, heb het gevoel de hele dag met eten bezig te zijn en plannen... Wordt er een beetje moedeloos van! Goede tips?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat kan inderdaad even lastig zijn, zoeken naar een goed schema. Vaak is het wel even uitproberen wat voor jullie beiden het beste uitpakt. Tussen de 6-8 maanden is het prima om 3-4 voedingen per 24 uur te geven.
    Anders wordt groente in de middag uitproberen in plaats van einde van de middag?
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina