Hallo!! as zaterdag word mijn zoontje alweer 8 maanden! Hij heeft het volgende schema: +- 8uur fles 190+6 +- 10uur fruit (of een potje of ik rasp/prak wat) +- 12uur 1.5 broodje met boter en appelstrop/smeerkaas (mag jam ook al en zo ja wat voor jam?) en een fles van 110+4 +- 15.30 beetje fruit en een berenkoekje (rijstwafel vind hij echt vies) +-18uur eten, of een potje of wat ik heb gemaakt +- 20uur een fles met 210+6+2 eetlepels rijstebloem want van de bamix drinkt hij niks. Ik bied hem bij het fruit en avond eten altijd wat drinken aan maar eigenlijk drinkt hij er praktisch niks van. Heb Diksap, roosvicee, thee en gewoon water geprobeerd. Uit de nuby tuitbeker drinkt hij niks want hij kauwt op de tuit, uit een andere plastic tuitbeker(geen antilek) drinkt hij ook niet. Uit z'n flesje drinkt hij een paar slokjes en uit een gewone beker iets meer. Wat kan ik doen om het meer te laten drinken? De melk word natuurlijk langzaam aan af gebouwt en dan moet hij wel ander drinken binnen krijgen. Groetjes Renate.. ow ja heb het drinken ook al eens warm gemaakt en dat ging ietsje beter de eerste dag maar de tweede dag dronk hij dat ook al niet echt meer
Hoi, Voor de flesvoeding kun je als dosering 1 schepje voeding op 30 ml water aanhouden. Wanneer je dan een fles maakt met 6 schepjes kun je 200 ml water aanhouden en een fles met 4 schepjes 120 ml water. Evt. kun je hier ook wat extra water in doen als je dat wilt. Tussen de 8-10 maanden kun je gemiddeld nog 600 ml opvolgmelk per 24 uur geven. Jam mag ook op brood, gewone jam kun je gebruiken. Drinken blijft vaak wel even oefenen en blijven aanbieden. Misschien een keer uit een gewone beker of met een rietje? Groetjes Angelique