zoontje wil ineens groentehap niet meer

Discussie in 'Voeding' gestart door Loe, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Zoals de titel al aangeeft: onze zoon wil ineens van het ene op het andere moment de groentehap niet meer. fruithap wel, melk iets minder ook, maar nog steeds redelijk ok. Brood gaat erin. Maar hui-len bij die groentehap. Vers geprobeerd en potjes, maakt niets uit. Hij zet t op een schreeuwen en schudt nee, doet de lippen stijf op elkaar. Ik dring maar niet aan, zou het een fase zijn, wat denken jullie? Hij heeft inmiddels boven al vier tanden en het lijkt er misschien op dat de hoektanden boven ook gaan komen.

Maar goed, fruithap eet hij dus wel. Moet ik hem in de plaats als hij afslaat toch iets anders aanbieden, of hebben ze nu al door dat als ze maar nee blijven schudden ze uiteindelijk wel een broodje en/of sap krijgen? Ik weet niet vanaf welke leeftijd ze dat door gaan krijgen.
    Graag hoor ik jullie advies/ervaringen!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft hetzelfde en is ongeveer net zo oud ;) ik gok dus een fase..

Als ze de groente niet op heeft, krijgt ze niks anders.. Ik verhoog wel de laatste fles of maak er een papfles van anders zit ik 's nachts te koekeloeren met een hongerig kind..

3. Loe

Loe Niet meer actief

aha. ja, zoiets dacht ik ook te doen. Zit hier nu met een potje fruithap voor me, maar wil het eigenlijk niet geven, heb het idee dat het toch niet zo goed is. Heb ook het gevoel dat hij weer in een sprongetje zit, 's nachts om de paar uur weer wakker voor een speentje. Hij heeft net een mini rijstwafeltje gehad, voor de helft verorberd.
    Maar vanaf wanneer zouden ze nu door kunnen hebben dat als je maar lang genoeg je lippen op elkaar geklemd houdt, hij weleens wat anders zou kunnen krijgen? Nu al denk je?

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Verplaatst naar Voeding.

5. Loe

Loe Niet meer actief

verder niemand?:(

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou niet moeilijk doen en gewoon geven wat ie wel eet. Ik vind het persoonlijk belangrijker DAT ze eten en dat ze er plezier in hebben, dan WAT ze op WELK moment eten. Dreumesjes zijn in de avond vaak gewoon te moe om 'moeilijk te doen' en zijn dan blijer met een borst of fles dan met een bord eten. En warm eten hoeft niet in de avond, dat kan even goed halverwege de ochtend of als lunch, en dan bij het avondeten gewoon gezellig fruit eten.
    Hier waren ze in dit soort fases altijd erg geïnteresseerd in happen van mijn bord. Dus prakte ik gewoon een extra aardappel op mijn bord, en die kregen ze, of ze kregen wat van mijn groente.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa had dit op een gegeven moment ook. Wel toen ze al een maand of 11 was, maar ze is ook pas met 8.5 maand gaan eten, dus ook na 2 maanden vaste voeding dat ze moeilijk ging doen. Ze wilde nog geen vers, maar potjes groente ook niet meer. Potje fruit wilde ze meestal wel, dus kreeg ze dat. Op een gegeven moment (vlak voor haar verjaardag) wilde ze wel stukken eten (we bleven het aanbieden). Ze eet alleen helaas haast geen groente, alleen doperwten en wat komkommer en pastasaus.

8. Loe

Loe Niet meer actief

Poe Snoopy, dat hakt er dan ook wel in ja. Wel slim hoe je dat hebt aangepakt met die extra aardappel op je bord.
    Weten jullie,tis niet alleen de groentehap, maar hij drinkt ook slecht op het moment, het is meer de optelsom denk ik waar ik me wat ongerust over maak. Hij wilde gewoon gisterenavond zijn hele fles niet! Hij komt overdag net aan 400cc. Wat diksap er wel bij gelukkig. Het zal een sprongetje zijn, vannacht heeft hij ook weer zo lopen spoken. En huilen, zo zielig. Er komen ook vast weer tandjes door.

Maar eigenlijk was het dus dat hij laat in de middag de groenthap helemaal weigerde en s avonds ook de laatste fles. Dan vind ik dat hij wel heel lang niets krijgt als hij zo gaat slapen. Ik geef hem nu maar een soepstengel of een rijstewafel.....

Deel Deze Pagina